Torch2 vs Raven2 vs Fuel vs Octane vs Rhino vs Vegas

surf

Geen avatar

Juni 06, 2006, 04:00:35
edit2Rapporteer  
Hallo,

Ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte kite. heb al een paar kites kunnen testen, maar de perfecte kite heb ik nog niet gevonden.
Vaar zelf Rhino4 8/12/16. maar deze zullen vervangen worden. Maar wat is de perfecte opvolger?
Ik zoek een kite die nog hoger vliegt als de R4. Heb de Vegas6 al getest, maar deze gaat niet hoger, maar je boog is groter en je land met een veel hogere snelheid. Reslutaat, dat er dus minder marge voor fouten zijn bij de landing. En je land een stuk meer downwind, resultaat dat je dus weer een eind moet hoogte lopen voordat je weer een sprong kan maken.

De een zegt, dan is de Octane echt iets voor jou, de ander zegt, nee, de Fuel springt hoger dan de Octane, de Octane springt net als de vegas met een grote boog.

Weer een ander zegt, dan moet je de Torch hebben, waarop een ander zegt, dat de raven weer veel hoger springt Huh

Ik weet het niet meer. ik kan ze niet allemaal testen...vandaag op KBO kon je ook niet echt testen (angry_kitesmiley)

Wie kent deze kites? Ik zoek dus een kite die super hoog springt, wake-style zoals de Torch(en misschien Fuel), toch ook in de golven speelt ppffff
Wat denken jullie dat voor mij geschikt is?

Weeg 78 kilo en vaar de Demon 125

many tnxx ThumpsUp
Dikkiedik

Antwoord #1 Juni 06, 2006, 04:08:34
edit2Rapporteer  
Je kan misschien ook de cabrinha co2 of revolver meenemen in je test, volgens de acces zijn dit relaxte springkites die behoorlijk vergevingsgezind zijn.
surf

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 06, 2006, 04:16:13
edit2Rapporteer  
Nee, die vallen volgens mij af. Heb vandaag de Nitro getest. Maar de Fuels en Rhino5 gingen hoger, waren explosiever en draaide sneller...
zagy

Antwoord #3 Juni 06, 2006, 04:49:00
edit2Rapporteer  
de raven springt hoger dan de torch, de octane spring hoger dan de feul, waarom? Dat zijn meer spring kites. De andere zijn meer wakestyle kites. Maar als je dan ziet dat het nk gewonnen werd door een octane vraag je jezelf ook af hoe groot die grens nou eigenlijk is.
Ik vaar zelf de torch, en met echt flinke power in mijn kite spring ik veel mensen eruit. Maar de raven gaat dan weer net wat hoger, en de rhino ook.
Is een beetje het oude verhaal high aspect tov low aspect wat er nu aan de orde is. Het leuke aan de high aspect van vandaag is dat deze ook erg snel sturen en speels zijn.
Dus als hoog gaan echt de grootste prioriteit van je is wordt het of de raven, de octane of de rhino. Maar welke? Ik zou het niet weten, dnek dat je met elk van de drie evenveel plezier zult hebben, weet wel dat de bar van de rhino het minst is.
surf

Geen avatar

Antwoord #4 Juni 06, 2006, 04:55:09
edit2Rapporteer  
Ok Zagy, dat is nuttige info.
Mijn hoogste prioriteit zijn eigenlijk meerdere dingen en niet 1. Met mijn Rhino4 kan ik hoog springen, maar wake style is iets minder. Maar dat wake style, begint ook steeds leuker te worden.
En af en toe in de golven ook.
Ik wil dus eigenlijk niets inleveren. Maar wil dus op alle vlakke max. resultaat....Mega hoge sprongen, met vette wake style en lekker in de golven spelen........

xray

Antwoord #5 Juni 06, 2006, 05:31:54
edit2Rapporteer  
Ik ben nog steeds voor alles erg tevreden met mijn Raven 2. Wakestyle (railey's, S-Bends etc), hoog springen, loopen, golfrijden, heerlijk!
Sake
Gast
Antwoord #6 Juni 06, 2006, 06:09:48
edit2Rapporteer  
Heb de Vegas6 al getest, maar deze gaat niet hoger, maar je boog is groter en je land met een veel hogere snelheid. Reslutaat, dat er dus minder marge voor fouten zijn bij de landing. En je land een stuk meer downwind, resultaat dat je dus weer een eind moet hoogte lopen voordat je weer een sprong kan maken.
k zou zeggen: Als je nou eerst eens meer en beter leert kiten met bepaalde kites. De sprong met een Vegas06 en vele andere kites kun je zo aanpassen dat je met of zonder snelheid landt. De afzet is hier met name van van belang en op welk punt en hoe hard je terugstuurt. Kom ook van R4 12 en 8 af en kan me niet vinden in je ervaring. Neem bv de V6-12/R4-12 en zeker in z'n high end bereik springt de V6 hoger en langer.
Afijn gaat ook een stuk eerder dus springt sowieso altijd hoger. Voor mij in ieder geval de perfecte opvolger van m'n R4-12m (72kg / JP M )
Wellicht dien je gewoon je springkunsten aan te passen aan de "nieuwe" kite. Iedere kite heeft weer net een ander punt waarop ie 't hoogst gaat.
efgeha

