1e impressie Shockwave.

slufterhufters.com

Antwoord #25 November 27, 2005, 01:50:18
edit2Rapporteer  
Je hoeft met de SLE of Bow niet groter dan 12m, als een 12m het niet doet dan waait het niet.

De grotere modellen zijn wel goed, maar overbodig, wat ik al zei ik vaar met de 9m met 12k, dus waarom een 16m aanschaffen als een 12m al zou voldoen.

Met een 12 en een 9m bestrijk je het hele windvenster vanaf 10k tot 30k.

Ik kon net varen met de 9m terwijl ik met de 16m Raaf II moeite had, maar dat komt omdat die 2x zo groot is, je kan veel sneller sinussen met de 9m.
De drukopbouw is heel anders als met een gewone kite, het effectief oppervlak van een SLE is vele malen effectiever dan een gewone kite.
Een gewone kite moet een soort druk opbouwen met weinig wind, de SLE kant als je je bar aantrekt, dus is daardoor effectiever met de wind.
Als je de bar te ver aantrekt dan vliegt die ineens achteruit, door iets te depoweren valt die een soort naar voren toe, de wind in dus daarmee trekt hij je voort, en vaar je.

Ga je bv voor de SLE dan moet je gewoon allen daarmee gaan varen, het heeft geen zin om van de ene een Raaf te nemen en van de andere een SLE.
Zit gewoon een te groot verschil tussen.

De 9m kan je dan wel varen met 30k maar dat kan ik ook met mijn 8m Raaf II zonder moeite.
En met mijn Raaf kan ik dan wel uithaken.
Het verschil zit hem in de low end, ik kan met de 8m Raaf II ongeveer met 18 a 20k al flink los, terwijl je met de 9m SW al los kan gaan met 14k.

Ik ben wel overtuigt dat je met de SLE kan freestylen, maar je moet dat niet overpowered doen.
Maar dat geld ook een beetje voor de gewone kite, moet je ook niet overpowered uitgehaakte tricks gaan doen, sommige tricks kunnen wel maar het is gewoon lekkerder wanner je met een kite lekker gepowered bent om los te gaan.

Dus ook met de SLE zal je als je freestyle wilt gaan doen 3 maten moeten nemen, de 7 9 en 12m.
xray

Antwoord #26 November 27, 2005, 02:04:13
edit2Rapporteer  
Tja, komt weer aardig overeen zo te lezen...
http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=12568.25

Ben nog wel van mening dat een C Shaped kite lekkerder (lees directer) stuurt, en eeehmmm die 16m Raaf 2 is zo goed, die zou ik voor geen goud willen missen!
KiteDemon

Antwoord #27 November 27, 2005, 02:19:54
edit2Rapporteer  
Vergeet niet dat je met een 9 SW het effectief oppervlak van een 12 C-shaped in de lucht hebt staan. Alleen mucho meer highend.
Maar Naish heeft niet voor niets de SW als wavekite in de markt gezet, dus ben benieuwd wanneer/of ze met een highperformance versie gaan komen.
Aangezien ze bij Naish altijd wel hun huiswerk goed doen voordat ze iets in produktie gooien, zullen ze nog geen alternatief in SLE uitvoering hebben voor de Raven2.
Nu nog een kwestie van smaak, maar over een paar jaar zie je volgens mij alleen nog maar SLE's.
Voorlopig heeft de handling van een C-shaped in lichtweer nu nog mijn voorkeur.
Maar 30-40 knopen en een SLE is wel dikke pret! (in iedergeval beter dan een 8 X2.....)
~Dirk~

Antwoord #28 November 27, 2005, 02:21:46
edit2Rapporteer  
Is de bridle geen probleem bij  freestyle? Als de tricks goed gaan waarschijnlijk niet natuurlijk maar dat is natuurlijk niet altijd het geval als je een trick voor het eerst gaat doen.
Is een "gewone" kite daaarom niet te prefereren?
Maar voor mij klinken de eigenschappen perfect, door dat ik niet zo vaak kan kiten als sommigen en misschien ook het talent niet heb kom ik nog niet eens toe aan het alleen maar proberen van de echt ingewikkelde moves. Maar wel hoe hoger hoe mooier ik het vind, en ook veiligheid vind ik zeker erg belangrijk( ik denk dat een SLE daar meer van heeft)Dus ik denk dat ik maar eens heel goed op die Shockwave ga letten. Hopelijk vinden ze een goed systeem voor die stopper,maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze daarvoor iets goeds bedenken bij Naish.
dragon

Geen avatar

Antwoord #29 November 27, 2005, 21:45:43
edit2Rapporteer  
weet iemand de prijzen?
svenpronk

