Groot Rif voor de kust

Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Juli 15, 2005, 08:03:46
edit2Rapporteer  
Ik zag gisteren op het nieuws:

De Nederlands regering overweegt om een groot rif aan te leggen voor de gehele Nederlandse kust.
Dit rif zou het strand moeten beschermen tegen erosie.
Het zou ervoor zorgen dat de golven breken op het rif en dus minder hoog binnen komen rollen.
Het zal dus gedaan zijn met het golfrijden in Nederland. ThumpDown
Slis

Berichten: 563
Antwoord #1 Juli 15, 2005, 08:18:26
edit2Rapporteer  
en daar zit je er dan naast...
Ik weet niet of je onlangs ook dat stuk heb gezien
met die student die een kunstmatig rif onderzoekt
en ook dit voorstel had gedaan bij Denhaag
(student is een fanatiek surfer)

Maar kunstmatig rif zou inhouden
dat er een veel mooiere golf aan komt rollen

http://www.water.tudelft.nl/modules.php?name=News&file=article&sid=66
*meer te vinden als je kunstmatig rif intikt bij google
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #2 Juli 15, 2005, 08:34:23
edit2Rapporteer  
Ik mag het hopen, want op het jounaal zeiden ze dat de golven daardoor op het rif breken (5km uit de kust) en daarom geen golven op het strand spoelen, waardoor het strand wordt behouden.
dimitri
Gast
Antwoord #3 Juli 15, 2005, 08:46:45
edit2Rapporteer  
dat rif zal er naar mijn idee voor zorgen dat de golven meer gecontoleerd zijn

dus alleen bij grote stormen (zoals ze ook op de tv zeiden) de extreem hoge golven zouden breken
jelle192

Berichten: 189
Antwoord #4 Juli 15, 2005, 08:56:04
edit2Rapporteer  
Als ze er nu voor zorgen dat er een weg naar toe en een grote parkeerplaats op dat rif komen, lijkt het me een top idee! Alle strandgasten en kindertjes lekker aan de strandzijde van het rif. Alle flying high kitebeulen aan de zeezijde!!! loser. Zijn we gelijk van dat geneuzel ook af!! (grinnik_kitesmiley)
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #5 Juli 15, 2005, 09:47:21
edit2Rapporteer  
een parkeer plaats halverwege de weg naar schiphol-in-zee dus. gaat dat nog door trouwens?
skyrider 138
Gast
Antwoord #6 Juli 15, 2005, 09:51:52
edit2Rapporteer  
het is alleen iets verder varen naar de golven, maar dan heb je ook wat !! (hangloose_kitesmiley)
xray

Berichten: 3688
Antwoord #7 Juli 15, 2005, 09:52:42
edit2Rapporteer  
Ik las in een italiaans golfsurfblad dat ze bij de adriatische kust een kunstmatig golfsurfrif aan willen leggen. De vorm hadden ze al uitgedoktert en tekeningen van.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juli 15, 2005, 09:53:34
edit2Rapporteer  
Voor:

- mega vlakwaterspot erbij
- Alleen kiters en windsurfers kunnen de 5km overbruggen om lekker te golfrijden, wordt dus een stuk rustiger!


Tegen:
- Golfsurfers moeten een boot kopen (golfsurf ferry? Misschien een idee?)
- Vast ook goede fundering voor windmolens, daar gaat onze wind
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #9 Juli 15, 2005, 10:46:38
edit2Rapporteer  
Dit is al zo'n oud plan. 20 jaar geleden waren ze dit al van plan, zouden ze het dan nu eindelijk gaan toepassen?
ANGEL
Gast
Antwoord #10 Juli 15, 2005, 11:42:26
edit2Rapporteer  
Zo'n belachelijk plan (sealedlips_kitesmiley). Ze verwijzen zelfs naar Dubai!!!
NOu ik heb daar de laatste 4 jaar gekite en het strand is er alleen nog maar meer van naar de klote gegaan ThumpDown!!!
Ze zijn daar bezig met Palm Island (Island in het water)
Ze zijn nu iedere maand zand aan het bijvullen!!! De enige die er blij van wordt is van Oord(baggeraar)

Water is meer choppy! Afhankelijk van de wind komen er zelfs hogere golven...!!

