Geen
|
yow, 14 meter is te groot, tenzij je hem als lichtweerkite wilt gebruiken, board zou ik met jouw gewicht iets van 125 tot max 130 nemen, iets van 127 ofso bij 37 moet wel chill zijn. Als je al kan varen anders lig je in het begin een beetje te niksten.
laters..
|
|
|
Formula1
|
14m is veels te groot voor je gewicht. Ik denk hoogstens een 12 meter en dat is al groot. 10m is een geschikte kite. Ik weet dit niet zeker, moet je even wachten op meer reacties. Even over die kites. Een Vegas is een goede beginnerskite, je zou hem in 10m kunnen nemen. Evenals een Tribal, hier weet ik niet precies hoe het zit, sommige vinden dat deze kite te snel stuurt en net is te 'agressief' is. Over die RRD weet ik niet veel, maar waarom kijk je niet voor 2dehands kites. Deze zijn vaak een stuk goedkoper en het is zonde als je nieuwe vegas gelijk een paar keer heel hard laat crashen, je kan beter een oudere kite uit 2006/2005 halen die minder gekost heeft en het dus niet zo erg is als je hem laat crashen. Misschien kan je voor het geld wel 2 kites kopen ipv 1 nieuwe kite. 2 verschillende maten voor harde en zachte wind. Over boardjes kan ik je niet veel vertellen.
Trouwens IKO is niet belangrijk. Je kan spullen huren, maar dat kan ook zonder.
|
|
|
3e-kiteboarding
Gast
|
mijn advies
Bow of hybride kite 9m² boardje rond de 130 * 38 ofzo 14 is wel aan de erg grote kant! ik ken een gozertje die vaart een 11 C shape en die heeft t al moeilijk met 20 knopen weegt ook een kilotje of 50 - 60
14 is a waste of money op t moment. t waait super en met 14 knopen kom je toch echt wel weg met een 9 op de power
|
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
Die hypertype zou ik lekker laten liggen, daar werd ik niet vrolijk van, redelijk instabiel en dat is niet fijn, daarnaast is ie ook nog eens erg sterk. dus ljikt mij voor een starter geen optie.
de vegas is top en dan zou ik voor de 2006 gaan. scheelt je een hoop geld. die kan je ook erg lang houden. Alleen low end vind ik niet helemaal ideaal.
Je zou voor een 12 en 9 2e hands kunnen gaan.
grt Ponk
|
|
|
Nathan
Geen avatar
|
wat een snelle reacties hartstikke bedankt mensen ik ga dan maar is op zoek naar 2e hands vegas 9 en 12. Misschien weten jullie al een adresje?
gr. Nathan.
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
wat een snelle reacties hartstikke bedankt mensen ik ga dan maar is op zoek naar 2e hands vegas 9 en 12. Misschien weten jullie al een adresje?
Er staat nu een vegas 9 '06 op kitehigh 2e hands. En ze zijn nieuw in de aanbieding bij de diverse grotere kitezaken, is een redelijke deal. en anders stuur je me maar een PM.
|
|
|
Nathan
Geen avatar
|
heej ponk. Ja ik had al gekeken bij 2e hands veel keuzes heb ze opgeschreven ik denk er nog even over. Is er veel verschil tussen een vegas 2006 en 2007 behalve de prijs.
lati nathan
|
|
|
Formula1
|
Nee schijnt wel mee te vallen. Niet de verschillen iig die jij merkt. Moet je wat meer ervaring voor hebben om het te merken.
|
|
|
Ponk
Geen avatar
|
ik ken de 2007 niet, maar voor het geld zou ik de 2006 nemen, je moet alleen wat meer pompen want het is geen 0ne pump of two pump, maar gewoon elke strut en je LE. Oftewel je bent meteen warm als je t water op gaat
|
|
|
Nathan
Geen avatar
|
Okeeej de keuze van mijn kite ben ik nu uit, maar ik weet het nog niet welk board.
De north dragon 06 lijkt me geschikt maar de kleinste maat is 133cm bij 36 dat is wat groter dan mij hierboven aanbevolen was. Dan zou de jaime pro 06 de goede maat hebben, maar dat is nog al een expert board welke zal ik nemen?
|
|
|
Formula1
|
Groter is nooit verkeerd. Het gaat vooral om de breedte die het board heeft. Zodat het een grotere oppervlakte heeft.
|
|
|