de ruimte kiezen? of niet...

Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
September 07, 2009, 22:24:43
edit2Rapporteer  
Hoi

Uit ervaring wil ik even vertellen dat het niet altijd wijs is om ver uit de kust te varen en daar lekker te gaan spelen en springen.

Ik heb afgelopen zaterdag mijn voet gekneusd en kleine teen gebroken (mislukte one footer) en doordat ik in mn eentje een heel eind uit de kust aan het varen was om drukte te ontlopen (brouwersdam) ben ik een half uur / drie kwartier bezig geweest met bodydraggen om terug te komen naar de kust. Ja, met mn teen een beetje flapperend aan mn voet, schreeuwend van de pijn (en ook omdat ik het mooi niks vond).


Mijn advies: Als je alleen aan het varen bent, blijf toch een beetje in de buurt van de rest. Ik voelde me mooi niks toen ik daar lag en had het tering koud toen ik eenmaal de kust had bereikt.

Cheers


p.s. vertrouw ook niet teveel op de aanwezigheid van een 'kustwacht' huisje. Dat stelde ook niets voor...
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 September 07, 2009, 22:35:36
edit2Rapporteer  
niks=K|_|T (vloek-filter mag wel eens uit mensen)
vissie

Berichten: 757
Antwoord #2 September 07, 2009, 22:37:48
edit2Rapporteer  
Jarno.
Beterschap.
Het is inderdaad misschien niet verstandig. Ik ga vaak ook wat verder uit de kant om de "beginners" en "oosterburen" uit de buurt te blijven. Bij beide situaties loop je het risico om een ongeluk te krijgen. Zoals jij bijvoorbeeld alleen of dus de lijnen van een ander in de lijnen van jou. Ik zelf ga altijd met me kite maat wat verder van de kant. Meestal zijn daar ook al wat locals aan het knallen. Ik zal adviseren gewoon lekker van de kant af maar niet in je 1tje..
Succes ermee!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 September 07, 2009, 22:45:52
edit2Rapporteer  
Beterschap Jarno! Wat een vervelende ervaring.

Idd. is tricken beter bij de kant. Het kan altijd mis gaan. Maarja, het is in de weekeinden gewoon te druk. Zelfde discussie als op Autostrand.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 September 09, 2009, 11:07:00
edit2Rapporteer  
Tricken uiteraard niet te dicht bij de kant maar net voordat het ondiep word is het beste. Zo heb ik zelf ook ervaren door een loopende kite die ik moest releasen en dan al zwemmend naar de kant moest Wink
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #5 September 09, 2009, 11:20:09
edit2Rapporteer  
Bedankt jongens.

Ik denk inderdaad dat tricken voor de kant zeker niet de oplossing is. Een klein beetje diep water en wat ruimte 'onder' je (benedenwinds) is echt wel nodig, zeker als je aan het oefenen bent en veel valt.


Vandaag heb ik zelf (lees: mijn vriendin) de tape rond mn teen eraf gehaald en even lekker gedouched enzo en nieuwe tape erom. De teen staat uit zichzelf gelukkig al wat rechter en eigenlijk heb ik nog meer last van de kneuzing van mn voet en grote teen dan van de breuk..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.