Iemand gaat denk ik GOED zijn wallet vullen.........
Oh het enige wat je wel meer krijgt zijn........haaien!!!!!!!!!!!!!!! Sinds het rif er is komen er steeds meer "kleine" visjes opbezoek!!!!
Onze munten worden weer eens "lekker uitgegeven" door de overheid.......
Misschien beter voor de visvangst Huh











Ik zag gisteren op het nieuws:

De Nederlands regering overweegt om een groot rif aan te leggen voor de gehele Nederlandse kust.
Dit rif zou het strand moeten beschermen tegen erosie.
Het zou ervoor zorgen dat de golven breken op het rif en dus minder hoog binnen komen rollen.
Het zal dus gedaan zijn met het golfrijden in Nederland. ThumpDown
Erik Verhe1j

Berichten: 1044
Antwoord #11 Juli 15, 2005, 13:05:08
edit2Rapporteer  
Zo'n belachelijk plan (sealedlips_kitesmiley). Ze verwijzen zelfs naar Dubai!!!
NOu ik heb daar de laatste 4 jaar gekite en het strand is er alleen nog maar meer van naar de klote gegaan ThumpDown!!!
Ze zijn daar bezig met Palm Island (Island in het water)
Ze zijn nu iedere maand zand aan het bijvullen!!! De enige die er blij van wordt is van Oord(baggeraar)


Water is meer choppy! Afhankelijk van de wind komen er zelfs hogere golven...!!

Iemand gaat denk ik GOED zijn wallet vullen.........
Oh het enige wat je wel meer krijgt zijn........haaien!!!!!!!!!!!!!!! Sinds het rif er is komen er steeds meer "kleine" visjes opbezoek!!!!
Onze munten worden weer eens "lekker uitgegeven" door de overheid.......
Misschien beter voor de visvangst Huh











Ik zag gisteren op het nieuws:

De Nederlands regering overweegt om een groot rif aan te leggen voor de gehele Nederlandse kust.
Dit rif zou het strand moeten beschermen tegen erosie.
Het zou ervoor zorgen dat de golven breken op het rif en dus minder hoog binnen komen rollen.
Het zal dus gedaan zijn met het golfrijden in Nederland. ThumpDown

Dit vind ik wel een beetje een erg snel oordeel.. Als het rif daar niet werkt wil niet zeggen dat het hier niet werkt.

Maar dat rif voor die mooie golven is volgens mij een heel ander project.. dat heeft niets met dit plan te maken, want in het nieuws kon je zien dat de golven minder groot worden aan de kust.

En 5 km uit de kust wave riden? 5 km is best wel ver haha
Mark1970

Berichten: 194
Antwoord #12 Juli 15, 2005, 13:10:12
edit2Rapporteer  
Ik heb Rijkswaterstaat al eens wat hierover gevraagd, had tijd over:-)
Hier de briefwisseling:

Geachte meneer, mevrouw,

U heeft recentelijk een melding gedaan bij de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat.
Naar aanleiding hiervan treft u hieronder de reactie.

Wij gaan ervan uit u hiermee van dienst te zijn geweest.



Met vriendelijke groet,

Rijkswaterstaat Landelijke Informatielijn


Indien u vragen, opmerkingen, ideeën of suggesties hebt kunt u, dagelijks tussen 06.00 uur en 22.30 uur, contact opnemen met Rijkswaterstaat Landelijke Informatielijn via ons gratis telefoonnummer 0800-8002. U kunt ook een bezoek brengen aan onze website: www.08008002-rijkswaterstaat.nl

Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. Wij adviseren u om bij twijfel over de juistheid of de volledigheid van de e-mail contact met afzender op te nemen.