Antwoord #7 Juni 06, 2006, 15:04:28
edit2Rapporteer  
Heb de Vegas6 al getest, maar deze gaat niet hoger, maar je boog is groter en je land met een veel hogere snelheid. Reslutaat, dat er dus minder marge voor fouten zijn bij de landing. En je land een stuk meer downwind, resultaat dat je dus weer een eind moet hoogte lopen voordat je weer een sprong kan maken.

I second that !!

Als je je materiaal kent haal je er pas uit wat erin zit.

Als je iedere keer als er een scheet dwars zit nieuwe spullen koopt leer je nooit echt wat je met je materiaal kan!
k zou zeggen: Als je nou eerst eens meer en beter leert kiten met bepaalde kites. De sprong met een Vegas06 en vele andere kites kun je zo aanpassen dat je met of zonder snelheid landt. De afzet is hier met name van van belang en op welk punt en hoe hard je terugstuurt. Kom ook van R4 12 en 8 af en kan me niet vinden in je ervaring. Neem bv de V6-12/R4-12 en zeker in z'n high end bereik springt de V6 hoger en langer.
Afijn gaat ook een stuk eerder dus springt sowieso altijd hoger. Voor mij in ieder geval de perfecte opvolger van m'n R4-12m (72kg / JP M )
Wellicht dien je gewoon je springkunsten aan te passen aan de "nieuwe" kite. Iedere kite heeft weer net een ander punt waarop ie 't hoogst gaat.
zagy

Antwoord #8 Juni 06, 2006, 19:43:39
edit2Rapporteer  
de eerste keer dat ik met de R4 heb gevaren sprong ik trouwens ook heel erg ver. Met de R6 niet. Maar dit kun je met je timing ook enorm beinvloeden. Hoe eerder je afzet, hoe verder je gaat.
Maar ik denk toich echt dat je wat moet gaan proberen. Jij zegt dat je alles wil, dat kun je met elke kite. Maar we weten niet of jij tevreden bent met de springkwaliteiten van de torch, of de wakestyle kwaliteiten van de raven.
Probeer anders een torch en een raven. Dan weet je het verschil tussen de huidige low en high aspect kites.
surf

Geen avatar

Antwoord #9 Juni 07, 2006, 00:10:29
edit2Rapporteer  
Ik snap dat als je je materiaal beter leert kennen, je er ook beter mee springt. Maar ik heb niet de mogelijkheid om een paar dagen een kite te testen. Dit kan altijd maar en paar uur of een middag.
Hierdoor kom ik tot deze bevindingen.

Daarom vraag ik aan jullie advies, wat volgens jullie, dan DE kite voor mij zou kunnen zijn.

Zal inderdaad bij mijn huidige shop, de Raven, Torch en Octane testen. Fuel hebben ze helaas niet om te testen.
Maar ook hier geld dat ik het moet hebben van een 1e indruk.

Toen ik vorig jaar voor het eerst mijn huidige R4 in mijn handen had, wist ik het onmiddelijk. Dit is mijn kite.. Ik hoop dat het nu weer gebeurt.

Maar nogmaals, ik hoor graag jullie advies.

Alvast bedankt.
slufterhufters.com

Antwoord #10 Juni 07, 2006, 00:19:58
edit2Rapporteer  
Krijg veel kites in mijn handen, niet 1 keer maar meerdere keren vaar ik met een andere kite dan mijn eigen kite, zodoende kan ik een goed oordeel geven over andere kites.

Ik heb nog nooit zo'n bizar goede kite als de Torch 2 meegemaakt, je kan er alles mee.

surf

Geen avatar

Antwoord #11 Juni 07, 2006, 00:53:27
edit2Rapporteer  
Hey Pipa,

Waarin vind jij dat de Torch2 beter in is tov Vegas6, Rhino, Octane en Fuel?

Tnxx
slufterhufters.com

Antwoord #12 Juni 07, 2006, 02:04:58
edit2Rapporteer  
In alles
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.