wie kan mij helpen!!!

Wesley

Berichten: 38
Juli 25, 2009, 10:48:08
edit2Rapporteer  
yoo,
ik heb een torch 3 gekocht 7 m2
gisteren heb ik hem uitgeprobeerd en ik heb het idee dat hij niet goed afgesteld staat
ik heb het gisteren ook aan andere torch 4 vaarders gevragen maar die wisten het ook niet.
mijn maat heeft een fuel 7m2 2008.

nu heb ik het idee dat ik veel minder de-power heb kan dit kloppen?
mijn torch een stuk sneller is?

en nu komt het als ik mijn bar loslaat totaal gedepowerd dus dan begint mijn kite heel zenuwachtig te doen met de wingtips zo hard dat zelfs mijn uiteinden van mijn bar een beetje van links en naar rechts op en neer gaan.

iemand een idee hoe dit komt?

ik hoop het
m.v.g.
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Juli 25, 2009, 20:22:46
edit2Rapporteer  
geen idee, maar je titel is niet zo handig...
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #2 Juli 28, 2009, 11:49:07
edit2Rapporteer  
Ik ken de Torch van de plaatjes. Maar even teruggrijpend op basis vliegertechniek zou ik zeggen: nul spanning op je stuurlijnen. De achterzijde van de wingtip hangt als een vlag achter de LE, gaat klapperen en dat voel/zie je in je bar. Je depowert verder dan op basis van 4-lijnen mogelijk is.
Stel je kite zo af dat bij bar los de tips net niet klapperen.
Voor verder depoweren kan je je 5e lijn iets aantrekken (lengte verschilt per kite en maat, 7mtr: ik gok cm of 3-4). Hiermee verander je niets aan de tips maar je verandert je profiel in het midden van de kite waardoor deze meer wind (en dus kracht) loost.

Dit is niet specifiek Torch info, geldt in principe voor elke C-shape.
andy
Moderator

Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #3 Juli 28, 2009, 12:05:05
edit2Rapporteer  
Kan ook zijn dat je 5e lijn te strak staat, daardoor word je kite veel nerveuzer.
kitesmurf

Berichten: 74
Antwoord #4 Juli 28, 2009, 12:26:01
edit2Rapporteer  
Over het algemeen worden kites geleverd met de stuurlijnen te los.
Zet de depower strap op zijn allerlangst en verkort de stuurlijnen in stapjes net zolang totdat de kite gaat stallen als je de bar helemaal aantrekt.
(stallen= achteruit vallen/vliegen van de kite als je de kite op 12 uur zet en de bar helemaal aantrekt).
De vijfde lijn kan je het best redelijk slap hebben hangen met dit afstellen.
Als je de positie van stallen hebt gevonden maak je de stuurlijnen weer ongeveer 4cm langer, stel vervolgens de 5e lijn zo af dat die net strak staat. done..

Ofzoiets...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.