10-08-2005, politie op brauwersdam.

kentyman

Antwoord #25 Augustus 11, 2005, 14:19:06
edit2Rapporteer  
In principe ben ik helemaal voor kitezones (en windsurf / zwem / garnalenvis / strantjut zones). Zwemmers en kiters gaan gewoon niet samen (zeker niet als het druk is) en ook windsurfers en kitesurfers zitten elkaar eigenlijk alleen maar in de weg. Ik hoorde van Tjar dat ze dat op bv Schiermonnikoog zo hebben geregeld en dat is helemaal perfect! Iedere strandgebruiker zijn eigen stekkie, duidelijke zones, geen gezeik meer!

Die kite-zone op de B'dam vind ik een beetje knullig aangelegd: die boeien liggen er heel ongelukkig en komt niet echt overeen met waar de meeste mensen het vaakst en het veiligst kiten... Als ze die kite-zone nou wat aanpassen (de boeien verplaatsten) in samenspraak met de NKV en natural high enzo dan lijkt me dat helemaal top. Direct ook ff een windsurf-zone aanleggen zodat die duitse-plank-zeilers niet meer mengen met de ECHTE beulen :-)

o ja ik ben lid v/h NKV!
naish23

Geen avatar

Antwoord #26 Augustus 11, 2005, 14:56:37
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd wat die kitescholen daar doen....Als zij het veilig willen houden is de Brouwersdam geen geschikte leslocatie meer met minstens 70 kiters op het water tussen die boeien!
~Dirk~

Antwoord #27 Augustus 11, 2005, 15:41:55
edit2Rapporteer  
Helemaal met Kentyman eens.
Wat is nou helemaal het probleem van zo'n zone?  Het geldt heus niet buiten het "strandseizoen" en de coridoor tussen de boeien gebruik je alleen tijdens het starten, varen doe je wat verder op zee. Wil je gaan ophouden dan vaar je weer tussen de boeien terug. En geloof me, als ze die duitsers een paar maal bekeuren leren ze snel hoor.
Het is alleen een beetje vervelend voor de mensen die voor het strand zo nodig moet laten zien hoe goed ze zijn en natuurlijk de beginners en scholen, daar moet natuurlijk ook iets voor komen.

Je kan dan wel gaan roepen de NKV moet dit en moet dat maar nog niet de helft is lid en van de leden heeft de meerderheid geen zin om zich voor het kiten in te spannen (ik ook niet hoor). Dus als je kritiek op het NKV hebt, ga bij jezelf te rade
drifter

Antwoord #28 Augustus 11, 2005, 15:45:01
edit2Rapporteer  
Yo wat is dat voor geouweehoer. kiten tussen de boeien > dat zal lekker gaan.

Brouwersdam moet gewoon open blijven voor kiters , surfers. Vanaf heftty tot de duitse bocht. Mensen die willen zonnebaden doen  dit maar 500 terug op het  renesse strand, of aan de noordkant. Je kunt bij hefty niet eens lekker liggen, liggen veel te veel stenen en scherpe schelpen op het strand.
jeromeke
Gast
Antwoord #29 Augustus 11, 2005, 16:19:55
edit2Rapporteer  
haha als ze je met een boot en auto je insluiten omdat je niet tussen de boeien vaart, kan je niks anders doen dan gehoorzamen, nog èèn keertje dan varen en oplaten moest van de cops tussen de boeien, we hadden dus wienig in te brengen.

hoop dat de actie te maken had met het hoog sezoen
drifter

Antwoord #30 Augustus 11, 2005, 16:25:27
edit2Rapporteer  
met dit weer? Heb weleens met die friettenten daar erover gesproken. Vinden het ook onzin, dat ambtenaartje gaat zeggen hoe het op de brouwerdam moet. Wat weten die mensen er nou van.

Ik ben gewoon lid van nkv, die paar euro's kunnen er ook nog wel bij. Vind alleen niet dat het nkv hier speciaal achteraan moet gaan. Dit is gewoon vrijheid ontneming. Het moet eens afgelopen zijn hier. Je mag straks nog geen scheet meer laten in je eigen tuin anders staat die milieuwacht voor de deur!
Brenkie

Antwoord #31 Augustus 11, 2005, 17:17:47
edit2Rapporteer  
Hahahaha, net als het flitsen 's nachts op een lege snelweg als je 140 rijdt omdat anders de verkeersveiligheid in het gevaar komt. Laat me niet lachen.    (grinnik_kitesmiley)
Kunnen ze geen paspoort controle    invoeren aan de brouwersdam. Geen Nederlands paspoort = niet kiten. 

