Beginner snuffeld rond en heeft vragen!!

Nathan

Geen avatar

Juli 06, 2007, 03:12:23
edit2Rapporteer  
Heej luitsjes.

Ik heb een paar uur les gehad op het water en veel gevliegerd op het droge.
Ik kan nu heen en weer surfen nog nie goed omkeren, bodydragen gaat prima. Ik wil een eigen set kopen en ben wat rond aan het neuzen. Is het slim om nu een set te kopen of moet ik nog meer les nemen? Ik heb nu met een 9m en een 12m met flinke wind gesurfd dat ging wel goed moest soms wel teruggetrokken worden door instructeur vanwege kracht en diepe water. Moet ik dan aan deze maat blijven denken of wordt dit snel te licht? (Ik ben 170cm 55kg)
ik dacht aan de volgen merken: Kite.
                                                 north vegas07 maat ??
                                                 f-one tribal07 maat ??
                                                 rrd hyper-type maat ??
                                            Board.
                                                 Zelfde merk welk type kom ik niet goed uit.
Ik heb een advies gekregen van instructeur om 125-130 board te nemen en een 14m kite.
Ik woon in brabant ver van het water dus moet wel veel reizen is een grote kite dan misschien beter (14m) zodat ik bij meer winden kan surfen. Ik wil vooral naar zeeland gaan. Ik heb ook een IKO paspoort , maar bij mij laatste les was niet bij een IKO school ik kan nu IKO 1 en een begin van 2 moet ik die dan misschien ook nog maar afmaken voor dat ik een set aan schaf?

Groetjes Nathan en alvast bedankt voor het lezen.

Geen

Antwoord #1 Juli 06, 2007, 03:22:26
edit2Rapporteer  
yow,
14 meter is te groot, tenzij je hem als lichtweerkite wilt gebruiken,
board zou ik met jouw gewicht iets van 125 tot max 130 nemen, iets van 127 ofso bij 37 moet wel chill zijn. Als je al kan varen anders lig je in het begin een beetje te niksten.

laters..

Formula1

Antwoord #2 Juli 06, 2007, 03:26:46
edit2Rapporteer  
14m is veels te groot voor je gewicht. Ik denk hoogstens een 12 meter en dat is al groot. 10m is een geschikte kite. Ik weet dit niet zeker, moet je even wachten op meer reacties.
Even over die kites.
Een Vegas is een goede beginnerskite, je zou hem in 10m kunnen nemen. Evenals een Tribal, hier weet ik niet precies hoe het zit, sommige vinden dat deze kite te snel stuurt en net is te 'agressief' is.
Over die RRD weet ik niet veel, maar waarom kijk je niet voor 2dehands kites. Deze zijn vaak een stuk goedkoper en het is zonde als je nieuwe vegas gelijk een paar keer heel hard laat crashen, je kan beter een oudere kite uit 2006/2005 halen die minder gekost heeft en het dus niet zo erg is als je hem laat crashen. Misschien kan je voor het geld wel 2 kites kopen ipv 1 nieuwe kite. 2 verschillende maten voor harde en zachte wind.
Over boardjes kan ik je niet veel vertellen.

Trouwens IKO is niet belangrijk. Je kan spullen huren, maar dat kan ook zonder.
3e-kiteboarding
Gast
Antwoord #3 Juli 06, 2007, 08:34:32
edit2Rapporteer  
mijn advies

Bow of hybride kite 9m²
boardje rond de 130 * 38 ofzo
14 is wel aan de erg grote kant! ik ken een gozertje die vaart een 11 C shape en die heeft t al moeilijk met 20 knopen weegt ook een kilotje of 50 - 60

14 is a waste of money op t moment.
t waait super en met 14 knopen kom je toch echt wel weg met een 9 op de power
kitaholic

Antwoord #4 Juli 06, 2007, 15:01:25
edit2Rapporteer  
In ieder geval niet de RRD hypertype, geweldige kite maar niet geschikt voor beginners.... Tribal en vegas kan je niet fout mee gaan, kijk ook even op http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.0 daar vind je alle info die je nodig hebt.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 06, 2007, 15:30:53
edit2Rapporteer  
Die hypertype zou ik lekker laten liggen, daar werd ik niet vrolijk van, redelijk instabiel en dat is niet fijn, daarnaast is ie ook nog eens erg sterk. dus ljikt mij voor een starter geen optie.

de vegas is top en dan zou ik voor de 2006 gaan. scheelt je een hoop geld. die kan je ook erg lang houden. Alleen low end vind ik niet helemaal ideaal.

Je zou voor een 12 en 9  2e hands kunnen gaan. 

grt Ponk

Nathan

Geen avatar

Antwoord #6 Juli 06, 2007, 15:47:25
edit2Rapporteer  
wat een snelle reacties hartstikke bedankt mensen ik ga dan maar is op zoek naar 2e hands vegas 9 en 12. Misschien weten jullie al een adresje?

gr. Nathan.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #7 Juli 06, 2007, 17:09:35
edit2Rapporteer  
wat een snelle reacties hartstikke bedankt mensen ik ga dan maar is op zoek naar 2e hands vegas 9 en 12. Misschien weten jullie al een adresje?

Er staat nu een vegas 9 '06 op kitehigh 2e hands. En ze zijn nieuw in de aanbieding bij de diverse grotere kitezaken, is een redelijke deal. en anders stuur je me maar een PM.
Nathan

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 06, 2007, 17:13:48
edit2Rapporteer  
heej ponk.
Ja ik had al gekeken bij 2e hands veel keuzes heb ze opgeschreven ik denk er nog even over. Is er veel verschil tussen een vegas 2006 en 2007 behalve de prijs.

lati nathan
Formula1

Antwoord #9 Juli 06, 2007, 17:21:55
edit2Rapporteer  
Nee schijnt wel mee te vallen. Niet de verschillen iig die jij merkt. Moet je wat meer ervaring voor hebben om het te merken.
Ponk

Geen avatar

Antwoord #10 Juli 06, 2007, 17:26:13
edit2Rapporteer  

ik ken de 2007 niet, maar voor het geld zou ik de 2006 nemen, je moet alleen wat meer pompen want het is geen 0ne pump of two pump, maar gewoon elke strut en je LE. Oftewel je bent meteen warm als je t water op gaat
Nathan

Geen avatar

Antwoord #11 Juli 06, 2007, 21:37:01
edit2Rapporteer  
Okeeej de keuze van mijn kite ben ik nu uit, maar ik weet het nog niet welk board.

De north dragon 06 lijkt me geschikt maar de kleinste maat is 133cm bij 36 dat is wat groter dan mij hierboven aanbevolen was. Dan zou de jaime pro 06 de goede maat hebben, maar dat is nog al een expert board welke zal ik nemen?
Formula1

Antwoord #12 Juli 06, 2007, 23:22:51
edit2Rapporteer  
Groter is nooit verkeerd. Het gaat vooral om de breedte die het board heeft. Zodat het een grotere oppervlakte heeft.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.