F-one impact getest....

mathieu3
Gast
Juli 21, 2005, 21:40:45
edit2Rapporteer  
Vandaag samen met Sven even de 2006 F-one impact mogen testen op Horst. Had ik beter niet kunnen doen want nu wil ik `m ook.... (cry_kitesmiley)

Wat een topkite, supersnel maar niet nerveus, je voelt precies waar ìe staat. En mega de-power. Heb met de 13 mogen varen en die is toch heel wat lekkerder dan mijn Raven 12. Vond alleen de valves van de struts een beetje raar zitten. Die duwden tegen het doek van de kite aan. Dat zou kunnen gaan slijten.. Maar dit was geloof ik een proto...

Ook gevaren met het nieuwe demon boardje, dat beviel een stuk minder moet ik zeggen. Beetje erg onstabiel en zenuwachtig board. Voer met de 1.24.

Ziet er naar uit dat er in 2006 weer een sprong voorwaarts gemaakt wordt tov 2005...



[verwijderd door de admin]
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #1 Juli 21, 2005, 21:43:23
edit2Rapporteer  
Oke, Leuke impressie ik kan niet wachten om de nieuwe modellen te gaan testen!
manf

Berichten: 45
Antwoord #2 Juli 21, 2005, 22:11:42
edit2Rapporteer  
Idd de impact is een klasse apart wat betreft de kite's, rete snel idd mega de-power zoals je van F-one verwacht, en Kiteloops zijn nog nooit zo makkelijk geweest als nu bij de Impact,....Board vond ik ook vett super vooral het voetenbed van de nieuwe pads zijn zeer comfortabel en staan meteen naar je voet in tegenstelling tot de andere boards van F-one, heeft zeer veel flex aan de nose en tail, kortom het was een prettig testen vanmiddag op Horst (hangloose_kitesmiley)
huib

Berichten: 453
Antwoord #3 Juli 22, 2005, 08:31:52
edit2Rapporteer  
Waar moet ik de nieuwe spullen eigenlijk zien tov de 2005 modellen. Is de Impact de opvolger van de Dream of de M5? En de Demon is de nieuwe SK8?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Juli 22, 2005, 08:54:45
edit2Rapporteer  
coole print ook!
Buur

Berichten: 989
Antwoord #5 Juli 22, 2005, 10:22:17
edit2Rapporteer  
demon en inpact zijn bijde toegevoegd aan het ass. dus ook de dream en m6 zijn volgendjaar van de party Joepie
xray

Berichten: 3688
Antwoord #6 Juli 22, 2005, 23:57:27
edit2Rapporteer  
Graag nog wat meer vergelijk met Raven. Springen/hoogte/hangtime. Dit is namelijk wel heel beknopt.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #7 Juli 23, 2005, 00:35:16
edit2Rapporteer  
Niet met de Raven maar liever met de Crossbow !!!!
mathieu3
Gast
Antwoord #8 Juli 23, 2005, 12:12:09
edit2Rapporteer  
Graag nog wat meer vergelijk met Raven. Springen/hoogte/hangtime. Dit is namelijk wel heel beknopt.

Ok X-ray,

Qua springen en hangtime vond ik `m vergelijkbaar met de raven maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik er niet heel lang mee gevaren heb. De eerste indruk was hetzelfde dus.

De de-power is echt abnormaal. Sven twijfelde eerst even of hij `m zou testen omdat hij bang was dat het voor zijn gewicht te hard zou waaien voor een 13m. Volgens mij is hij niet eens in de buurt van overpowered geweest.

De stuursnelheid is veel groter dan de raven. Kiteloops zijn easy met deze kite. Als je deze getest hebt begin je de raven bijna lomp en traag te vinden. Heb een paar front transitions met downloop gesprongen waarbij ik mijn hand bijna in het midden van de bar had. Dat hoef ik bij de raven niet te proberen. Toch is de kite niet nerveus of onstabiel zoals je bij kleine kitematen wel eens hebt.

