mijn idee daarover:
tot en met 2005 zag je in NL echt heel veel Cabrinha. De Blacktips / CO2's / Nitro 's waren op iedere spot veelvuldig aanwezig. Vervolgens stapte Cabrinha geheel over op het BOW concept. Veel C-shape liefhebbers stapten over naar bijv. Slingshot Fuel waar Ruben Lenten zich op dat moment door zijn enorme kiteloops werelwijd in de picture vaarde. Ook Naish ( met de Raven voor het jumpwerk en de Torch voor het ultime freestyle gebeuren ) pikte hier behoorlijk wat riders van mee.
Er verschenen in die tijd meerdere nieuwe merken en de bestaande merken begonnen zich ook duidelijker te profileren. De firma Best was bijv . in die tijd op het gebied van marktpositie enorm agressief aanwezig.
Daarnaast waren er nogal wat "opmerkelijke verhalen" over de manier waarop de Nl importeur van Cabrinha de garantie en aftersales zaken afhandelde en dit gebeurde juist in een tijd dat Cabrinha regelmatig in het nieuws kwam met o.a. L.E. mankementen.
Kenmerkend feit voor de stand van zaken op dat moment: Als gerenomeerd kitesurfmerk krijg je iedere week wel aanbiedingen van kitesurfers die graag teamrider / gesponsord willen worden. Cabrinha Nl heeft op een gegeven zelf een oproep moeten doen voor teamriders in Nl.
Voor zover ik weet is daar geen echt "Nl team van betekenis" uit voortgekomen..........
Alhoewel de huidige generatie Cabrinha vliegers best wel redelijk schijnen te zijn wordt de Cabrinha kitesurfer zoals ik het aan de waterkant ervaar in eerste instantie gezien als : oeps Duitse kiteschool , oeps een Duitse beginner, oeps uitkijken.............. Dit alles met de nodige dosis humor natuurlijk
Zo moeilijk het is om een positieve naam op te bouwen ( en te behouden ) Nog moeilijker is het om van een negatieve naam af te komen....
Is natuurlijk ook allemaal maar een idee hè