Jarno. Beterschap. Het is inderdaad misschien niet verstandig. Ik ga vaak ook wat verder uit de kant om de "beginners" en "oosterburen" uit de buurt te blijven. Bij beide situaties loop je het risico om een ongeluk te krijgen. Zoals jij bijvoorbeeld alleen of dus de lijnen van een ander in de lijnen van jou. Ik zelf ga altijd met me kite maat wat verder van de kant. Meestal zijn daar ook al wat locals aan het knallen. Ik zal adviseren gewoon lekker van de kant af maar niet in je 1tje.. Succes ermee!
Tricken uiteraard niet te dicht bij de kant maar net voordat het ondiep word is het beste. Zo heb ik zelf ook ervaren door een loopende kite die ik moest releasen en dan al zwemmend naar de kant moest
Ik denk inderdaad dat tricken voor de kant zeker niet de oplossing is. Een klein beetje diep water en wat ruimte 'onder' je (benedenwinds) is echt wel nodig, zeker als je aan het oefenen bent en veel valt.
Vandaag heb ik zelf (lees: mijn vriendin) de tape rond mn teen eraf gehaald en even lekker gedouched enzo en nieuwe tape erom. De teen staat uit zichzelf gelukkig al wat rechter en eigenlijk heb ik nog meer last van de kneuzing van mn voet en grote teen dan van de breuk..