Vaccuumpomp

JT
Gast
Juni 29, 2005, 15:09:02
edit2Rapporteer  
Hoi,

Ik heb vanochtend de pomp van een oude diepvries afgesloopt en die staat nu bij ons te pompen. Echter, mijn indruk is dat hij helemaal niet goed vacuum trekt!  ThumpDown Wat is er aan de hand?

Ik heb bij wijze van test een stuk plastic over een aantal voorwerpen op een trespa plaat geplakt, slang eraan en pompen. Echter, hij klemt helemaal niet geod aan e.d. He ik nou gewoon tot 4x toe een slecht gemaakte vacuumopstelling of is die diepvriespomp niet sterk genoeg? Hij zuigt en blaast gewoon op de afgezaagde metalen buisjes wel prima..........
JoostM
Gast
Antwoord #1 Juni 29, 2005, 15:25:48
edit2Rapporteer  
Hou der wel rekening mee dat een diepvries/ koelkast pomp een erg laag pomp volume heeft. Het duurt dus wel ff een paar minuten voordat je de boel echt goed strak hebt staan. Als je er een reservoir/buffer aan bouwt gaat het allemaal wat vlotter. Vanwege de het lage pomp volume moet je ook goed op passen voor lekken. Zo'n koelkast motor kan maar weinig compenseren als er lek in de opstelling zit.
skyrider 138
Gast
Antwoord #2 Juni 29, 2005, 16:03:19
edit2Rapporteer  
tja, ken het... Erg belanrijk dat je goed oplet met sealen of dichtplakken want je hebt al maar weinig onderdruk. Hij zal best vacuum trekken maar laat het ff een 1/2 uurtje doen...
Luc=los

Berichten: 90
Antwoord #3 Juni 29, 2005, 17:01:21
edit2Rapporteer  
Zorg er ook voor  dat je een goede lucht stroming hebt onder je plastic, anders kun je hebben dat een deel afgesloten word door dat het plastic een afsluiting vormt.
Ik leg een oude handdoek op de bodem, heb er ook wel eens een paar geperforeerde slangen in gelegd.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.