Tarifa maar dan anders...

Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Juli 17, 2005, 16:38:38
edit2Rapporteer  
In october heb ik een retourtje Malaga geboekt met de bedoeling om daar ergens te gaan kiten. Ik denk aan Tarifa, maar zijn er mensen met op tips voor andere kitespots daar in de omgeving hebben?
Tim

Berichten: 139
Antwoord #1 Juli 18, 2005, 12:43:32
edit2Rapporteer  
Stappen plan:

- Auto huren op vliegveld (proberen af te dingen... is mij ook gelukt). HUUR ALLEEN EEN AUTO BIJ DE DIVERSE MAATSCHAPPIJEN (met kitespullen wordt je ongetwijfeld aangesproken door z'on illegale verhuurder zonder wat voor een verzekering dan ook).

- Detail kaart meenemen.

- Eerste de beste local aanspreken (in de diverse kiteshops/hotels weet altijd wel iemand alle spots aan te geven)
- Alle spots op kaart zetten.

- En dan vet genieten!!!

- Is de wind in Tarifa te had / vlagerig rij dan richting estartit waar de wind wat minder is.

(vergeet niet dat de locals pas vanaf een uur of 14:00 gaan varen. Soms kan een spot dus helemaal leeg zijn voor die tijd alhoewel october nog wel redelijk druk is).

Have fun
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 19, 2005, 10:07:47
edit2Rapporteer  
En als het waait op Tarifa wil dat niet zeggen dat een spot 30km wel wind heeft. Heel bizar is dat. Al een paar x meegemaakt daar. Meestal is de wind heel constant op Tarifa, maar neemt wel langzaam toe. Let dus op dat je op tijd je kitemaat wisselt in de middag als je dat merkt.

Voor de rest, Tarfia heeft meer dan 10km kust, waar je vrijwel overal kan kiten (let wel op dat je in een kitezone gaat varen) Dus alleen beperken tot Tarifa is al helemaal top!
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #3 Juli 20, 2005, 14:49:21
edit2Rapporteer  
Maar hoe zit het op 30-40km van Tarifa, is er dan nog genoeg wind aan de kust? Of moet je echt dicht bij de punt zijn?
Tim

Berichten: 139
Antwoord #4 Juli 21, 2005, 09:42:58
edit2Rapporteer  
30-40 km van tarifa dan ben je zo al ongeveer in estartit (richting malaga) verder het dichtsbij malaga (is toch al ongeveer 1 h rijden vanaf tarifa) is los monterros een spot.

Nogmaals; gewoon een detail kaart meenemen en effe alle spots langs de gehele zuidspaanse kust door een local aan laten geven.

suc6
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #5 Juli 21, 2005, 15:27:05
edit2Rapporteer  
in Marbella is een kite-shop / surfwinkeltje (aan die "main road" aan de linkerkant, weetniet precies waar). Als je daar naartoe gaat dan kan die dude in de shop je precies vertellen waar de spots zijn (Marbella ligt ongeveer tussen Malaga en Tarifa in)
Tomislav

Geen avatar

Berichten: 715
Antwoord #6 Juli 22, 2005, 07:54:53
edit2Rapporteer  
Maar welke maten kites moet ik naar Andalucía meenemen? Moet ik in october ook een 18m2 meenemen of heb ik aan 8/10/14 genoeg?

Groet Tomislav
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.