Nee ff serieus, hopelijk wordt hier nog over gepraat en gaat dit enkel op drukke dagen gelden.
Ik heb van het voorjaar die duitser al over de duinen zien stuiteren, en dit gaat dan geheid vaker gebeuren.
Heeft iemand ze al verteld dat het dan verstandig is om een ambulance op de dam zelf te stationeren...?

De enige andere oplossing zie ik voor de brouwersdam dan in een kite inburgeringscursus voor onze oosterburen. Deze nemen het helaas niet zo nauw met onze regels en afspraken mbt. het kiten en parkeren.
Dit heb ik tot mijn spijt al vaak moeten constateren.   ThumpDown
jeromeke
Gast
Antwoord #32 Augustus 11, 2005, 20:32:53
edit2Rapporteer  
rory ik zie van het weekend op de dam toch? haha.gaat weer waaien dus
Naish........what else???

Antwoord #33 Augustus 11, 2005, 22:37:32
edit2Rapporteer  
Is het druk met zomergasten dan ga je in het kitegebied kiten, wordt het daar te druk met kiters dan ga je naar een andere spot of je gaat verder de zee op! De regels overtreden is geen optie, het werkt alleen averechts   
jeromeke
Gast
Antwoord #34 Augustus 12, 2005, 23:03:42
edit2Rapporteer  
vanzelfsprekend tussen de boeien
ORB-er2
Gast
Antwoord #35 Augustus 13, 2005, 01:57:52
edit2Rapporteer  
Ja ja, we weten dat de zones verkeerd zijn aan gelegt, dat is zo onderhand wel uitgekauwd en we zijn er nog steeds verdrietig over. En er word aan gewerkt, maar het gaat tijd en veel moeite kosten om de molen de andere kant op te laten draaien.....loepen is makelijker  :Smiley

Dat de politie bij de reddingsbrigade aan boord mee moest, komt door dat er een weekend geleden een kite bijna een kind heeft verplettert. Nu wilde de gemeenteraad dat er op het APV(Algemeene Politie Verordening) gecontroleerd werd en aangezien de reddingsbrigade nog steeds subsidie krijgt, was dit een  politie aktie die ondernomen werd om men aan de zones te laten houden.
Een aantal jaar geleden werden er een akties tegen snelvarende boten/jetskis/waterscooters gehouden. Dit had ook met een ongeluk te maken(jammer genoeg met dodelijke afloop).Toen stonden er een stuk of 30 ME-ers in badtennu, mensen van het water te plukken, bonnen uit te schrijven, al dan niet spullen in beslag te nemen. En dat ging soms echt niet zachtzinnig.

Vanuit de reddingsbrigade weten we dat het normaal nooit problemen hoeft op te leveren als er buiten de zones word gesport. En we zijn nog steeds geen handhavende instantie. Maar dat duidelijk maken naar de desbetreffende is een ander zaak. . . . .Je kan het ook zo zien, volgend jaar komt er en gloed nieuwe sport bij echt een hype daar hebben we dus ook weer een zone voor nodig en voor de hype daarop ook, enz. enz.

Groeten,

de ORB
jaap0911
Gast
Antwoord #36 Augustus 20, 2005, 09:42:44
edit2Rapporteer  
Betaald kiten invoeren, met abbo of los. Dan komen er gelijk 100 kiters minder. Huh
Of kilometerheffing.... (grinnik_kitesmiley)
haaaanz
Gast
Antwoord #37 Augustus 21, 2005, 00:45:22
edit2Rapporteer  
nee jouw idee is fijn jaap, alsof ik niet al genoeg aan dit niksland betaal aan belastingen enz.................
gaastra kiter

Antwoord #38 Augustus 21, 2005, 01:15:19
edit2Rapporteer  
waar slaat dat op.
als je in de boeien moet blijf zit je bij elkaar op de lip en hoe meer ongelukken je krijgt, en hoe duur is zo een bekeuring. (angry_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.