Morres
Berichten: 9427
|
geen idee, maar je titel is niet zo handig...
|
|
|
wouterb
Berichten: 2759
|
Ik ken de Torch van de plaatjes. Maar even teruggrijpend op basis vliegertechniek zou ik zeggen: nul spanning op je stuurlijnen. De achterzijde van de wingtip hangt als een vlag achter de LE, gaat klapperen en dat voel/zie je in je bar. Je depowert verder dan op basis van 4-lijnen mogelijk is. Stel je kite zo af dat bij bar los de tips net niet klapperen. Voor verder depoweren kan je je 5e lijn iets aantrekken (lengte verschilt per kite en maat, 7mtr: ik gok cm of 3-4). Hiermee verander je niets aan de tips maar je verandert je profiel in het midden van de kite waardoor deze meer wind (en dus kracht) loost.
Dit is niet specifiek Torch info, geldt in principe voor elke C-shape.
|
|
|
andy
Moderator
Berichten: 1904
Logs: 0 | 33 uur
|
Kan ook zijn dat je 5e lijn te strak staat, daardoor word je kite veel nerveuzer.
|
|
|
kitesmurf
Berichten: 74
|
Over het algemeen worden kites geleverd met de stuurlijnen te los. Zet de depower strap op zijn allerlangst en verkort de stuurlijnen in stapjes net zolang totdat de kite gaat stallen als je de bar helemaal aantrekt. (stallen= achteruit vallen/vliegen van de kite als je de kite op 12 uur zet en de bar helemaal aantrekt). De vijfde lijn kan je het best redelijk slap hebben hangen met dit afstellen. Als je de positie van stallen hebt gevonden maak je de stuurlijnen weer ongeveer 4cm langer, stel vervolgens de 5e lijn zo af dat die net strak staat. done..
Ofzoiets...
|
|
|