U kunt deze vraag ook bijwerken door te antwoorden op dit bericht. Omdat uw antwoord automatisch wordt verwerkt, verzoeken wij u om in de ruimte hieronder te antwoorden. Toegevoegde tekst in een ander deel van dit bericht zal worden genegeerd.
[===> Voer Uw antwoord a.u.b. beneden deze lijn in <===]

[===> Voer Uw antwoord a.u.b. boven deze lijn in <===]


 Onderwerp
Bergen aan Zee opspuiten zand Suggestie/Idee
 
 Subproces discussie
 Reactie 27/04/2005 11:59 AM
Beleid is zachte maatregelen (zand) en geen harde. Harde maatregelen zijn in het algmeen duurder. Zij vergen veel onderhoud. Het aanbrengen van zandsuppleties is een relatief goedkope onderhoudsmaatregel, te vergelijken met het naar de schoenmaker brengen van schoenen met versleten zolen. De schoenmaker zet er weer een nieuwe zool onder en je kan weer een tijdje voort. Dat geldt ook voor strand- en vooroeversuppleties. Dat zand mag op den duur weer wegslijten. Als het weg is gesleten, brengen we weer een nieuwe laag aan. Zo houden we de oorspronkelijke kustlijn en daarmee onze waterkering in stand.

 Uw melding (Uw melding) 23/04/2005 08:00 PM
naar aanleiding van het zand opspuiten in Bergen aan zee heb ik deze vraag voor u.
Waarom wordt er na verloop van tijd, en aanzienlijke strand afslag toch steeds weer gekozen voor zandopspuiten op strand?
Ook het ophogen van de 3e bank met zand begrijp ik niet.
Waarom wordt er niet gekozen voor een blijvende oplossing bijvoorbeeld het afzinken van een aantal caissonblokken op een afstand van bijvoorbeeld 500 meter uit de kust over een lengte van kilometers.
Dit 'kunstmatige rif' kan de stranden toch blijvend beschermen?
Tevens zullen zich hier vele levensvormen op vestigen, iets wat het milieu ten goede zal komen.
Ik ben benieuwd waarom dit niet als oplossing zou kunnen dienen.
 
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #13 Juli 15, 2005, 16:49:51
edit2Rapporteer  
Ik zag een teken film op het nieuws wat het rif zou doen met de golven:

Golf gaat naar het rif toen en omdat het rif steil oploopt krijg je zo'n effect dat de golven veel hoger worden en breken dus vette golfrij omstandig heden om te golfrijden en aangezien het lang word kun je echt mega vette down winders maken. en erachter als de golf is gebroken heb je een vette vlak water gedoe.

zou dus mischien niet eens zo slecht uit pakken

En geef toe, kun je nu ergens echt vet golf rijden hier in ned? Is meestal een kluts bak waar weinig aan vast valt te knopen en t moet echt hard waaien voor wat betere golven en dan moet je naar scheveningen want dat is dan een van de beste plekken om te golf rijden, maar daar word je wwer snel door de locals weggejaagt omdat je "hun"golven afpakt.
Roel W

Berichten: 1098
Antwoord #14 Juli 15, 2005, 17:19:00
edit2Rapporteer  
Dan komen jullie toch gewoon bij ons in belgie in de golven spelen (kiss_kitesmiley)

Nederland vlakwaterspot,belgie golfjes spelen ThumpsUp
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #15 Juli 15, 2005, 17:19:45
edit2Rapporteer  
Er is wel een verschil tussen een golfsurfrif (recreatief) en een golfbreekrif (bescherming).
De tweede dooft de golf namelijk uit.

Rete vlak water dus is te hopen!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #16 Juli 15, 2005, 18:16:46
edit2Rapporteer  
Geen klotsbak en stroming meer op de slufter ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.