FS Speed 17 meter

Psychotic

Juli 04, 2005, 21:27:36
edit2Rapporteer  
Hi,

De eerste review en movie van de speed 17 staan inmiddels op het web. Vooral die movie is interessant, dat lijkt meer op 8 knopen dan die 8 knopen uit de hellfish movie.......   ThumpsUp

Movie 17m: http://www.radicalwaveibiza.com/speed17m.wmv

Review 17m: klikkerdeklik

Anyone?  YeSS
plaaggeest

Antwoord #1 Juli 04, 2005, 23:26:01
edit2Rapporteer  
Vind de kite er wel vet uitzien!! en het varen bij 9 knope is ook superchill! mja die 8 knope uit helfish movie was dikke onzin volgens mij! inderdaad wel goed om windmeter ernaast te houden. Komt iets geloofwaardiger over!
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juli 04, 2005, 23:27:59
edit2Rapporteer  
das voor het eerst dat ik een foil zie herstarten. Die gasten moeten altijd zwemmen.  schater

Maar het varen ziet er goed uit.
denis
Gast
Antwoord #3 Juli 05, 2005, 00:12:23
edit2Rapporteer  
hey leander, als je het nooit gezien hebt dan ligt het aan jou!!! ik heb een jaar met flysurfers gevaren en geloof me maar, herstarten van een tube kite is veel moielijker dan van een fs!!!!
job

Geen avatar

Antwoord #4 Juli 05, 2005, 08:20:04
edit2Rapporteer  
nice  ThumpsUp
Rowin

Antwoord #5 Juli 05, 2005, 09:35:32
edit2Rapporteer  
mooie film.. handig met de windmeter  ThumpsUp

gr.

Rowin
Leander

Antwoord #6 Juli 05, 2005, 09:44:57
edit2Rapporteer  
hey leander, als je het nooit gezien hebt dan ligt het aan jou!!! ik heb een jaar met flysurfers gevaren en geloof me maar, herstarten van een tube kite is veel moielijker dan van een fs!!!!

Pff, ik zie het zo vaak op de meeting, op de dam, op het autostrand, op de slufter, vrouwenpolder, zandvoort. Zowel flysurfer als guerilla's.
Die dingen liggen altijd een half uur in het water en vervolgens geven ze het op en zwemmen ze naar de kite toe.
Misschien dat het aan die mensen ligt dat die niet kunnen herstarten.
FrankP

Antwoord #7 Juli 05, 2005, 09:46:14
edit2Rapporteer  
Nice video. Ziet er goed uit die kite. Boardspeed is ook mooi hoog, vooral op 't einde.
Mijn psycho2's heb ik er trouwens meestal binnen 10 seconden weer boven me staan Smiley
Mitchel_12000

Antwoord #8 Juli 05, 2005, 13:01:44
edit2Rapporteer  
Ook mijn vroegere warrior kreeg ik zo weer het water uit. flysurfers hoeven niet eerst naar de rand van het windvenster te drijven maar kunnen gewoon op zo'n beetje elke positie weer gerelaunched worden. Hangen dus zo weer in de lucht.
Psychotic

Antwoord #9 Juli 05, 2005, 13:04:06
edit2Rapporteer  
Uhh, zo lang als ik met flysurfers vaar (een of 2 uitzonderingen daargelaten) krijg ik ze altijd weer uit het water. zelfs al laat ik ze eerst 10 minuten spoelen.....

Het licht vooral aan de rider namelijk, je moet even het truukje doorhebben maar dat is het zelfde als met een tubekite. Tuurlijk helpt het als je genoeg wind hebt en een FS kite met abc in plaats van het oude systeem maar herstarten doen ze..... Tubekites in de regel ook redelijk snel maar geen van de riders van mijn spot krijgt het voor elkaar zijn tube sneller uit het water te krijgen dan ik mijn flysurfertje. En PL kites en waterstarten? wat een drama..........
Leander

Antwoord #10 Juli 05, 2005, 13:56:21
edit2Rapporteer  
Tubekites in de regel ook redelijk snel maar geen van de riders van mijn spot krijgt het voor elkaar zijn tube sneller uit het water te krijgen dan ik mijn flysurfertje.

Ik wil best een keer de test aangaan met mijn 5th en x4. Denk toch echt dat ik sneller ben.
(R)Ikke

Antwoord #11 Juli 05, 2005, 14:29:35
edit2Rapporteer  
Mooi stukje in elkaar genaaide techniek.  ThumpsUp

Franky
Gast
Antwoord #12 Juli 05, 2005, 15:03:59
edit2Rapporteer  
Dat er nog mensen zijn die echt geloven dat foils niet of nauwelijks te herstarten zijn...  (cry_kitesmiley)
Omdat je een foil achteruit kunt laten vliegen relaunch je hem supersnel,
veel sneller als een tube i.i.g. Ik zie ook genoeg tubes met en zonder 5th die niet relaunchen,
daarom zijn die kites nog niet slecht.  ThumpsUp

Relaunch en starts:
http://www.flysurfer.de/images/Gallery/albums/album01/fs_startlandung.avi
Relaunch met 30 liter water in de kite:
http://www.flysurfer.de/images/Gallery/albums/Anleitungsvideos/Wasser_im_Kite.avi
(R)Ikke

Antwoord #13 Juli 05, 2005, 15:06:55
edit2Rapporteer  
Gisteren mijn Fuel 11 achteruit gestart ( lag in het water in vloog recht omhoog) Brrrr dat was wel even spannend :Smiley
Psychotic

Antwoord #14 Juli 05, 2005, 16:59:39
edit2Rapporteer  
Ik wil best een keer de test aangaan met mijn 5th en x4. Denk toch echt dat ik sneller ben.

