unhooked varen

stijn depauw

Juli 02, 2005, 13:39:28
edit2Rapporteer  
is ondertussen een bericht van juli 2005...get rid of this
tom_beul
Gast
Antwoord #1 Juli 02, 2005, 14:34:45
edit2Rapporteer  
Heh heb er nooit van gehoord, Maar mischien bedoel je dat sommige mensen
gewoon een leash aan hun Chikenloop doen
Rutger II

Antwoord #2 Juli 02, 2005, 14:52:02
edit2Rapporteer  
Hmmz als je veilig unhooked wilt varen moet je een 5th element nemen en daar je (hp) leash aan vastmaken, laat je dan je bar los depowered je kite en heb je nergens last van.

Ga je Handlepasses leren kun je beter je Hp leash aan je chickenloop maken, als je hem dan mist depowered je kite NIET en blijft dus full power, maar hier ben je nog niet aan toe zeg je.

Succes
tom_beul
Gast
Antwoord #3 Juli 02, 2005, 15:42:20
edit2Rapporteer  
oow sorry niet helemaal goed gelezen maar staan bij jullie de letters NU ook zo dik gedrukt?
Jurrien

Antwoord #4 Juli 02, 2005, 15:54:18
edit2Rapporteer  
nee ze staan niet dikgedrukt.

ik wil wel graag gaan oefenen met hp's alleen als ik men bar los zal laten dan activeert de safety omdat de leash aan men lijn vast zit (gaastra) wat kan ik hier aan doen?
Rutger II

Antwoord #5 Juli 02, 2005, 16:08:48
edit2Rapporteer  
Dan moet je een handlepassleash aan je chickenloop vastmaken, dan activeert je safety niet als je je bar mist bij een paas....
tom_beul
Gast
Antwoord #6 Juli 02, 2005, 18:07:21
edit2Rapporteer  
En ga dan GEEN handle pases op het land oefenen als het dan mis gaat...
stijn depauw

Antwoord #7 Juli 02, 2005, 19:20:43
edit2Rapporteer  
 Huh natuurlijk !
ik dacht de hele tijd dat die hp leash ervoor zorgde dat je kite strak blijft staan als je uithaakt, foolish me !maar als ik het dus goed begrijp, dient dat ding er enkel voor dat je je kite niet verliest in het geval je bar uit je handen glipt...
heb er net eentje gekocht voor 30 euro
ga eerst proberen de surface handlepass aan te leren...

het standaard veiligheidssysteem van Naish raakt volgens mij volledig in de knoop als dit soort moves (in combi met hp leash) begint te proberen...welke gebruiken jullie dan zodat je daar geen last van hebt
tom_beul
Gast
Antwoord #8 Juli 02, 2005, 19:59:39
edit2Rapporteer  
Die ene leash aan je Chikenloop
Roel W

Antwoord #9 Juli 02, 2005, 22:32:15
edit2Rapporteer  
Als je de hp leash aan je chickenloop bevestigd,kan je best de gesp die je gebruikt om aan je trapeze vast te maken,vervangen door het roze lusje dat bij je bar is bijgeleverd.Anders als er teveel kracht op komt te staan kan die los schieten.
Jurrien

Antwoord #10 Juli 02, 2005, 22:39:20
edit2Rapporteer  
Huh natuurlijk !
ik dacht de hele tijd dat die hp leash ervoor zorgde dat je kite strak blijft staan als je uithaakt, foolish me !maar als ik het dus goed begrijp, dient dat ding er enkel voor dat je je kite niet verliest in het geval je bar uit je handen glipt...

ik verlies niet men kite maar hij activeert de safety omdat hij aan de lijn vast zit  (grinnik_kitesmiley)
Psychotic

Antwoord #11 Juli 02, 2005, 22:55:18
edit2Rapporteer  
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat mensen er toe beweegt hun HP leash aan hun chicken te hangen. Je kan je kite niet lossen en je hebt geen controle, voor het zelfde geld ga je keihard tegen een andere watersporter op oid. Als je kite is safetymodus overgaat als je je bar mist, stuk veiliger toch lijkt me?
Lord of the Boards

Antwoord #12 Juli 02, 2005, 23:06:16
edit2Rapporteer  
Stel je voor: Je zit op 8 meter hoogte. Je probeert een HP, maar je mist de bar. Je kite depowert omdat je je HP leash aan je 5th hebt vastgemaakt. Je flikkert 8 meter naar beneden plat op het water...................

