voor de (eigenwijze) beginners onder ons....

Fabian
Gast
Augustus 07, 2005, 09:30:53
edit2Rapporteer  
Heb ze gister op het autostrand weeeer voorbij zien vliegen ThumpDown
Wind onshore en vlagerig ; landen in het water is OKE! in 10 cm diep water of op de kant niet echt.
Iemand vloog door onze lijnen en bezorgde zichzelf daarmee een gebroken pols. (huilen_kitesmiley)
Sterkte gewenst aan de onfortuinlijke kiter (down_kitesmiley)Hopelijk snel weer beter!

Wederom dus maar weer .....KNMI LUCHTVAART .....waarschuwing:

GELDIG 070600/071200 UTC
.
SITUATIE: DE NOORDWESTELIJKE STROMING VOERT ONSTABIELE POLAIRE
LUCHT AAN MET VRIJ VEEL (ONWEERS)BUIEN, KANS OP HAGEL, CLUSTERS EN
LIJNVORMING.
.
SIGNIFICANT WEER: BUIEN, MATIG TOT ZWARE IJSAANZETTING EN
TURBULENTIE.
.
WIND: WEST 4-7 KNOPEN, GELEIDELIJK WEST TOT NOORDWEST 10-15
KNOPEN. AAN DE KUST EN BOVEN HET IJSSELMEER NOORDWEST 15-20
KNOPEN, GUST 25 KNOPEN. TIJDENS BUIEN WINDSTOTEN TOT 35 KNOPEN.

Have fun everybody vandaag! ThumpsUp
jeromeke
Gast
Antwoord #1 Augustus 07, 2005, 09:47:06
edit2Rapporteer  
das mooi niksje dan ik zat gisteren op de brauwersdam, zat bijna op een windsurfer die lui kijken echt niet als ze gaan gijpen ze zetten hem gewoon in.maar dat heeft deze oosterbuir wel geweten.heb hem vriendelijk verteld dat de volgende keer me board in zijn nek ligt
milamber
Gast
Antwoord #2 Augustus 07, 2005, 10:03:10
edit2Rapporteer  
Was gisteren ook op oostvoorne. Een of andere dodo aan het leren kiten (net als ik overigens) ZONDER safety.. wat een ei. Op een gegeven moment hield ie hem niet meer dus moest ie los laten. Waarom doe je zoiets?? Dat je levensmoe bent is prima maar je kan er een hoop andere kiters mee benadelen
Petteflat

Berichten: 179
Antwoord #3 Augustus 07, 2005, 11:11:45
edit2Rapporteer  
das mooi niksje dan ik zat gisteren op de brauwersdam, zat bijna op een windsurfer die lui kijken echt niet als ze gaan gijpen ze zetten hem gewoon in.maar dat heeft deze oosterbuir wel geweten.heb hem vriendelijk verteld dat de volgende keer me board in zijn nek ligt


Sorry hoor, maar het mes snijdt wel aan twee kanten. Als jij zo dicht op hem zat, dat'ie bij jou naar binnen kan gijpen, ben je ook niet lekker bezig.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 07, 2005, 11:19:47
edit2Rapporteer  
Goed zeemansschap heet dat, een windsurfer op snelheid kan minder makkelijk manouvreren als een kiter (mits die ervaring is natuurlijk). Je moet je realiseren dat als je op een windsurfplank staat die lijnen er gevaarlijk uit zien. Hou een beetje afstand!
-DAVE--
Gast
Antwoord #5 Augustus 07, 2005, 12:11:54
edit2Rapporteer  
gewoon ruimte geven !! of elders gaan kiten !!!
larssmits
Gast
Antwoord #6 Augustus 07, 2005, 12:30:07
edit2Rapporteer  
gister op de brouwersdam vloog er ook een kite bij de zee richting de duinen, net voor de duinen ving iemand hem nog op...
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #7 Augustus 07, 2005, 12:47:26
edit2Rapporteer  
Hier nog zo'n link das echt link..

http://www.actuelewaterdata.nl/data/bulletins/pag_dn13.shtml

 ListenToMe  hmm ik zie net dat ze de windstoten tot 40 knots er af hebben gehaald.. maar ze zijn er op zeker
mezzai
Gast
Antwoord #8 Augustus 07, 2005, 13:06:35
edit2Rapporteer  
k heb gisteren op horst een duitser gezien die ging met een 12 vliegeren.... zonder trapeze??.....ik stond net op de kant...de lucht was nl pikzwart.....
Otto

Berichten: 416
Antwoord #9 Augustus 08, 2005, 20:30:01
edit2Rapporteer  
Gister op Muiderberg, 3 kites voorbij gevlogen, waarvan 1 in een boom  (huilen_kitesmiley), was net nieuw, sterkte nog aan de eigenaar van de kite.
Tino

Berichten: 22
Antwoord #10 Augustus 08, 2005, 21:28:14
edit2Rapporteer  
das mooi niksje dan ik zat gisteren op de brauwersdam, zat bijna op een windsurfer die lui kijken echt niet als ze gaan gijpen ze zetten hem gewoon in.maar dat heeft deze oosterbuir wel geweten.heb hem vriendelijk verteld dat de volgende keer me board in zijn nek ligt


Sorry hoor, maar deze reactie slaat echt nergens op. Ik doe beide en voor een windsurfer die aan het surfen is valt alles moeilijker in te schatten wat de kiter doet dan andersom. Als kiter moet je een surfer altijd ruimte geven omdat een kiter veel onvoorspelbaarder is. Mocht je zo stoer zijn om het board op zijn nek te tikken dan knel ik je koppie wel ff af tot je rood wordt met je kite lijnen! Tino
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #11 Augustus 08, 2005, 21:46:15
edit2Rapporteer  
rustig maar tino, gaat normaal altijd wel goed tussen windsurfers en kiters. Alhoewel surfers naar mijn mening perse achterlangs willen. Maar dat kan ik wel begrijpen aangezien downwind van een kiter niet zo veilig is.

