|
KiteDemon
|
Vergeet niet dat je met een 9 SW het effectief oppervlak van een 12 C-shaped in de lucht hebt staan. Alleen mucho meer highend. Maar Naish heeft niet voor niets de SW als wavekite in de markt gezet, dus ben benieuwd wanneer/of ze met een highperformance versie gaan komen. Aangezien ze bij Naish altijd wel hun huiswerk goed doen voordat ze iets in produktie gooien, zullen ze nog geen alternatief in SLE uitvoering hebben voor de Raven2. Nu nog een kwestie van smaak, maar over een paar jaar zie je volgens mij alleen nog maar SLE's. Voorlopig heeft de handling van een C-shaped in lichtweer nu nog mijn voorkeur. Maar 30-40 knopen en een SLE is wel dikke pret! (in iedergeval beter dan een 8 X2.....)
|
|
|
~Dirk~
|
Is de bridle geen probleem bij freestyle? Als de tricks goed gaan waarschijnlijk niet natuurlijk maar dat is natuurlijk niet altijd het geval als je een trick voor het eerst gaat doen. Is een "gewone" kite daaarom niet te prefereren? Maar voor mij klinken de eigenschappen perfect, door dat ik niet zo vaak kan kiten als sommigen en misschien ook het talent niet heb kom ik nog niet eens toe aan het alleen maar proberen van de echt ingewikkelde moves. Maar wel hoe hoger hoe mooier ik het vind, en ook veiligheid vind ik zeker erg belangrijk( ik denk dat een SLE daar meer van heeft)Dus ik denk dat ik maar eens heel goed op die Shockwave ga letten. Hopelijk vinden ze een goed systeem voor die stopper,maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze daarvoor iets goeds bedenken bij Naish.
|
|
|
|
svenpronk
|
Ik snap alleen niet dat de CB eerst in de grond getrapt werd door een aantal Naish riders hier. En nu is shockwave een waanzinnege vlieger! Zit er dan zoveel verschill tussen de kites behalve de hollow trailing edge??
|
|
|
Jurrien
|
ik zoek dus een nieuwe kite 0mdat men andere kapot is, ik hou wel van overpowered varen en freestyle is zo'n kite als deze dan een optie?? en zoals eerder gevraagd (geschokt_kitesmiley) zijn de prijzen al bekend?
|
|
|
brutus1
|
Idd wel apart dat Cabrinha eerst afgezeken wordt en dat als er een ander merk met een redelijke bow komt dat het concept eigenlijk niet zo verkeerd is. Cabrinha heeft met hun marketing de lat ( zeker voor zichzelf! ) wel erg hoog gelegd maar het heeft wel een hoop aandacht op het Bowconcept gevestigd waar andere merken n.b. ook hun voordeel mee doen. Ik heb zelf twee maanden met een CB9 en 12 gevaren en was daar echt zéér te spreken over, dat ik nu geswitched ben naar Switchblades is voornamelijk omdat de gematigdere bows gewoon stabieler zijn en dat is als je tricks wilt oefenen wel zo prettig. Dus als je mega-performance qua springen en high-end wil dan neem je een CB of Turbo Diesel en anders Switchblade of Shockwave of wat er ook nog meer leverbaar is.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Ik neem aan dat je de Shockwave ook uitgebeid getest heb dat je tot jou conclusie bent gekomen.
Is het misschien niet zo dat ze het beter begrijpen bij Naish, want ik heb wel aan alle 2 de kites gehangen, en daarom ben ik wel positiever over de Shockwave. In detail zitten er betere dingen in.
Maar we moeten niet vergeten dat dit consept nog in de kinderschoenen staat.
Omdat Cabrinha er het 1e mee was wil nog niet zeggen dat het gelijk het licht is, vergeet niet dat Don montague bij Naish werkt en die kerel heeft een gave qua kiteontwerpen.
Al met al is het voor ons kiter alleen maar leuker aan het worden, want ik had met de Shockwave weer het gevoel als toen ik in begin 2000 mijn 1e meters maakte.
|
|
|
svenpronk
|
Misschien klinkt het raar maar ik vind deze review niet objectief en eigenlijk niks meer dan pure reclame!! Ik hoor niks over de nadelen van de kite of heeft deze kite geen nadelen? Hoe zit het bv met de bardruk? enz.
|
|
|
xray
|
Sven, doe jezelf even een plezier en kijk de eerdere review (link staat hierboven). Die geeft vrijwel dezelfde uitkomst en is echt ruim een maand eerder gepost........