Gewoon je HP leash aan je chickenloop vastmaken dus. Als je dan je bar mist, hang je tenminste nog aan een gepowerde kite, waardoor je landing iets minder hard zal zijn. Je kan je kite nog steeds lossen, door je HP leash los te gooien. Dit soort acties moet je trouwens alleen doen als er niemand downwind van je vaart. Je kan hooguit hard achter je kite aan gesleurd worden, tot je kite crashet of naar 12 uur gaat.
Psychotic

Antwoord #13 Juli 02, 2005, 23:12:22
edit2Rapporteer  
Ah zo, alleen van belang als je HP's op grote hoogtes gaat doen dus....
Emiel

Antwoord #14 Juli 02, 2005, 23:48:50
edit2Rapporteer  
niet hele topic gelezen maar wat rutger zegt klopt niet. als je je HPleash aan je chickenloop maakt en je laat em schieten depowert je kite wel alleen niet met safety. de bar wordt namelijk naar de kite toegetrokken. zelfde idee als dat je even zonder handen vaart.

ik vaar met de hpleash van mystic met schuim eromheen en een wichard ipv de ori safety die erop zit. ook met touwtje langs me rug waar die langsglijd zodat je er makkelijker bijkomt als je op je bek ben gegaan. dit systeem bevalt me prima! ga nu zuipen
LATUR
Rutger II

Antwoord #15 Juli 03, 2005, 12:18:56
edit2Rapporteer  
Emiel, tuurlijk depowered je kite wel een heeel klein beetje maar het is nogsteeds gevaarlijk, dat snap je zelf ookwel.
Roel W

Antwoord #16 Juli 03, 2005, 13:58:21
edit2Rapporteer  
Emiel, tuurlijk depowered je kite wel een heeel klein beetje maar het is nogsteeds gevaarlijk, dat snap je zelf ookwel.

Gevaarlijk hangt ook een beetje af in welke situatie je zich bevind.Als je voldoende afstand houdt van de kant en van andere personen of obstakels op het water is er niet echt een probleem.Zoniet kan je beter je hp leash aan de 5de lijn bevestigen.
Rutger II

Antwoord #17 Juli 03, 2005, 14:07:17
edit2Rapporteer  
Klopt, als de ruimte er is en geen obstakels is het niet zo`n probleem nee.
dominique
Gast
Antwoord #18 Juli 03, 2005, 14:53:16
edit2Rapporteer  
damnd als ik die reacties hier zo lees van b,v stijn dan begint het bij mij een beetje te jeuken. als je niet weet waarvoor een handlepass leash diend en er toch een koopt en met behulp van vage uitleg op het forum zo'n ding gaat gebruiken weet ik niet of je dan slim bezig bent. ik heb zo mn vermoedens dat je dan nog niet toe bent aan zo'n ding. het is een vrij tricky apparaat want als je b.v op je bek gaat voor de kant en je wilt de boel releasen ben je hier op zn minst vrij lang mee bezig en voor je het weet verongeluk je. weet astjeblieft waar je mee bezig bent als je een handlepass leash gebruikt want zoals er hier over gepraat word vind ik enerzijds lachwekkend maar anderzijds ook wel zorgwekkend hoor. just my 2 cents.
Lord of the Boards

Antwoord #19 Juli 03, 2005, 22:31:44
edit2Rapporteer  
Dominique heeft wat mij betreft gelijk. Je moet zeker zijn van je zaak voor je met een HP leash gaat varen. Zet je HP leash ook alleen maar vast als je unhooked gaat varen. Als je toch niet van plan bent om unhooked te gaan varen, heb je dat ding ook niet nodig.  Als je geen HP's doet, zou je zelfs wel kunnen volstaan met een gewone leash die je kite volledig depowert als je hem loslaat, ook al vaar je unhooked. Maak de HP leash pas vast als je op het water bent en maak hem weer los als je richting de kant gaat. Launch NOOIT je kite met de HP leash vastgemaakt.

Keep it safe
Erik Verhe1j

Antwoord #20 Juli 03, 2005, 23:25:39
edit2Rapporteer  
oohja let er ook op dat je gewone leash niet vast zit.. dan gaat het helemaal mis.

Jeroenopbonaire
Gast
Antwoord #21 Augustus 12, 2006, 22:19:00
edit2Rapporteer  
Jongens, welke HPleash is de sterkste?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.