Gezocht kitelocatie in Buitenland

MrRippey

Juli 12, 2005, 13:08:10
edit2Rapporteer  
Ik wil graag met een paar vrienden ergens in Sept/Okt/November naar een warm land met natuurlijk veel wind en voor een redelijke prijs!

Heeft iemand sugessties!! ALvast bedankt ThumpsUp ThumpsUp
jeetje
Gast
Antwoord #1 Juli 12, 2005, 15:32:13
edit2Rapporteer  
Ik ben net terug van 2 weken Bonaire (ik wil teruuuuuugggggggg en wel NU!!!) en veel mensen houden hun struts daar continu opgepompt..

die luie donders nemen trouwens ook vaak een duikfles mee naar 't strand met een ventiel erop, hoeven ze hun main tube niet op te pompen... :-)

van Kentyman

Mischien kan je bij hem meer info krijgen over een leuke bestemming.
xxPollyxx
Gast
Antwoord #2 Juli 12, 2005, 23:04:21
edit2Rapporteer  
ik was op de dominicaanse republiek, net buiten cabarete heb je kite beach. Een van de populairste plekken. dom rep is spot goedkoop (40 eurocent voor rum-cola)

echt een aanrader
gerrit

Antwoord #3 Juli 13, 2005, 10:47:54
edit2Rapporteer  
Dominicaanse= OK  all incluisive boeken
Fortaleza (Cumbuco en Paracuru) Brazilie ook!
Egypte ook maar alleen als je van opdringerige mensen houdt
Freija
Gast
Antwoord #4 Juli 13, 2005, 20:50:46
edit2Rapporteer  
Denk dat Mr Rippey wel goed weet hoe Egypte is Wink hehehe

Was gezellig!!!!!
tom_beul
Gast
Antwoord #5 Juli 13, 2005, 21:16:45
edit2Rapporteer  
Hehe
MrRippey

Antwoord #6 Juli 13, 2005, 22:22:40
edit2Rapporteer  
Was idd gezellig he Freij (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) zoek idd een andere locatie dan Egypte, kom een op gasten ermoet toch wel meer zijn ThumpsUp ThumpsUp
xray

Antwoord #7 Juli 13, 2005, 22:53:28
edit2Rapporteer  
Tja, het begint bij wat je een redelijke prijs vindt. Budget eerst bepalen en dan kijken waar wind is. De wereld is groot namelijk.

Ik hoor veel goede verhalen over Mauritius. Ook in de periode is daar wind en ik geloof dat de Pikpik appartementen nog enigszins te betalen zijn. Verder zijn er in de carriben genoeg plekken, Holbox bijvoorbeeld, waar je niet met 100 anderen op het water zit, maar wel hotel aan het strand hebt. St Lucia of Tobago zijn ook van dat soort plekken.
Claudia

Antwoord #8 Juli 14, 2005, 07:06:57
edit2Rapporteer  
Maar mag je nou wel in Holbox dan? Daar was toch iets mee?
Roni-Size

Antwoord #9 Juli 14, 2005, 07:24:26
edit2Rapporteer  
Mike~
Gast

E-mail   kiten verboden op isla holbox!!!
« Gepost op: April 23, 2005, 12:26:07 am » Antwoord met citaat 

--------------------------------------------------------------------------------
 >Sad
Hallo,

hierbij even een minder leuke mededeling.... het kiten op isla holbox, mexico is per direkt officieel verboden!

Wat is er aan de hand:
we hebben daar nu al 2 seizoenen de kitesurfschool draaien en dat was tot nu toe geen probleem. Helaas (en ook wel gelukkig eigenlijk) is isla holbox onderdeel van een heel groot natuur reservaat "Yum-Balam". In dit reservaat zitten 4 of 5 soorten zeeschildpadden, dolfijnen, idioot veel flamingos, de whaleshark en de zeekoe.
Al deze dieren komen vanaf begin mei naar het eiland toe om daar voor de nakomelingen te zorgen of zijn gewoon op doorreis zoals de flamingos.
Het afgelopen 1,5 jaar hebben biologen studies gedaan naar de stand van zaken en hebben ons (kitesurfers) daar natuurlijk ook bij opgemerkt. Aangezien hun niet weten wat wij doen, zeggen ze  ook daar (net als overal in de wereld) dat wij een gevaar zijn voor het eiland omdat ze bang zijn dat wij de dieren verjagen.
Van de ene kant hebben ze daar natuurlijk gelijk in en van de andere kant is het een beetje overdreven  maar die discussie is bekend en ondertussen ook al gevoerd met de betrokken instanties aldaar.
Voor de komende maanden is het in ieder geval verboden om te kitesurfen op Isla Holbox!

Zoals het er nu uitziet wordt ons een vergunning toegezegd voor de maanden vanaf 1 november tot en met 1  mei.
Op zich verandert er dus niet zo heel veel maar het is wel erg vervelend voor die mensen die net nu daarnaartoe willen gaan. Kén jij mensen die binnenkort naar isla holbox gaan maak ze dan AUB attent op dit bericht zodat ze tijdig andere plannen kunnen maken !!!!

Voor iedereen die vakantieplannen heeft voor volgende winter tussen 1 nov en 1 mei is er niks aan de hand.
De vergunning aanvraag loopt al en is al voor 95% toegezegd maar we weten het definitief over ongeveer 6 weken.
Mocht je nog vragen hebben neem dan even contact op met Mike Verwater, email mike@takeoff.nl

Kite regards,
Mike Verwater

November is een prima tijd daar.
epjstudent
Gast
Antwoord #10 Juli 14, 2005, 09:51:10
edit2Rapporteer  
He! Ik wil ook heel graag in oktober-november 2 maanden kiten. Ben echter helemaal een eenzaam meisje aangezien er maar weinig zijn die zolang weg kunnen en willen om te gaan kiten. Ik ga liefst ook low budget dwz verblijf in hostel en liever geen dure autohuur etc.

Ik heb aan vanalles zitten te denken maar nog steeds geen idee!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.