En als je bij vertigo niets vind is er aan de andere kant van weg, aan het veerse meer, een surfschool waar je ook terecht kunt voor je kitespullen.
En om te oefenen is vrouwenpolder toch ideaal, vooral bij hoogwater. Dus waarom verder zoeken. Je hebt alleen qua wind iets nodig met noord erin, in ieder geval geen zuid
En als het dan eens een keer ZW is ga je naar Neeltje Jans, maar dat zal je kiteschool je ook wel vertellen.
In Domburg kan je geen kitespul huren. Dit is alleen SUP en golfsurf spul, daarnaast zijn het ook echt afzetters daar en is het ook niet echt een goede plek om te lessen. Vaak hoge golven, paalhoofden en stroming daar. Je kan het beste naar xwatersport of Vertigo gaan zoals hier boven staat. xwatersport zijn wel toffe gasten en ik koop er ook stiekem best wel wat gear. success
Ligt eraan hoe laat jij het water op wilt. Vanaf zonsopgang tot zonsondergang is er meestal wel iemand te vinden. Launchen en landen van een kite van een medekiters is de norm. Zelfstandig starten is (bijna) niet nodig op de bekende spots in NL.
Self launch is echt alleen voor noodgevallen en gevorderden is ook nog eens niet top voor je kite. Hoe je ook je best doet, je sleept altijd een stukje je LE over het zand/schelpen.
Precies wat Andre zegt, het is doodnormaal om mensen te vragen je kite te launchen voor je. Ook gewoon rustig zeggen dat je beginner bent, checkt de launcher nog even extra goed je lijnen en helpt je wel verder (als het goed is).
Krijg van de kitesurf school voortdurend tegenstrijdige informatie toegestuurd over prijzen, locatie en tijden.
Dus mijn vraag zit er nog een officiële school in de buurt van Domburg/Vrouwenpolder waar je kan leren kitesurfen en een certificaat kan behalen om later te kunnen huren? Als iemand een link heeft naar de site zou ik dat zeer op prijs stellen.
Ook hierbij is het zeker raadzaam eerst de basistechnieken van de kite te beheersen zoals je zult leren in je lessen... oefen die grondig! Pas daarna kun je de 1e paar keren deze techniek oefenen met een ander als backup erbij!
Als je dat beheerst kun je het natuurlijk naar believen als Remi toepassen, maar er zijn toch altijd anderen in de buurt (wel zo gezellig en zo veilig!!)
Krijg van de kitesurf school voortdurend tegenstrijdige informatie toegestuurd over prijzen, locatie en tijden.
Dus mijn vraag zit er nog een officiële school in de buurt van Domburg/Vrouwenpolder waar je kan leren kitesurfen en een certificaat kan behalen om later te kunnen huren? Als iemand een link heeft naar de site zou ik dat zeer op prijs stellen.
Mvg,
Mark
Volgens mij laat je jezelf gewoon gek maken. Alle antwoorden hier in het topic heb je meer dan genoeg aan. Zowel Domburg als Vrouwenpolder ben ik bij elkaar misschien al 100 keer wezen kiten en woon er ook zelf in de buurt. Op Domburg zit gewoon geen kiteschool, ook omdat je er officieel niet mag kiten (gedoog constructie). Bel of ga gewoon langs bij Vertigo of xwatersport.