X-treme Wavetool 2008

Eddy Lansink

Berichten: 255
April 04, 2008, 13:23:52
edit2Rapporteer  
De Wavetool is het nieuwe waveride board van X-treme.

Het board is ontwikkeld voor de Nederlandse golven samen met waverideguru Ruud Overwater.
Achter 3 vinnen, voor 2. Afm 145x39
Het board is zo ontworpen om zowel vooruit als achteruit te kunnen varen. Overstappen is dus niet nodig.
Verder heeft het board een houten kern wat hem net zo bomproof maakt als de twintip boards van X-treme.

Voor meer informatie www.x-tremeboards.com
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #1 April 04, 2008, 14:17:24
edit2Rapporteer  
Bijzonder en vernieuwend ontwerp! ThumpsUp

Vooral die flexzones in de neus en tail heb ik nog nergens eerder gezien op een golfrijboardje. Ruud Oudewater is zo'n beetje de master of de Dutch waves, dus dat beloofd veel goeds. Zou hem weleens op Scheef willen testen
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 April 04, 2008, 16:42:26
edit2Rapporteer  
Bijzonder en vernieuwend ontwerp! ThumpsUp
http://jupiterkiteboarding.com/store/images/wave.jpg
mwah... Desalwelteplus een cool board, en idd, die tips zijn best briljant
[Pepper]

Berichten: 1015
Antwoord #3 April 04, 2008, 16:42:53
edit2Rapporteer  
Ruud Oudewater is zo'n beetje de master of de Dutch waves......

Dan kan wel zo zijn maar ik vind dat Ruud Overwater het ook wel aardig doet in de golven....   Grin
Wouter

Berichten: 603
Antwoord #4 April 04, 2008, 17:40:53
edit2Rapporteer  
comeback van de mutants!! ThumpsUp
Ruud~

Berichten: 14
Antwoord #5 April 04, 2008, 21:17:40
edit2Rapporteer  
Ik heb de hele winter getest en het board op detail steeds verbeterd tot dit eind resultaat waar ik helemaal blij mee ben.
Korte uitleg. Het is een board wat je als een twintip vaart. Je hoeft dus niet om te stappen (kan wel als je de voetbanden in het midden zet). Ik vaar het board als een regular (linker voet voor) voor golfrijden en springen. Je vaart prima achter uit maar dan met een twintip gevoel. Vooruit heb je veel meer grip in de bochten als een twintip omdat je meer op de tail staat en de vinnen onder je achtervoet zit. Je kan ook meer op je voorste voet leunen zonder dat het board duikt. Dit geeft meer het surfgevoel en je kan met meer speed de golf af en de bocht in.
Het is een mutant omdat je er ook prima mee kan freestylen. Het board is net zo sterk als de freestyleboards, dus kiteloops zijn niet verboden Smiley
De WaveTool is voor kiters die op zee varen en zowel freestylen/springen als golfrijden.
Zelf vaar ik de X-treme WaveTool en een groot surfboard van Airush(Converse 6'). Ik heb twee boards om alles te kunnen doen wat ik wil doen. Een hard core freestyler die afwisselt van zee naar vlak water zou de WaveTool erbij nemen. De WaveTool vervangt niet het hardcore freestyle board maar moet je zien als een allround freestyle met goede wave eigenschappen.

Mooie foto's met de Wavetool in actie komen snel!
Huidige foto's uit Marokko http://www.kitesurf.nl/gallery/2.html?g2_itemId=4029&g2_enterAlbum=1#foto

Huidige bezitters zijn allemaal enthousiast en je mag 'm vast uitproberen. Als je mij tegen komt kan je het ook vragen. Ik heb meestal toch 2 boards bij me deze en mijn airush converse.

Met de down 2 the Spot zal ik ook de WaveTool meenemen om te testen.

PS Ik heb Golfrijden deel 2 van Kitesurfmagazine ook online gezet: http://www.kitesurf.nl/tips/index.php

De eerste serie board hebben custom layout. Je kan bij X-treme ook je eigen design sturen!


Het board concept ben ik al sinds 2003 mee bezig. Het is een ver ontwikkeld concept waarin alleen nog kleine details gewijzigd worden.

  PS sorry voor de sluikreclame van kitesurf.nl maar daar is al mijn data nu eenmaal.
Sake
Gast
Antwoord #6 April 05, 2008, 05:44:35
edit2Rapporteer  
Ziet r erg goed uit. ThumpsUp
Alleen voor hetzelfde geld - 649 Euro - koop je nu een board van een van de bekende merken. Met wat praten zelfs onder die adviesprijs. Met daarnaast als voordelen: restwaarde bij latere verkoop en meer info van andere kitesurfers.

Om door te breken had ik de prijs lager gehouden. Voor rond de 500 euro was ik zeker geinteresseerd geweest.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 April 05, 2008, 14:09:58
edit2Rapporteer  
Die prijs is idd. jammer voor een Xtreme, Sake Sad

@ Morres, idd. heeft ook de Nobile in de tail van die flexzones, dat was me door de print nog niet opgevallen ThumpsUp
Daarbij was Nobile de eerste die met die bouwwijze op de markt kwam. Xtreme had dit al in 2007 gezien en overgenomen ThumpsUp
Die extreme boardjes zien er mooi afgewerkt uit, ik heb er eens een in mijn handen gehad op Scheef.
Ruud~

Berichten: 14
Antwoord #8 April 05, 2008, 14:52:58
edit2Rapporteer  
De andere boards van X-treme zijn goedkoper. De WaveTool is technisch een stuk ingewikkelder dan de andere en daarom duurder. Misschien dat ze nog iets in de productie kunnen versnellen, dan zal de prijs ook omlaag gaan. Nu gaat de kwaliteit even voor de snelheid en krijg je ook een echte breukgarantie. Shops kunnen je natuurlijk ook op X-treme boards korting geven als ze dat op andere ook kunnen. Ik zou zeggen test hem en vergelijk hem met de andere en kijk dan naar de prijs.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 April 05, 2008, 15:35:19
edit2Rapporteer  
kitesurf.nl is offline?
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #10 April 05, 2008, 16:42:39
edit2Rapporteer  
Stomme vraag misschien, maar ik neem aan dat de voetbanden ook instelbaar zijn voor een goofy rider?
Eddy Lansink

Berichten: 255
Antwoord #11 April 07, 2008, 03:13:42
edit2Rapporteer  
@ Bignelis,

Voetbanden kun je instellen op goofy, regular en in het midden.
Verder kun je hem meer setback geven en kiezen tussen normale en widestance.
Henning

Berichten: 581
Antwoord #12 April 07, 2008, 19:22:41
edit2Rapporteer  

Daarbij was Nobile de eerste die met die bouwwijze op de markt kwam. Xtreme had dit al in 2007 gezien en overgenomen ThumpsUp

Even detailtje: Dacht dat Spleene eerder was... die was er al in mei 2007 met de full suspension-tail op de Zone-boards...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.