Antwoord #30 November 27, 2005, 21:57:06
edit2Rapporteer  
Ik snap alleen niet dat de CB eerst in de grond getrapt werd door een aantal Naish riders hier.
En nu is shockwave een waanzinnege vlieger! Zit er dan zoveel verschill tussen de kites behalve de hollow trailing edge??
Jurrien

Antwoord #31 November 27, 2005, 22:07:26
edit2Rapporteer  
ik zoek dus een nieuwe kite 0mdat men andere kapot is,
ik hou wel van overpowered varen en freestyle is zo'n kite als deze dan een optie??

en zoals eerder gevraagd (geschokt_kitesmiley) zijn de prijzen al  bekend? Huh
brutus1

Antwoord #32 November 28, 2005, 00:50:25
edit2Rapporteer  
Idd wel apart dat Cabrinha eerst afgezeken wordt en dat als er een ander merk met een redelijke bow komt dat het concept eigenlijk niet zo verkeerd is. Cabrinha heeft met hun marketing de lat ( zeker voor zichzelf! ) wel erg hoog gelegd maar het heeft wel een hoop aandacht op het Bowconcept gevestigd waar andere merken n.b. ook hun voordeel mee doen.
Ik heb zelf twee maanden met een CB9 en 12 gevaren en was daar echt zéér te spreken over, dat ik nu geswitched ben naar Switchblades is voornamelijk omdat de gematigdere bows gewoon stabieler zijn  en dat is als je tricks wilt oefenen wel zo prettig. Dus als je mega-performance qua springen en high-end wil dan neem je een CB of Turbo Diesel en anders Switchblade of Shockwave of wat er ook nog meer leverbaar is.
slufterhufters.com

Antwoord #33 November 28, 2005, 01:08:50
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat je de Shockwave ook uitgebeid getest heb dat je tot jou conclusie bent gekomen.

Is het misschien niet zo dat ze het beter begrijpen bij Naish, want ik heb wel aan alle 2 de kites gehangen, en daarom ben ik wel positiever over de Shockwave.
In detail zitten er betere dingen in.

Maar we moeten niet vergeten dat dit consept nog in de kinderschoenen staat.

Omdat Cabrinha er het 1e mee was wil nog niet zeggen dat het gelijk het licht is, vergeet niet dat Don montague bij Naish werkt en die kerel heeft een gave qua kiteontwerpen.

Al met al is het voor ons kiter alleen maar leuker aan het worden, want ik had met de Shockwave weer het gevoel als toen ik in begin 2000 mijn 1e meters maakte.
svenpronk

Antwoord #34 November 28, 2005, 02:30:35
edit2Rapporteer  
Misschien klinkt het raar maar ik vind deze review niet objectief en eigenlijk niks meer dan pure reclame!! Ik hoor niks over de nadelen van de kite of heeft deze kite geen nadelen? 
Hoe zit het bv met de bardruk? enz.
xray

Antwoord #35 November 28, 2005, 03:12:40
edit2Rapporteer  
Sven, doe jezelf even een plezier en kijk de eerdere review (link staat hierboven). Die geeft vrijwel dezelfde uitkomst en is echt ruim een maand eerder gepost........

Voordelen zijn er en nadelen ook. Ondanks dat ik de Shockwave beter vind dan de Crossbow (bardruk, betere doseerbaarheid power) zal ik op dit moment nog niet overstappen. C's zijn wat mij betreft nog lekkerder!
WaZuP

Antwoord #36 November 29, 2005, 01:29:59
edit2Rapporteer  
De 9 en de 12 liggen veel te dicht bij mekaar arno

zit hier bij een cabrinha shop in cape town en heb dus de 2006 co2 revolver switchblade en crossbow al uitgebrijd getest en kan je zeggen voor hier heb ik nu een crossbow 12 en 7 en heb al paar sessies overpowerd op de 7 gestaan en dat ding is echt een beest.

pefect voor wave riden want je kunt hem op het laatste moment nog insturen super snel.

heb ook de 16 crossbow en switcghblade gestest en kan 1 dingzeggen die zij waardeloos ze sturen veel te traag

heb ook de switchblade 9 getest en die is echt super stabiel minder depower als de crossbow maar niet het on/off gevoel

de standaart crossbow bar zuigt er zit geen leach bij wat je zeker wel nodig hebt als je de settings verandert en veel meer gepowerd gaat varen maar kan 1 ding zeggen als je de garde stopper bal naar beneden zet kan je heerlijk tegen de knoop varen en qwe willen proberen om een bungee als trapeze haak te maken dan zou je heerlijk cruisen

l;aters mense moet nu in mijn shorty gaan kiten
slufterhufters.com

Antwoord #37 November 29, 2005, 01:40:42
edit2Rapporteer  
Dat idee heb ik ook Tim, volgens mij doe je er beter aan om een 7 en een 12m aan te schaffen.