Aan de wind varen en hoogte lopen vond ik ook beter dan de raven.

Kortom, vooral de snelheid en de-power van de kite spraken me erg aan.

Nadeel vind ik wel dat de 13m de grootste maat is van dit model. Terwijl ik de low end normaal vond. Het is dus naar mijn mening niet zo dat je deze kite als vervanging voor je 16 en 12 zou kunnen nemen.

Wat ik ook vreemd vond waren de ventielen van de struts. Deze drukten tegen het doek van de kite aan als deze op het strand ligt. Misschien een kwaal van een prototype. Hopelijk zit dit op de productie modellen anders. Dit gaat namelijk zeker problemen van slijtage geven.

De bar met 5e lijn en ``push`` safety is volgens mij hetzelfde als 2005, maar ik ben niet zo thuis in de f-one producten dus dat weet ik niet zeker.

Ik ben echt benieuwd naar de crossbow. Als dat ook zo`n significante verbetering is dan gaat 2006 een erg leuk kite-jaar worden!
Cesso

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #9 Juli 23, 2005, 12:53:28
edit2Rapporteer  
f one is gewoon goed dit jaar  ThumpsUp

 hier bij mij varen er ook een aantal gasten mee met fone

het depower is fone altijd al goed in geweest.

nadeel vind ik het saftey systeem als je iets te hard de bar naar voren laat gaan schiet hij er al af   daar moeten ze wat anders voor vinden ik zal hem blijven volgen .
 
.....en ja de crossbow ben benieuwt hoe die uit de testen komt heb er nog geen gelezen ...  mischien heeft iemand een linkje
xray

Berichten: 3688
Antwoord #10 Juli 23, 2005, 13:18:03
edit2Rapporteer  
Hmm, thanks! Hier heb je wat meer aan!
Toch maar eens zelf proberen!
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #11 Juli 23, 2005, 13:26:10
edit2Rapporteer  
Niet met de Raven maar liever met de Crossbow !!!!

Je weet niet eens hoe de raven vaart, En je weet niet hoe de crossbow vaart. Hoe kan je dat nou oordelen?
Harm

Berichten: 865
Antwoord #12 Juli 23, 2005, 13:37:17
edit2Rapporteer  

nadeel vind ik het saftey systeem als je iets te hard de bar naar voren laat gaan schiet hij er al af   daar moeten ze wat anders voor vinden ik zal hem blijven volgen .
 


Als je push niks vind kan je er het pull systeem er op zetten, dit word bij elke f-one kite geleverd, je heb zelf de keuze wat je wil!

Cesso

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #13 Juli 23, 2005, 14:36:09
edit2Rapporteer  
oh dat wist ik niet

 vaar er zelf niet mee heb hem alleen een paar × in de handen gehad en hij vloog er veel te snel af  vooral als je unhook springt of vaar
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #14 Juli 23, 2005, 17:54:21
edit2Rapporteer  
Niet met de Raven maar liever met de Crossbow !!!!

Je weet niet eens hoe de raven vaart, En je weet niet hoe de crossbow vaart. Hoe kan je dat nou oordelen?

Jonge .. Ik wil gewoon weten welke beter zou zijn de Crossbow of de F One.
lees eerst ff gewoon.
manf

Berichten: 45
Antwoord #15 Juli 23, 2005, 22:14:15
edit2Rapporteer  
Jonge .. Ik wil gewoon weten welke beter zou zijn de Crossbow of de F One.
lees eerst ff gewoon.

Tom// Ik denk dat het 2 heel verschillende kite's zijn,...De Impact van F-one is rete snel loept sneller en is gewoon een genot van het volwassen speelgoed gebeuren,...ik zelf heb nog niet meegemaakt dat een andere Kite zo snel is, handelbaar en controllerend, vette lift, big airtime, en een genot is voor het golfrijden,.... de Impact laat je een nieuwe kant van het Kiten zien, alles gaat makkelijker en bovengenoemde zoals ik al zei,....De Crossbow is meer een Kite die zijn opervlakte gebruikt zoals een matras dat ook heeft, uitgeprobeerd heb ik hem ook niet maar als ik de specificatie's lees rond de Crossbow komt het matras idee vaak naar voren, kwil hem zowieso testen.

