Mark stelt zich voor + wat vragen.

Mark1997

Geen avatar

Berichten: 6
Augustus 06, 2013, 15:50:21
edit2Rapporteer  
Hey allemaal ik ben Mark en ga binnenkort leren kitesurfen in Zeeland. ( bij deze school: http://www.boardinfo.nl/home-2/ )

Ik ga in totaal 14 dagen op vakantie en ga een 4 daagse cursus volgen en eventueel wat extra lessen als ik het nog niet goed beheers.

Maar ik zou graag willen weten zijn er spots in de omgeving van Vrouwenpolder waar je als beginner ook terecht kan?

En heeft iemand een suggestie waar je materiaal kan huren in Domburg zelf zit een surfshop en geloof dat die verhuurt dus ga daar sowieso kijken.

Alvast bedankt!

Mark

PS: Als jullie nog tips hebben voor een beginner hoor het graag!


geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #1 Augustus 06, 2013, 16:18:35
edit2Rapporteer  
Vraag je instructeur het spreekwoordelijke hemd van het lijf en het komt goed. Veel plezier bij je eerste meters!
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #2 Augustus 06, 2013, 16:25:00
edit2Rapporteer  
Wat een dure school
Mark1997

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #3 Augustus 06, 2013, 16:38:28
edit2Rapporteer  
Vraag je instructeur het spreekwoordelijke hemd van het lijf en het komt goed. Veel plezier bij je eerste meters!

Bedankt en was het wel van plan.

Wat een dure school

Ga er toch heen omdat het lekker dichtbij onze vakantie stek zit waardoor ik het makkelijk kan fietsen.
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #4 Augustus 06, 2013, 17:08:22
edit2Rapporteer  
heee Mark,

In de buurt van Vpolder zijn verschillende spots waar je goed kunt oefenen:
Vrouwenpolder Noordzeestrand, Kamperland Roompot X-beach en Neeltje Jans


Voor verhuur en lessen kun je, dacht ik, terecht bij Vertigo op het strand van Vpolder.

Veel succes, plezier en  .... kijk goed uit!
Mark1997

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #5 Augustus 06, 2013, 17:46:01
edit2Rapporteer  
Bedankt! Ga daar zeker kijken dan.
Zeeland135

Berichten: 155
Antwoord #6 Augustus 06, 2013, 18:26:38
edit2Rapporteer  
En als je bij vertigo niets vind is er aan de andere kant van weg, aan het veerse meer, een surfschool waar je ook terecht kunt voor je kitespullen.

En om te oefenen is vrouwenpolder toch ideaal, vooral bij hoogwater. Dus waarom verder zoeken. Je hebt alleen qua wind iets nodig met noord erin, in ieder geval geen zuid ThumpDown

En als het dan eens een keer  schater ZW is ga je naar Neeltje Jans, maar dat zal je kiteschool je ook wel vertellen.

VEEL PLEZIER !!
Mark1997

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #7 Augustus 06, 2013, 18:56:06
edit2Rapporteer  
Bedankt! Heb er echt superveel zin in maar moet nog even wachten tot ik op vakantie ga.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #8 Augustus 06, 2013, 19:23:33
edit2Rapporteer  
In Domburg kan je geen kitespul huren. Dit is alleen SUP en golfsurf spul, daarnaast zijn het ook echt afzetters daar en is het ook niet echt een goede plek om te lessen. Vaak hoge golven, paalhoofden en stroming daar. Je kan het beste naar xwatersport of Vertigo gaan zoals hier boven staat. xwatersport zijn wel toffe gasten en ik koop er ook stiekem best wel wat gear. success  ThumpsUp
Mark1997

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #9 Augustus 06, 2013, 19:28:48
edit2Rapporteer  
Oke bedankt voor de tip, zijn er ook mensen die je kunnen helpen met launchen van de kite? Want geloof niet dat je dat solo kan doen als beginner.
Eagle-Jan

