Ik heb de hele winter getest en het board op detail steeds verbeterd tot dit eind resultaat waar ik helemaal blij mee ben.
Korte uitleg. Het is een board wat je als een twintip vaart. Je hoeft dus niet om te stappen (kan wel als je de voetbanden in het midden zet). Ik vaar het board als een regular (linker voet voor) voor golfrijden en springen. Je vaart prima achter uit maar dan met een twintip gevoel. Vooruit heb je veel meer grip in de bochten als een twintip omdat je meer op de tail staat en de vinnen onder je achtervoet zit. Je kan ook meer op je voorste voet leunen zonder dat het board duikt. Dit geeft meer het surfgevoel en je kan met meer speed de golf af en de bocht in.
Het is een mutant omdat je er ook prima mee kan freestylen. Het board is net zo sterk als de freestyleboards, dus kiteloops zijn niet verboden
De WaveTool is voor kiters die op zee varen en zowel freestylen/springen als golfrijden.
Zelf vaar ik de X-treme WaveTool en een groot surfboard van Airush(Converse 6'). Ik heb twee boards om alles te kunnen doen wat ik wil doen. Een hard core freestyler die afwisselt van zee naar vlak water zou de WaveTool erbij nemen. De WaveTool vervangt niet het hardcore freestyle board maar moet je zien als een allround freestyle met goede wave eigenschappen.
Mooie foto's met de Wavetool in actie komen snel!
Huidige foto's uit Marokko
http://www.kitesurf.nl/gallery/2.html?g2_itemId=4029&g2_enterAlbum=1#fotoHuidige bezitters zijn allemaal enthousiast en je mag 'm vast uitproberen. Als je mij tegen komt kan je het ook vragen. Ik heb meestal toch 2 boards bij me deze en mijn airush converse.
Met de down 2 the Spot zal ik ook de WaveTool meenemen om te testen.
PS Ik heb Golfrijden deel 2 van Kitesurfmagazine ook online gezet:
http://www.kitesurf.nl/tips/index.phpDe eerste serie board hebben custom layout. Je kan bij X-treme ook je eigen design sturen!
Het board concept ben ik al sinds 2003 mee bezig. Het is een ver ontwikkeld concept waarin alleen nog kleine details gewijzigd worden.
PS sorry voor de sluikreclame van kitesurf.nl maar daar is al mijn data nu eenmaal.