Als ik met de 9m al kan varen met 13 a 14k, kon met 28k ook nog gewoon varen, maar ik had wel de depowerstrap helemaal aangetrokken, je kan je stuurlijnen natuurlijk een knoop verzetten.

Daarom zal je een 7m beter kunnen gebruiken, met de 12m erbij.

kitertjuh

Antwoord #38 November 29, 2005, 02:36:44
edit2Rapporteer  
hij ziet er gewoon geweldig uit
brutus1

Antwoord #39 November 29, 2005, 03:45:23
edit2Rapporteer  
ik vind dat de 9 en de 12 perfect op elkaar aansluiten voor dit land(ervaring). Dat je nou eindeloos depower lijkt te hebben op een 12 betekent nog niet dat je ook tot het einde van je depower door moet blijven varen, je bent dan immers nog steeds met een 12 onderweg met een windkracht waar je anders er niet eens over na zou denken om met een 12 het water op te gaan en dat komt de veiligheid ook niet ten goede. Dus gewoon vanaf een knoop of 25 je 9 opzetten.
MrRippey

Antwoord #40 November 29, 2005, 17:38:08
edit2Rapporteer  
Jo is de Low End van de shockwave nou echt zo bizar goed, dat je met 12 knopen een 9 kon varen. Kan het me niet voorstellen maar zou zeker overtuigd willen worden van het feit! Zou helemaal fantastisch zijn als aan een 9 en 12 genoeg hebt!  Joepie Joepie

PS hoe zit het met de leash? Heb je die nodig en waar zit hij aan vast?
slufterhufters.com

Antwoord #41 November 29, 2005, 17:43:48
edit2Rapporteer  
Tis echt waar van die 9m SW.

je kan je leash aan de chickenloop vastmaken, maar wil je het veilig dan maak je hem aan het stalen oog bij je depowerstrap vast.

MrRippey

Antwoord #42 November 29, 2005, 18:02:31
edit2Rapporteer  
Oke aan de depowerstrap dus vastmaken, maar dan heb je weer het probleem dat je leash om je chickeloop gaat zitten. Dus geen spinningleash als ik het goed heb (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley)

ps wanneer komen ze in de winkel! Ben erg aan het twijfelen tussen Raven II en Rhino 6 en nu de shockwave!
slufterhufters.com

Antwoord #43 November 29, 2005, 18:31:32
edit2Rapporteer  
Als het goed is februari maart.

FLOF

Antwoord #44 November 29, 2005, 20:31:07
edit2Rapporteer  
Rippey, volgens mij kun je niet spinnen, want als je de bar loslaat, verliest ie toch al zijn druk?
MrRippey

Antwoord #45 November 29, 2005, 20:41:50
edit2Rapporteer  
Nee hoor, er zit een stopper in de depowerkort!!! waar tegen je je bar aan kan laten staan!!  ThumpsUp
WaZuP

Antwoord #46 November 29, 2005, 21:18:08
edit2Rapporteer  
met de 7 en 9 crosbow kun je ok echt zo ongeloofelijk hoog springen maar anyway,

een gast die hier in blauwberg woont heeft de crosbow 7 en9 en de shockwave 9 getest en die 9 was nog maar een protottype maar die vond ie wel minder lekker varen.

We mochten alle naish stuff in langebaan testen van de importeur van zuid afrika.

en kan 1 ding zeggen die raaf 2 is een lekkere kite: veel beter dan de raven 1 waar ik nooit fan van ben geeest, op t einde vol overoqwerd met raven 2 12 en ecght mega ghoog gesprongen
maar voor newskool vond ik henm wat minder
Lauw
Administrator

Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #47 December 16, 2005, 04:55:49
edit2Rapporteer  
beetje een oud topic omhoog kicken, maar wat ik me nou afvroeg: gaat hij niet indirect sturen door die katrollen?? ik neem aan dat dit effect wel wat teniet wordt gedaan door de 20meter lijnen.

En is er al een oplossing voor het unhook probleem van bows?? d8 dat sling nu een stopperbal heeft, die je kan verplaatsen terwijl je vaart en daardoor ook kunt uithaken zonder alle power gelijk in je handen te hebben.

EDIT\\ hoe zit het eigenlijk met de "sterkte" van naish en bows in het algemeen?? k vaar nu fuel en dat ding is  echt niet kapot te krijgen, al een paar x keihard op het land gecrashed. Niet dat ik van plan ben mij kites hard te crashen maar soms gaat het wel eens fout op het water.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.