Hurghada of El gouna

Flakkee Local

Berichten: 146
Juli 02, 2005, 14:09:24
edit2Rapporteer  
Wie heeft er ervaring met Hurghada en El gouna in de periode Oktober?
Welke spot is verstandiger om heen te gaan en waarom(voor/nadelen).
Weet iemand nog een leuk appartementje of hotel voor weinig?
stijn depauw

Berichten: 142
Antwoord #1 Juli 02, 2005, 14:25:10
edit2Rapporteer  
megawish resort bij Hurghada...een zalige spot...je zal veel posts vinden over deze topic, probeer zoekfunctie
ikzelf was er nog in februari, was zo'n superweek man, echt onbeschrijflijk.
Heel de dag rippen rond de zandbank, dan lekker eten in het resort zelf, en elke avond met het busje naar het centrum van Hurghada om te gaan partyen in PAPA'S BEACH CLUB, elke avond dikke prijs !
Ga gewoon naar daar en je hebt de tijd van je leven ! Ach, wind maakt gewoon gelukkig he.
surf

Geen avatar

Berichten: 585
Antwoord #2 Juli 02, 2005, 14:52:30
edit2Rapporteer  
Ik wil in oktober ook naar Egypte gaan. Hurghada is dus the place to be??
Wat doet de wind in oktober?
En betaal je de hoofdprijs voor Hurgade, of valt het nog wel mee?

Stijn depauw, is Megawish een goede spot voor beginners of meer voor de gevorderden?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Juli 02, 2005, 16:12:38
edit2Rapporteer  
Ik hoorde juist dat voor het kiten alleen (dus nachtleven etc uitgezondert) El Gouna beter zou zijn. Klopt dat?
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #4 Oktober 06, 2005, 19:22:43
edit2Rapporteer  
Voor mij is er nu ook de mogelijkheid om naar hurghada te gaan... ThumpsUp

Maar weet iemand of oktober een geschikte maand is om te gaan?

Heb al even gezocht op forum maar kan zo gauw niets vinden...verder ook in de archieven van windguru van oktober 2004 gekeken, maar dat is eigenlijk bedroevend.... (cry_kitesmiley) iemand ervaring met hurghada in oktober?
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #5 Oktober 06, 2005, 19:57:35
edit2Rapporteer  
eellgouunaaaaaaaaaaaa...... oktober is perfect.. heb vorig jaar van de 11 dagen 9 dagen gevaren me 16 knopen. allleen let wel op.. je moet vroeg je bed uit.. de wind is meestal maar tot 1 uur.
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #6 Oktober 06, 2005, 21:36:50
edit2Rapporteer  
Hurgada, daar bij de Magawish heb je Colona watersport, groot strand met iets verderop een grote baai waar je ver kan staan, knallen bij de zandbank is super.
Grote stad waar je leuke tenten heb waar je los kan gaan.

El Gouna, Sjiek dorp, alles strak aangelegd, hard strand, ver ondiep soms te ondiep, wel veel ruimte op het water.
S'avonds weinig te doen.
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #7 Oktober 06, 2005, 23:56:43
edit2Rapporteer  
ell gouna, is dat ver vanaf hurghada ???
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #8 Oktober 06, 2005, 23:59:01
edit2Rapporteer  
20/30 minuten rijden
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #9 Oktober 09, 2005, 21:25:09
edit2Rapporteer  
Voor mij geen Egypte meer!!!! Ben onlangs geweest, bij Colona heerste een rare sfeer, veel russen en gasten uit oost-europa. En natuurlijk heel veel vervelende Egyptenaren. Bij Colona was de wind iedere dag vlaggerig en steeds wisselend van kracht, je weet niet welke kite je moet pakken. Omdat de wind aflandig is, is het wel lullig als de wind totaal weg valt, ondanks de rescue service. Vorig jaar ook in El-Gouna geweest en vond het hier aanmerkelijk beter, de wind komt hier schoner (geen obstakels) aan. Het is er al snel vol omdat de g-spot vrij klein is!
G-spot is rete vlak maar gevaarlijk ondiep (20cm) en her en der flinke stenen! Helaas blesseerde ik me hier door een val in het te ondiepe water, gelukkig was die sprong mega heftig (zeer vette doorlift). Na m'n val werd ik liefdevol door de vriendin van Jeroen verzorgd, thanx ThumpsUp!

Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #10 Oktober 09, 2005, 22:46:26
edit2Rapporteer  
el gouna!!! veel relextere sfeer en rustiger
adrenalin

Berichten: 897
Antwoord #11 Oktober 10, 2005, 01:41:30
edit2Rapporteer  
Helaas, heb net ff bekeken, en het gaat me zo'n 5 meiertjes (voor een week) kosten. Wich means dat ik een 16 ga kopen, en ermee in NL blijf!
Claudia

Berichten: 502
Antwoord #12 Oktober 10, 2005, 07:22:39
edit2Rapporteer  
Iemand al in Ras Sudr geweest? Moeilijk aan reisjes te komen geloof ik maar wel veel mooier en minder ranzig dan Hurgada. Schijnt dat er ook dolfijnen zijn etc. en volgens happysurf de meeste wind.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #13 Oktober 11, 2005, 14:12:25
edit2Rapporteer  
Ben net terug uit El Gouna, van de 7 dagen 5 dagen kunnen varen. 2 dagen dag en nacht 7 Bfrt, de rest begon het s'ochtends met 7 Bfrt, om langzaam uit te doven tott 2 Bfrt rond een uur of 1400.

Wind is onder de 7 Bfrt behoorlijk constant, niet zo goed als in Mexico of Tarifa uit de juiste hoek, maar zeker beter dan in Nederland.

Alleen groot nadeel zoals al eerder gezegd ondieptes bij El Gouna. Je hebt er 4 kitespots waarvan er twee veel te klein zijn met launchen en landen, de andere twee zijn de grotere stranden. Er is nu voor de originele grote kitesurfschool op een paar km upwind een soortgelijk complex neergezet. Hier zag het er vanaf het water gezien beter uit omdat het rif hier korter was en ook een soort laguna vormde.

Het ondiepe stuk is behoorlijk lang, en met laagwater moet je erg ver lopen. Aan het einde is een rif waar je zeker ook niet op moet vallen, maar dat is voor de gevorderde kiter geen probleem. Maar echt volkomen klote zijn de stukken koraal en schelpen met staken van wel 4cm erop die her en der in het zand liggen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het behoorlijk pijnlijk is.

In de zomer zal El Gouna voor de partijgangers wel genoeg bieden, nu was het (voor mij) lekker rustig. Helaas ook veel Oost-Europezen, die een behoorlijk slechte naam hebben, zelfs bij de ook niet zo vriendelijk Egyptenaren!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.