Greetz Manf
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #16 Juli 24, 2005, 00:42:53
edit2Rapporteer  
We zullen het zien .. ik ben morgen op hoek van holland te vinden .. hopelijk gaat het nog waaien want ben erg benieuwd!
Harm

Berichten: 865
Antwoord #17 Juli 26, 2005, 19:57:24
edit2Rapporteer  
Als je naar de onderstaande foto kijkt zie je al dat het profiel van de IMPACT ook al vlakker is.

Test de impact maar eens dan zie je hoe groot het verschil is met de 2005 kite`s.
Dit moet je ervaren dat zie je niet aan de buitenkant!!!.

het bereik is echt super groot ik denk zelf dat een impact het zelfde bereik heeft als een dream 12 en 9 samen!!.


[verwijderd door de admin]
gaastra kiter

Berichten: 233
Antwoord #18 Juli 26, 2005, 23:54:18
edit2Rapporteer  
zeker dikke kite.
hij is gewoon gaaf. ThumpsUp
huib

Berichten: 453
Antwoord #19 Juli 27, 2005, 10:10:11
edit2Rapporteer  
Wat zijn de maten van de Impact eigenlijk? En hoe ziet je quiver er dan uit: Impact 9 en 13 en dan een M5 (of M6) erbij voor licht weer?
manf

Berichten: 45
Antwoord #20 Juli 27, 2005, 10:58:04
edit2Rapporteer  
Yho Huib,...De 13 kan je doorvaren tot 30 knopen!!!!!

En idd een Dream of M5 erbij voor licht weer, ik heb de Impact gereden en moet eerlijk zeggen dat ik daar flink van onder de indruk ben ( Normaal intresseert het mij allemaal niet zo veel), Deze kite geeft echt een hele nieuwe wending aan het kiten, bijv het carven op het water gaat zo perfect met deze kite, Kiteloops (piece of cake), zoals ik al eerder vermeld heb is deze kite echt controlleerend ondanks die rete snel is, want de impact is echt snel,.....het nieuwe boardje de DEMON is ook een lekker board van F-one, wat helemaal lekker is zijn de nieuwe footpads waar je echt het gevoel van heb dat je voet helemaal gesloten zit,...gewoon uitproberen,.....maar de Impact die gaat het goed doen onder de Kite's, is echt een SUPER Kite. Joepie ThumpsUp
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #21 Juli 27, 2005, 11:07:21
edit2Rapporteer  
13 tot 30 knopen??
dan ben je wel een beul hoor. Lijkt me wel erg veel.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #22 Juli 27, 2005, 12:52:40
edit2Rapporteer  
IMPACT 13 en 7 en een demon 125 en je ben klaar.
Test het maar eens het is niet normaal. f-one noemd het Ultra de-power! en het werkt goed.
zoals ik al zei de impact zit in de testtoer dus idereen kan het zelf ervaren.
mathieu3
Gast
Antwoord #23 Juli 27, 2005, 19:57:30
edit2Rapporteer  
He manf en Harm,

Weten jullie of die ventielen van de struts bij de productie modellen worden veranderd?

Bij de impact die ik heb gezien drukten ze namelijk tegen het doek aan.
Harm

Berichten: 865
Antwoord #24 Juli 28, 2005, 12:54:54
edit2Rapporteer  
Ik heb het met de ondewerper overgehad toen ze nieuw uit de tas kwamen. maar hij zag het ook en ging kijk wat hij er mee ging doen. b.t.w dit is alleen als de kite op strand ligt.
ik zelf denk wel dat dit aangepast wordt dit is ook nog maar een pre-productie model he dusss.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.