Berichten: 4582
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #10 Augustus 06, 2013, 20:06:44
edit2Rapporteer  
Oke bedankt voor de tip, zijn er ook mensen die je kunnen helpen met launchen van de kite? Want geloof niet dat je dat solo kan doen als beginner.

dat doet een ervaren kiter meestal ook niet... goed opletten tijdens de les.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #11 Augustus 06, 2013, 20:10:34
edit2Rapporteer  
Ligt eraan hoe laat jij het water op wilt. Vanaf zonsopgang tot zonsondergang is er meestal wel iemand te vinden. Launchen en landen van een kite van een medekiters is de norm. Zelfstandig starten is (bijna) niet nodig op de bekende spots in NL.
feddomw
Gast
Antwoord #12 Augustus 06, 2013, 20:13:31
edit2Rapporteer  
Self launch is echt alleen voor noodgevallen en gevorderden is ook nog eens niet top voor je kite. Hoe je ook je best doet, je sleept altijd een stukje je LE over het zand/schelpen.

Precies wat Andre zegt, het is doodnormaal om mensen te vragen je kite te launchen voor je. Ook gewoon rustig zeggen dat je beginner bent, checkt de launcher nog even extra goed je lijnen en helpt je wel verder (als het goed is).
Mark1997

Geen avatar

Berichten: 6
Antwoord #13 Augustus 08, 2013, 21:35:42
edit2Rapporteer  
Krijg van de kitesurf school voortdurend tegenstrijdige informatie toegestuurd over prijzen, locatie en tijden.

Dus mijn vraag zit er nog een officiële school in de buurt van Domburg/Vrouwenpolder waar je kan leren kitesurfen en een certificaat kan behalen om later te kunnen huren? Als iemand een link heeft naar de site zou ik dat zeer op prijs stellen.

Mvg,

Mark
/-||_( )|-|/-|
Moderator

Berichten: 3902
Antwoord #14 Augustus 08, 2013, 22:00:34
edit2Rapporteer  
De enige manier die je imho als beginner serieus kan overwegen (ALS HET ECHT NIET ANDERS KAN...!) voor een self launch is zoals in bijgaande filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=T-eMu6hvwfs


Ook hierbij is het zeker raadzaam eerst de basistechnieken van de kite te beheersen zoals je zult leren in je lessen... oefen die grondig! Pas daarna kun je de 1e paar keren deze techniek oefenen met een ander als backup erbij!

Als je dat beheerst kun je het natuurlijk naar believen als Remi toepassen, maar er zijn toch altijd anderen in de buurt (wel zo gezellig en zo veilig!!)

 ThumpsUp
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #15 Augustus 08, 2013, 22:24:34
edit2Rapporteer  
Is het wel een kiteschool, scroll maar eens naar beneden: http://www.boardinfo.nl/home-2/ Huh.
Gehaktdag

Berichten: 549
Antwoord #16 Augustus 08, 2013, 23:17:12
edit2Rapporteer  
Krijg van de kitesurf school voortdurend tegenstrijdige informatie toegestuurd over prijzen, locatie en tijden.

Dus mijn vraag zit er nog een officiële school in de buurt van Domburg/Vrouwenpolder waar je kan leren kitesurfen en een certificaat kan behalen om later te kunnen huren? Als iemand een link heeft naar de site zou ik dat zeer op prijs stellen.

Mvg,

Mark


Volgens mij laat je jezelf gewoon gek maken. Alle antwoorden hier in het topic heb je meer dan genoeg aan. Zowel Domburg als Vrouwenpolder ben ik bij elkaar misschien al 100 keer wezen kiten en woon er ook zelf in de buurt. Op Domburg zit gewoon geen kiteschool, ook omdat je er officieel niet mag kiten (gedoog constructie). Bel of ga gewoon langs bij Vertigo of xwatersport.

http://www.vertigo-sports.com/kitesurfles.htm
http://www.movementsports.nl/kitesurf-school/kitesurfen/beginnerscursus/

iene miene mutte.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.