Voor de mountainboarders onder ons

jackkeayn

Geen avatar

December 14, 2006, 02:02:35
edit2Rapporteer  
Ik wil van de winter gaan oefen met een mountainboard, want het water word straks veel te koud (grinnik_kitesmiley)

Omdat een mountainboard minder weerstand heeft kan je natuurlijk een kleinere kite nemen.
Maar welke maat kite raden jullie me aan om aan te schaffen?
en wie heeft er ervaring mee?
VincentC

Antwoord #1 December 14, 2006, 02:09:35
edit2Rapporteer  
Wat voor kite heb je? Wat is je vliegerervaring? Wat voor wind verwacht je te gaan flyboarden en wat is je budget voor kite + fboard ?

Zelf vind ik een maat kleiner nemen onzin, het scheelt echt niet zo heel veel, tenzij je tegen het einde van je high-end zit.

Denk dat je met een 9 toch wel redelijk vaak zou moeten kunnen flboarden. Als je echt opzoek bent naar een kite voor op het fboard zou ik kijken naar foils als Flysurfer, Peter Lynn etc.

Voor meer informatie moet je www.flyboarden.nl maar ff checken, kan je ook op het forum vragen, denk dat je dan een beter antwoord zult krijgen.
catapultboarder
Gast
Antwoord #2 December 14, 2006, 02:10:01
edit2Rapporteer  
als je maar budjet hebt voor 1 kite zou ik een 12 m2 nemen gr remy
marcelca

Antwoord #3 December 14, 2006, 02:21:25
edit2Rapporteer  
ben sinds kort begonnen met flyboarden

maar de weerstand op de kant is wel een stuk lager als op het water dus een maat kleiner als op het water lijkt me niet onverstandig

leuk voorbeeldje :

vandaag geflyboard, met een 12 m2 terwijl ik met deze wind met mijn 17 meter niet weg had gekomen op het water ( vanochtend ) was een knoopje of 10 a 11 )
Coen2000

Antwoord #4 December 14, 2006, 03:14:23
edit2Rapporteer  
mwa..valt allemaal mee hoor, wat je nu zegt, dat je wel kan flyboarden maar niet surfen, dan is flyboarden ook vrij weinig aan..., Als je leuk kunt flyboarden, kan je ook surfen Wink
jackkeayn

Geen avatar

Antwoord #5 December 14, 2006, 03:36:26
edit2Rapporteer  
Wat voor kite heb je? Wat is je vliegerervaring? Wat voor wind verwacht je te gaan flyboarden en wat is je budget voor kite + fboard ?

Zelf vind ik een maat kleiner nemen onzin, het scheelt echt niet zo heel veel, tenzij je tegen het einde van je high-end zit.

Denk dat je met een 9 toch wel redelijk vaak zou moeten kunnen flboarden. Als je echt opzoek bent naar een kite voor op het fboard zou ik kijken naar foils als Flysurfer, Peter Lynn etc.

Voor meer informatie moet je www.flyboarden.nl maar ff checken, kan je ook op het forum vragen, denk dat je dan een beter antwoord zult krijgen.
Ik heb zelf weinig ervaring ben pas aan het einde van het seizoen begonnen met lessen nemen en eigelijk te laat om zelf het water op te gaan, het is gewoon dat ik graag wil oefenen om met de kite om te gaan en waneer het water weer redelijk is gewoon het water op gaan!

en mijn budget ik ga zo ie zo een nieuwe 12m boxer sle aanschaffen als ik het water op ga.
Maar voor de nu ben ik op zoek naar een goede 2de handse want ik weet wel zeker dat ie wel een keer hard neer komt.
en voor een flyboard hoef ik niet te zoeken in ben er al in bezit van 1  (grinnik_kitesmiley)
Remco_13
Gast
Antwoord #6 December 14, 2006, 04:01:32
edit2Rapporteer  
12 M boxer sle moet echt goed kunne hoor !!! alleen je moet wel even leren sliden maja dat komt vanzelf wel en niet te bang zijn overpowerd op zo'n ding staan, maar dat is kwestie van wennen. Begin eerst gewoon met je boxer en daarna zie je wel of je een kleinere maat wil of niet
jackkeayn

Geen avatar

Antwoord #7 December 14, 2006, 04:11:27
edit2Rapporteer  

Ik heb me boxer nog niet  (grinnik_kitesmiley)
hOe hA HeNniE

Antwoord #8 December 14, 2006, 04:26:05
edit2Rapporteer  
@jackkeayn: ik heb nog wel een 12m wipika voor je voor weinig.....
to the point: het is een superplan van je om deze winter te gaan flyboarden; het ligt dicht bij kiten op het water, dus je leert er mega veel van....doen dus!!!
hOe hA HeNniE

Antwoord #9 December 14, 2006, 04:27:24
edit2Rapporteer  

Ik heb me boxer nog niet (grinnik_kitesmiley)
al had je die boxer wel: niet mee op het land gaan klooien, is jammer om daar zo'n duur ding voor te gebruiken..
Henning

Antwoord #10 December 14, 2006, 04:41:21
edit2Rapporteer  

Anders koop je toch gewoon een foil ??

Kun je zo hard crashen als je wilt en op het water knallen gaat ook lekker (zoniet zeer lekker)..

Voor Flysurfer (Speed / Pulse / PIII) een 10m2 en voor Peter Lynn (Venom / Venom II) een 13m2...
hOe hA HeNniE

Antwoord #11 December 14, 2006, 04:48:26
edit2Rapporteer  
dat kan natuurlijk ook; een foil zal hoe dan ook op het land meer kunnen hebben qua levensduur van de vlieger dan een tubekite....
jackkeayn

Geen avatar

Antwoord #12 December 14, 2006, 05:05:58
edit2Rapporteer  
ja maar als ik een gewoon tubekite koop bijvoorbeeld een 8 of 10 dan heb ik er misschien ook nog wat aan op het water

iig ik weet nu wat ik ga doen ik ga gewoon een 8m kopen 2de hands en als ik het water in ga koop ik de boxer sle (of er moet nog een leuke super aanbieding wezen)

iedereen bedankt voor jullie reactie heb er echt veel aan gehad
Henning

Antwoord #13 December 14, 2006, 05:08:24
edit2Rapporteer  
Foils = zeer goed bruikbaar @ water...

kijk eens @:

www.flysurfer.com

Dan weet je waar ik over praat...
WiZzY

Geen avatar

Antwoord #14 December 14, 2006, 15:39:03
edit2Rapporteer  
Ik ben ook net begonnen met flyboarden en vlieg met een 10mtr naish V4. Die geeft zeker in het begin kracht genoeg om te wennen aan de (verminderde) druk die een mountainboard geeft. Daarnaast zijn Best yarga of nemesis 2004/2005 2e hands goed(koop) om mee te flyboarden. Waar ben je van plan om te gaan oefenen? Op ijmuiderslag zijn over het algemeen wel een aantal flyboarders bezig die je een goed advies kunnen geven.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.