cabrinha Nomad 2010

Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Augustus 01, 2009, 18:51:10
edit2Rapporteer  
ik zie in NL relatief weinig mensen met Cabrinha kites. Is hier een reden voor. Zijn andere mereken beter? heeft iemand al ervaring met de Nomad 2010?
Mats
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Augustus 01, 2009, 19:04:16
edit2Rapporteer  
Is die al op de markt dan?
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #2 Augustus 01, 2009, 19:10:00
edit2Rapporteer  
http://www.seabreeze.com.au/forums/topic.asp?TOPIC_ID=51872&whichpage=-1

Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #3 Augustus 01, 2009, 19:14:08
edit2Rapporteer  
mijn idee daarover:
tot en met 2005 zag je in NL echt heel veel Cabrinha. De Blacktips / CO2's  / Nitro 's waren op iedere spot veelvuldig aanwezig. Vervolgens stapte Cabrinha geheel over op het BOW concept. Veel C-shape liefhebbers stapten over naar bijv. Slingshot Fuel waar Ruben Lenten zich op dat moment door zijn enorme kiteloops werelwijd in de picture vaarde. Ook Naish ( met de Raven voor het jumpwerk en de Torch voor het ultime freestyle gebeuren ) pikte hier behoorlijk wat riders van mee.
Er verschenen  in die tijd meerdere nieuwe merken  en de bestaande merken begonnen  zich ook duidelijker te profileren. De firma Best was bijv . in die tijd op het gebied van marktpositie enorm agressief aanwezig.
Daarnaast waren er nogal wat "opmerkelijke verhalen"  over de manier waarop de Nl importeur van Cabrinha de garantie en aftersales zaken afhandelde en dit gebeurde juist in een tijd dat Cabrinha regelmatig in het nieuws kwam met o.a. L.E. mankementen.
 Kenmerkend feit voor de stand van zaken op dat moment: Als gerenomeerd kitesurfmerk krijg je iedere week wel aanbiedingen van kitesurfers die graag teamrider / gesponsord willen worden. Cabrinha Nl heeft op een gegeven zelf een oproep moeten doen voor teamriders in Nl. Voor zover ik weet is daar geen echt "Nl team van betekenis" uit voortgekomen..........

Alhoewel de huidige generatie Cabrinha vliegers best wel redelijk schijnen te zijn wordt de Cabrinha kitesurfer zoals ik het aan de waterkant ervaar in eerste instantie gezien als : oeps Duitse kiteschool , oeps een Duitse beginner, oeps uitkijken..............  Dit alles met de nodige dosis humor natuurlijk  Grin
Zo moeilijk het is om een positieve naam op te bouwen ( en te behouden ) Nog moeilijker is het om van een negatieve naam af te komen....
Is natuurlijk ook allemaal maar een idee hè  ThumpsUp
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #4 Augustus 01, 2009, 19:26:59
edit2Rapporteer  
Thanks man.
Ik wil nieuwe kites kopen voor met name in de golven te varen met mijn surfboardje, heb je nog goeie suggesties?
Het moet wel een snelle kite zijn die makkelijk te herstarten is. Vind enige depower ook wel fijn gezien ik de instinct van Ozone een paar jaar gewend ben.   
Echter vind ik deze met name dus te langzaam. Daarentegen is de afwerking van de producten van ozone (stevig en veilig) en het vaar comfort wel goed.   
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #5 Augustus 01, 2009, 19:35:06
edit2Rapporteer  
Ikzelf zit te weinig in de golven om je daar een echt goed inhoudelijk advies in te geven. Ik zou in jouw geval proberen om de diverse locaties langs de kust eens te bezoeken en hier en daar eens te gaan praten over wat je wilt. Zelf testen en ervaren is nog steeds de beste review die je van een vlieger / materiaal kunt krijgen. En misschien kom je dan zelfs nog wel op een Cabrinha uit. (zoals gezegd: de vliegers schijnen niet slecht te zijn) 
Laters   ThumpsUp
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #6 Augustus 01, 2009, 19:37:10
edit2Rapporteer  
nomad vliegt al rond hoor. Rory op slufter heeft een 5.5m voor met zijn golfsurfboardje.
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #7 Augustus 01, 2009, 19:37:59
edit2Rapporteer  
zijn er nog lui die weten of er binnen kort testdagen zijn van merken of shops?
Ozzie Wright fan

Berichten: 657
Antwoord #8 Augustus 01, 2009, 19:38:23
edit2Rapporteer  
en is hij tevreden?
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #9 Augustus 01, 2009, 20:37:27
edit2Rapporteer  
Ja tevreden en aangenaam verrast.

Tevreden omdat het gewoon een lekkere kite is voor met een waveboard. Door de afmeting natuurlijk, maar zeer zeker ook op de manier zoals de Nomad zich gedraagt. Stabiel, snel en rustig, en het downwind meedriften.

Aangenaam verrast over hoe lekker ik er met een twintip mee kan varen. Een 5m is normaal vrij onrustig en snel. Maar de Nomad 5.5 voelt erg goed aan. De kite is snel en rustig. Klinkt raar misschien, maar de barfeel is zo duidelijk en strak, dat ik hem heel goed kan laten vliegen zoals ik wil.

Zou graag een grotere maat willen testen, om te zien hoe de Nomad zich werkelijk verhoudt tot de Switchblade.
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #10 Augustus 01, 2009, 20:40:51
edit2Rapporteer  
Ik kan niets zeggen over de Nomad, maar wel over de kwaliteit en service.
De kwaliteit van de 2007 vlieger is over het algemeen aangenomen niet
al te goed. Al heb ik daar integen met mijn 2007 vliegers niet echt problemen
gehad. Na 1.5 jaar gebruik van beide kites lieten de stiksels los. Dat is het
enige wat ik ermee gehad heb.

Ik heb de kites toen als nog naar de importeur gedaan toen deze bijna 2
jaar oud waren. Omdat dit niet binnen het jaar was gebeurt had ik hier geen
garantie op. Maar er is mijn gezegt dat ik anders zonder meer gratis
gerepareerd was of dat ik nieuwe had gekregen. Ook zeiden ze erbij dat er
waarschijnlijk niets meer zou gebeuren. Dat klopt ook wel ze zijn niet kapot
gegaan.

Ook is na 2007 alles sterk verbeterd kwa stevigheid en doen kwa constructie
echt niet onder voor Slingshot of een ander merkt.

Ik heb afgelopen voorjaar tijdens sticked verschillende kites van andere merken
getest en voor mij was er niet dat zo fijn vaart als de Cabrinha's. Hoe het kom
weet ik niet maar voor zijn het de kites. Alleen de OR Rise komt erbij in de buurt.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.