Voordelen zijn er en nadelen ook. Ondanks dat ik de Shockwave beter vind dan de Crossbow (bardruk, betere doseerbaarheid power) zal ik op dit moment nog niet overstappen. C's zijn wat mij betreft nog lekkerder!
|
|
|
WaZuP
|
De 9 en de 12 liggen veel te dicht bij mekaar arno
zit hier bij een cabrinha shop in cape town en heb dus de 2006 co2 revolver switchblade en crossbow al uitgebrijd getest en kan je zeggen voor hier heb ik nu een crossbow 12 en 7 en heb al paar sessies overpowerd op de 7 gestaan en dat ding is echt een beest.
pefect voor wave riden want je kunt hem op het laatste moment nog insturen super snel.
heb ook de 16 crossbow en switcghblade gestest en kan 1 dingzeggen die zij waardeloos ze sturen veel te traag
heb ook de switchblade 9 getest en die is echt super stabiel minder depower als de crossbow maar niet het on/off gevoel
de standaart crossbow bar zuigt er zit geen leach bij wat je zeker wel nodig hebt als je de settings verandert en veel meer gepowerd gaat varen maar kan 1 ding zeggen als je de garde stopper bal naar beneden zet kan je heerlijk tegen de knoop varen en qwe willen proberen om een bungee als trapeze haak te maken dan zou je heerlijk cruisen
l;aters mense moet nu in mijn shorty gaan kiten
|
|
|
slufterhufters.com
|
Dat idee heb ik ook Tim, volgens mij doe je er beter aan om een 7 en een 12m aan te schaffen.
Als ik met de 9m al kan varen met 13 a 14k, kon met 28k ook nog gewoon varen, maar ik had wel de depowerstrap helemaal aangetrokken, je kan je stuurlijnen natuurlijk een knoop verzetten.
Daarom zal je een 7m beter kunnen gebruiken, met de 12m erbij.
|
|
|
kitertjuh
|
hij ziet er gewoon geweldig uit
|
|
|
brutus1
|
ik vind dat de 9 en de 12 perfect op elkaar aansluiten voor dit land(ervaring). Dat je nou eindeloos depower lijkt te hebben op een 12 betekent nog niet dat je ook tot het einde van je depower door moet blijven varen, je bent dan immers nog steeds met een 12 onderweg met een windkracht waar je anders er niet eens over na zou denken om met een 12 het water op te gaan en dat komt de veiligheid ook niet ten goede. Dus gewoon vanaf een knoop of 25 je 9 opzetten.
|
|
|
MrRippey
|
Jo is de Low End van de shockwave nou echt zo bizar goed, dat je met 12 knopen een 9 kon varen. Kan het me niet voorstellen maar zou zeker overtuigd willen worden van het feit! Zou helemaal fantastisch zijn als aan een 9 en 12 genoeg hebt! PS hoe zit het met de leash? Heb je die nodig en waar zit hij aan vast?
|
|
|
slufterhufters.com
|
Tis echt waar van die 9m SW.
je kan je leash aan de chickenloop vastmaken, maar wil je het veilig dan maak je hem aan het stalen oog bij je depowerstrap vast.
|
|
|
MrRippey
|
Oke aan de depowerstrap dus vastmaken, maar dan heb je weer het probleem dat je leash om je chickeloop gaat zitten. Dus geen spinningleash als ik het goed heb (tong_kitesmiley) (tong_kitesmiley)
ps wanneer komen ze in de winkel! Ben erg aan het twijfelen tussen Raven II en Rhino 6 en nu de shockwave!
|
|
|
|
FLOF
|
Rippey, volgens mij kun je niet spinnen, want als je de bar loslaat, verliest ie toch al zijn druk?
|
|
|
MrRippey
|
Nee hoor, er zit een stopper in de depowerkort!!! waar tegen je je bar aan kan laten staan!!
|
|
|
WaZuP
|
met de 7 en 9 crosbow kun je ok echt zo ongeloofelijk hoog springen maar anyway,
een gast die hier in blauwberg woont heeft de crosbow 7 en9 en de shockwave 9 getest en die 9 was nog maar een protottype maar die vond ie wel minder lekker varen.
We mochten alle naish stuff in langebaan testen van de importeur van zuid afrika.
en kan 1 ding zeggen die raaf 2 is een lekkere kite: veel beter dan de raven 1 waar ik nooit fan van ben geeest, op t einde vol overoqwerd met raven 2 12 en ecght mega ghoog gesprongen maar voor newskool vond ik henm wat minder
|
|
|
Lauw
Administrator
Logs: 0 | 6 uur
|
beetje een oud topic omhoog kicken, maar wat ik me nou afvroeg: gaat hij niet indirect sturen door die katrollen?? ik neem aan dat dit effect wel wat teniet wordt gedaan door de 20meter lijnen.
En is er al een oplossing voor het unhook probleem van bows?? d8 dat sling nu een stopperbal heeft, die je kan verplaatsen terwijl je vaart en daardoor ook kunt uithaken zonder alle power gelijk in je handen te hebben.
EDIT\\ hoe zit het eigenlijk met de "sterkte" van naish en bows in het algemeen?? k vaar nu fuel en dat ding is echt niet kapot te krijgen, al een paar x keihard op het land gecrashed. Niet dat ik van plan ben mij kites hard te crashen maar soms gaat het wel eens fout op het water.
|
|
|