Heerlijk om na 2 weken zonder wind weer eens te kiten, was vandaag in Zandvoort. Was eerder op de dag iets te laat en wind viel weg toen ik er een kwartier op stond, voorspellingen waren zo dat het later zou toenemen dus eerst wat eten. Snel m'n sate'tje opeten want ik zag al weer mensen het water op gaan.
Goed, lekker op het water, weer geoefend op jumps en lande ze dit keer ook nog! Was een half uurtje bezig en toen...
Ik vaar naar rechts, zon staat behoorlijk west dus mensen die links varen hebben er wel wat last van. Een andere kiter (ene Tim met gele waroo) springt terwijl hij naar links vaart zo'n 50m voor me en lichtelijk upwind van mij. Ik probeer te ontwijken maar hij gooit z'n kite om mijn lijnen. Vervolgens breekt denk ik zijn powerline en vervolgens z'n depowerkoord (dit weet ik niet zeker, kan ook dat het later gebeurde) en hij trekt z'n safety. Ik zit dus aan 2 kites vast... zo'n 400m uit de kant. Vervolgens trek ik ook maar m'n safety en daar liggen we dan in het water. Gelukkig kwamen er snel andere kiters welke onze boardjes naar de kant brachten, bedankt daarvoor!
Na een uurtje ploeteren om naar de kant te komen 1 grote spaghetti, mijn lijnen nog in prima staat (nieuwe slingshot lijnen) en bij hem dus een powerlijn kapot en z'n depowerstrap. 3 kwartier ploeteren om alles uit elkaar te halen terwijl de wind snoeihard aantrekt naar ongeveer 30 knopen. Gellukig waren we toen van 't water af...
Waar is het mis gegaan? Naar mijn idee, drukte, tegen de zon in kijken en hij lette niet genoeg op en nam te weinig ruimte (kan iedereen gebeuren en hij bood ook zeker z'n excuses aan). Het trekken van de safety bij hem blijft een twijfelgevalletje, hij zei dat z'n kite om die van mij loopte maar volgens mij draaide deze er gewoon omheen. Als we beiden onze kites gewoon richting het strand hadden gestuurd hadden we ze daar denk ik kunnen landen.
Nogmaals, Tim, ik vind dat we het goed opgelost hebben en je kwam echt niet als een stoere macho over die door iedereen heen springt. Ik denk dat het gewoon een moment van onoplettendheid was.
Toch nog een half uurtje lekker kunnen kiten