Hmm, goed plan Smiley Maar ik kom eigenlijk vrijwel nooit aan de kust van zeeland waar jij altijd zwerft. Zal wel eens zien of ik een filmpje kan schieten dan, relaunch in de branding etc. Komt rechtsreeks uit mijn camera, niet versneld, geen geknipte sjit zoals in diverse movies om de herstart sneller te laten lijken en zal tzt wel online komen te staan..... 
Leander

Antwoord #15 Juli 05, 2005, 17:06:13
edit2Rapporteer  

Hmm, goed plan Smiley Maar ik kom eigenlijk vrijwel nooit aan de kust van zeeland waar jij altijd zwerft. Zal wel eens zien of ik een filmpje kan schieten dan, relaunch in de branding etc. Komt rechtsreeks uit mijn camera, niet versneld, geen geknipte sjit zoals in diverse movies om de herstart sneller te laten lijken en zal tzt wel online komen te staan..... 

Ok, Deal!!

p.s. Ik vaar meestal op slufter, niet zeeland.
Mitchel_12000

Antwoord #16 Juli 05, 2005, 20:53:51
edit2Rapporteer  
Hehehehe, Leander dit is wel een erg gewaagde uitdaging. Flysurfer is heer en meester in water herstarten, zelfs in de branding. Daar kan geen 5th tegenover denk ik. Maar toch succes.

JT, was jij trouwens vorige week niet op wijk aan zee bezig?? volgens mij op een zondag ofzo. Erg rare vlagerige wind en ik zag alleen maar twee flysurfers in de lucht.  ThumpsUp
WaZuP

Antwoord #17 Juli 05, 2005, 20:58:56
edit2Rapporteer  
Die kite ziert er wel erg mooi uit zo in de lucht heel stabiel vrij gebogen als en tube kite maar toch vrij vlak en zeer hoge ar denk  dat je met de kleine maat een erg hoge snleheid kan halen nu zie je ook dat de matrassen meer gaan lijken op tube kites kwa gebogenheid voor stabiliteit en tubes gaan meer lijken op matrassen zoals de noava en de crossbow allebij een toming op een tubekite die veel vlakker is.

tom_beul
Gast
Antwoord #18 Juli 05, 2005, 22:10:03
edit2Rapporteer  
Ik wil niks zeggen  (sealedlips_kitesmiley)
maar in het filmpje als de windmeter weg is
Zit daar achter een Psycho2 10m² ofzo
-Ray-
Gast
Antwoord #19 Juli 05, 2005, 23:46:03
edit2Rapporteer  
Da's een 21m Psycho2 tom  ThumpsUp
naish23

Geen avatar

Antwoord #20 Juli 06, 2005, 00:27:38
edit2Rapporteer  
Op zich wel leuk dat je al met acht knopen het water op kan, maar zo te zien is er niet meer bij dan alleen maar op en neer varen...
Psychotic

Antwoord #21 Juli 06, 2005, 11:48:38
edit2Rapporteer  
JT, was jij trouwens vorige week niet op wijk aan zee bezig?? volgens mij op een zondag ofzo. Erg rare vlagerige wind en ik zag alleen maar twee flysurfers in de lucht. ThumpsUp

Was ik niet, denk dat het Job was met nog iemand. Job was toen wel op wijk.... Ik zat vorige week op enkhuizen, voodoo 14, de locals hebben mij als prutser die bij een eerste poging tot backloop zijn boardje + kite sloopt wel gespot denk ik  (grinnik_kitesmiley) Relachuch van mijn kite die dag wel meer dan 10 keer gedemonstreed na een volgende mislukte poging  Huh

@ Wacko, Ik zie toch echt een paar leuke jumpjes er tussen zitten. sure, geen kiteloops etc (alhoewel, 1 pussyloop) maar ik vindt het er niet gek uitzien voor 8 knopen. 10/11 knopen lijkt me al volle bak  ThumpsUp
naish23

Geen avatar

Antwoord #22 Juli 06, 2005, 20:43:57
edit2Rapporteer  
Hij springt inderdaad een paar keer, maar echt spectakel vind ik het niet....Tuurlijk is het beter dan op het strand zitten, maar ik vind zo'n kite gewoon te duur voor wat je ermee kan...Wel relax als je er hebt natuurlijk!
WaZuP

Antwoord #23 Juli 06, 2005, 21:53:47
edit2Rapporteer  
Tuurlijk is er niks spectakels te beleven in 8 knopen met een 17m2 maar als je nou 12/13 knopen hebt nou dan is dat denk ik wel 10 keer zo wreed als met een 16 tube met 12/13 knopen
Psychotic

Antwoord #24 Juli 19, 2005, 20:58:35
edit2Rapporteer  
Even een kickje,

Leander, Ik heb inmiddels op Ameland een herstartmovie geschoten. Moet nog even zien hoe ik die uit mijn camera en op het net krijg maar dat zal wel lukken....

geschoten op 14-07-2005
windsnelheden: 3/4 knt volgens mijn windmeter. Guru geeft in het archief 6 knopen aan. (Iemand enig idee waar je de wind van die dag kan nazeken zoals die is gemeten?????)

Filmpje komt er zsm aan, ik wil wel eens zien of dat ook met een X4 + 5th kan   ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.