waroo oplossing

DanielvanDrunen..
Gast
Juni 08, 2006, 20:12:42
edit2Rapporteer  
hallo,
ik heb een waroo en heb vaak het volgende probleem>
als ik de kite hoog heb staan na een klapper of iets, en de bar loslaat, depowerd hij 100% en keert zich buitenom (niet helemaal maar valt wel vaak uit de lucht)
nu bedacht ik het volgende>
als je een stuk benzine slang tussen (boven) de bar en het balletje vlak voor de aan hechting van je depowerkoort doet. kan je bar niet verder (hoever hangt af van de lengte van het stukje slang.) de slang is groot genoeg om de bar tegen te houden.
hiermee probeer ik te zorgen dat ik zowiezo wat kracht op dekte hou, zodat hij niet uit de lucht valt.
denken jullie dat dit verantwoord is?

mvgr,
Daniel
TomTom
Gast
Antwoord #1 Juni 08, 2006, 20:38:46
edit2Rapporteer  
Tja maar dan haal je dus een groot deel van je depower bereik weg, dat stuk wat je in noodgevallen nodig hebt. Lijkt me dus niet echt slim. Je kunt beter kijken voor een goede stopperbal, waar je in nood door kunt drukken, zodat je alsnog het hele depower bereik hebt.
Steph

Berichten: 467
Antwoord #2 Juni 08, 2006, 20:41:07
edit2Rapporteer  
Hmm. daar heb ik geen last van. Misschien dat je 'm iets meer gepowered moet optuigen?

Welke maat en welk knoopje gebruik je meestal voor de stuurlijnen?
tom_beul
Gast
Antwoord #3 Juni 08, 2006, 20:55:38
edit2Rapporteer  
of terwijl.. een stopperbal.. doe ik ook, maar heb geen waroo maar wel veel depower is fienieto
martijn85

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #4 Juni 08, 2006, 21:23:27
edit2Rapporteer  
En je depowerlijn wat korter maken.........???
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #5 Juni 08, 2006, 21:28:47
edit2Rapporteer  
Ligt aan je afstelling hoor dat je kite dan wegklapt, geen probleme mee
larssmits
Gast
Antwoord #6 Juni 08, 2006, 21:31:40
edit2Rapporteer  
jep licht aan je afstellingen.
Je moet hem op het 2de of 3de knoopje vliegen vanaf de trailing edge

Als hij begint te klapperen zit er geen extra depower meer in, dus heeft het ook geen zin om verder te depoweren
TomTom
Gast
Antwoord #7 Juni 08, 2006, 22:27:42
edit2Rapporteer  
Maar wel opletten dat je je achterlijnen niet weer te strak hebt. Dan gaat je kite achteruitvliegen als je de bar helemaal aantrekt, dat wil je ook niet!
Remco_1

Berichten: 125
Antwoord #8 Juni 09, 2006, 03:12:48
edit2Rapporteer  
als je dit doet heb je volgesmij ook niet echt een safety want dat is toch de enigste betrouwbare de 100% depower? want de OSH daarmee begon hij te loope  ThumpDown
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #9 Juni 09, 2006, 03:22:13
edit2Rapporteer  
de enigste 100% depower is je kite totall releasen.... Probeer ten alle tijde een lichte spanning op je kite te houden. Je gebruikt de depower (ik tenminste) alleen wanneer je een crash maakt.
Zet je baar doormiddel van de knoopjes op iets onder het midden van je depowerlijn. Dan heb je nog depower genoeg en power genoeg.
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #10 Juni 09, 2006, 13:42:11
edit2Rapporteer  
je achterste lijnen altijd aan de 3 hoogste knoopjes achteraan te kite hangen, als het erg waait depower je gewoon met de depowerstrap.


er is een limiet waar de kite nog wat restpull heeft en als je dan meer depowert je gewoon meer kans op instabiliteit hebt...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.