Maar wat die gast deed sloeg nergens op
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #12 Augustus 08, 2005, 21:59:28
edit2Rapporteer  
...laat een windsurfer dan gewoon achterlangs... Ik beoefen ook beide sporten en dat gaat prima samen  YeSS
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #13 Augustus 08, 2005, 23:21:25
edit2Rapporteer  
nja de windsurfers zijn soms oook levensgevaarlijk! ik doe ook beide sporten maar gister op de brouwersdam werd je van sommigen helemaal gek zitten ze ineens een meter achter of ze zitten achter en vallen ineens zo sterk af dat ze voor je langs gaan enzo..
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #14 Augustus 09, 2005, 13:29:27
edit2Rapporteer  
het loopt echt de spuigaten uit!
Afgelopen zaterdag heb ik ook weer 't een en ander gadegeslagen qua near-death-kite-experiences van beginnende kiters op autoplaya. Op een bepaald moment kwam er een donker wolkje langs waardoor wat mensen 't strand op werden geblazen en een gast "sprong" bijna (scheelde een metertje ofzo, dus ECHT bijna) tegen zo'n paal aan. Nog iemand anders stuurde z'n kite door m'n lijnen en nog iemand draaide plotseling om zonder achter zich te kijken en voer zo dus bijna dwars door mij heen...

etc etc

het verbaasd me echt dat er niet nog veel meer ernstige ongelukken gebeuren (en er gebeuren de laatste tijd best veel ongelukken jammergenoeg)
dkite

Berichten: 109
Antwoord #15 Augustus 09, 2005, 13:55:34
edit2Rapporteer  
ff nuanceren mannen...

De knmi kleine luchtvaartsite geeft altijd aan dat tijdens buien windstoten voor kunnen komen tot 35 knopen. Als je een tijdje kite dan weet je dat uit moet kijken voor die donkere wolken aan de horizon. En als ik op het strand ben probeer ik dat vaak ook aan de wat minder ervaren kiters duidelijk te maken dat als er zo'n wolk aankomt dat ze dan beter van het water kunnen gaan.

De stelling dat beginners meer gevaarlijke stunts doen dan ervaren kiters durf ik inmiddels wel te weerleggen. Zeker op de autoplaya waar zelfs instructeurs soms als zotten handlepasses doen in 10cm diep water tussen 100 andere kiters. De meeste beginners die ik spreek zijn erg goed voor reden vatbaar. En als je ze adviseerd om toch maar niet met een 14m in 28 knopen te gaan oefenen dan luisteren ze daar echt wel naar. De bijna ongelukken die beginners veroorzaken zijn meer uit onervarenheid dan uit stomheid.
Garmt

Berichten: 565
Antwoord #16 Augustus 09, 2005, 14:15:29
edit2Rapporteer  
Het is gewoon te druk aan het worden :-(

Als beginner heb je gewoon veel ruimte nodig - ik ben zaterdag twee keer gestopt recht naar de kant gelopen omdat ik geen weg zag waarlangs ik nog kon kiten. Op een gegeven moment werd ik zelfs langzaam ingesloten door andere beginners... toen heb ik er maar gewoon de brui aan gegeven Smiley

Ik ben trouwens minstens net zo slecht als alle andere mensen hoor - ik probeer alleen af en toe nog om me heen te kijken als ik een beetje vaar (gaat ook nog wel eens fout *kuch*).

Anyway, nu Oostvoorne zo T*FUS-druk aan het worden is hebben we een mooi excuus om in de auto te stappen en naar Verweggistan te rijden op zoek naar stillere spots! Hopelijk kunnen we als we terugkomen goed genoeg varen om andere beginners wat preciezer te kunnen ontwijken Wink
Tjarlie

Geen avatar

Berichten: 57
Antwoord #17 Augustus 09, 2005, 15:51:12
edit2Rapporteer  
Ik heb ze afgelopen zaterdag ook op [of eerder gezegd over] autoplaya zien vliegen... Al die mensen die net iets te laat van het water kwamen... En toch... toch... toch... voelde ik meewarige blikken toen ik mn kite per ce in het water neer wou laten! Ik ben nogal bang aangelegd, dus dat kan me verrukte weinig schelen... Maar face it: het blijft gewoon een sport waar veel 'stoer' in wordt gedaan... Dat maakt het voor een deel natuurlijk ook zo leuk! Maar bewaar de risico's lekker voor OP het water en zorg dat je dicht bij de kant gewoon _veilig_ doet.
jeromeke
Gast
Antwoord #18 Augustus 10, 2005, 21:50:47
edit2Rapporteer  
ik doe zelf ook al 18 jaar aan windsufen, en kiten doet ik 4 jaar,ervaring zat denk ik.
maar deze gast kwam van achteren hard aan knallen en ging OVERSTAG voor mij langs, zonder kijken en dat bij elkaar kwam dus in mijn lijnen, het was er ook te druk,80 à 90 kiters en nog meer surfers. dit was gewoon een blinde duitser

de combinatie van kiters en surfers op èèn stuk water is lastig maar net als in het verkeer als er èèn niet kijkt wat hij doet, kan hij de ander in gevaar brengen.als een ieder meer kijkt bij het gijpen werkt dat best. sccs
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.