Tips gevraagd bij landen hoge sprongen

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Januari 29, 2009, 22:38:46
edit2Rapporteer  
Daar noem je een vlieger Vinni Grin loser

Maar het is wel een goed voorbeeld van de verschillen in landen tussen de meeste kites ThumpsUp
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #26 Januari 29, 2009, 22:48:53
edit2Rapporteer  

http://nl.youtube.com/watch?v=6rpniksaKtiI
nuff said
Leon aero2
Gast
Antwoord #27 Januari 29, 2009, 22:58:52
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Binnenkort ook maar is oefenen.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #28 Januari 29, 2009, 23:17:38
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Binnenkort ook maar is oefenen.

Zullen we dat samen doen Le@n? Dan helpen we elkaar een beetje InLove loser
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #29 Januari 29, 2009, 23:18:43
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Binnenkort ook maar is oefenen.

Mag ook wel een keer na 7 jaar... Undecided
Leon aero2
Gast
Antwoord #30 Januari 29, 2009, 23:36:53
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Binnenkort ook maar is oefenen.

Zullen we dat samen doen Le@n? Dan helpen we elkaar een beetje InLove loser

Gezellig!!!
Leon aero2
Gast
Antwoord #31 Januari 29, 2009, 23:38:20
edit2Rapporteer  
Mooi filmpje! Binnenkort ook maar is oefenen.

Mag ook wel een keer na 7 jaar... Undecided

Zolang alweer....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #32 Januari 30, 2009, 02:12:17
edit2Rapporteer  
Mijn kite is een crossbow IDS 11 uit 2009. Gaat wel lekker hoog.
Als ik alles zo lees moet ik dus, denk ik dat het ook een blokkade is om beter terug te sturen.
Ik denk dat ik waarschijnlijk met teveel snelheid land, moet dat dan nog een beetje uitproberen.
Dat jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa roepen doe ik wel hoor.
Nog een leuke anekdote is het volgende:
Op de lagoon bij cumbuco staan allemaal hutjes en ik bedoel de hutjes een beetje links bovenin de lagoon. Ze waren daar aan het foto's maken van mij met mijn camera en ik sprong een beetje aan de late kant. Dus ik ging vlot omhoog en keek zo op de bovenkant op de hutjes en zag mijn vriend zo snel als hij kon vluchten omdat hij dacht dat ik op hem zou landen. Mijn kite maar radicaal terugestuurd zodat ik toch nog in het water landde. Vanuit de lucht keek hij wel een beetje bangig.
Bekijk het filmpje van bas koole voor de hutjes en de lagoon
 

Heb je toevallig foto's van je sprongen ant daar kun je ook veel uit halen.

Zoals Vinni al aangaf zit er veel verschil in terug sturen voor een sprong. Het filmpje dat Morros geplaatst heeft is niet echt het ideale voorbeeld voor iemand met een Bow kite.
Het beste kun je de kite, tijdens een sprong,  van 11.00 tot 12.30 uur terugsturen ..
Ik kan er misschien een paar minuten naast zitten  Wink

Als je op het hoogste punt hangt kun je het beste met je linker voorhand, als je met je linker been voor springt, je bar schuin naar voren sturen (net zoals je tijdens fietsen je stuur vasthoudt en een bocht naar rechts instuurd) en dag de kite terugsturen in de vaarrichting.

Hoop dat  je het snapt en dat het helpt  ThumpsUp
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #33 Januari 30, 2009, 08:23:29
edit2Rapporteer  
@MB: ik bedoelde: Als ik eenmaal in de lucht ben, dan staat ie op 12. Dus ik stuur in van 10 naar 12 uur.

@Fer: Vind het altijd mooi dat jij altijd een post doet in een springtopic! En met goede tips altijd! Verder niet meer zo actief hier toch?
Dus jij zegt: Niet naar 12, maar naar 13 doorsturen? Ook met de Waroo?

De mate van insturen van om omhoog te gaan is afhankelijk van de windkracht. Hetzelfde geld ook voor de landing. Verder is de maat en soort kite ook van invloed. Over het algemeen, hoe harder de wind hoe minder agressief en ver je hoeft in te sturen. Het blijft een kwestie van oefenen om de feeling te pakken te krijgen en je kite te leren kennen.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #34 Januari 30, 2009, 12:24:58
edit2Rapporteer  
Filmpje is idd bijna bejaard. Neemt niet weg dat de principes onverminderd overeind blijven.
Even zijdeling on-topic een puntje voorschrijdend inzicht (vermoed ik) waar ik wel eens andermans mening over hoor:
In het engelse blad 'Kitesurf', van januari '09, wordt in stappen de Tantrum to blind besproken.
opvallende quote hierin is dat er gesteld word; leer eerst springen mbt popping en laat de vlieger met rust.
achterliggende gedachte is dat als je begint met 'kite-supported'-springen je met zoveel tegelijk bezig bent dat er gegarandeerd iets fout gaat.Heb je je plank blind onder controle kan je de kite activeren. Wordt dat ook op deze manier onderwezen in de lage landen?
makes sence to me. any comments?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #35 Januari 30, 2009, 13:57:02
edit2Rapporteer  
Lessen zullen meer gericht zijn om mensen op hun board te krijgen. Poppen en springen met lift van de kite zijn dan nog lang niet aan de orde. Misschien in een gevorderde les, maar de meesten vinden op eigen kracht wel uit hoe te poppen, en hoe de kite te beheersen in de lucht voor max hangtime.
Het is echt een kwestie van doen en oefenen om de kites te leren kennen want tussen verschillende kite oppervlaktes zit een groot verschil in timing om exact hetzelfde truukje te doen.
En ja, als je dit allemaal voor het eerst leest zijn er zoveel verschillende factoren waar je gelijk tijdig aan moet denken dat je het beste gewoon aan de slag kan gaan en kijken wat er gebeurd als je bv iets eerder of agressiever terugstuurd enz. Kwestie van doen en oefenen dus.
bigboy1

Geen avatar

Berichten: 45
Antwoord #36 Januari 30, 2009, 20:12:15
edit2Rapporteer  
hier een fimpje van mij, het was nog in het begin dus niet zo superhoog, maar wel hetzelfde probleem
Had hier het poppen nog niet zo goed door, gaat nu wel wat beter en hoger



http://www.youtube.com/watch?v=6x__5NSV0H4
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #37 Januari 31, 2009, 00:15:30
edit2Rapporteer  
Als ik het zo snel kan zien dan stuur je te ver terug en vervolgens stuur je de kite niet meer in de vaarrichting zodat je geen voorwaartse snelheid meer krijgt. Dus je stuurt de kite naar 10 uur en dan laat je hem op 12 uur staan. Ik heb ook het idee dat je de bar tijdens de landing van je af duwt zodat de kite depowerd en dus naar 12 uur gaat. Hoogte is netjes  Wink

Hier een goede uitleg van "The POP"

http://www.northkites.com/public/content/e139/e161/e1826/e4653/content/index_ger.html?image_actual=1

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.