Nieuwe BOW kite: Globeriderkite Sonic

MakMan

Berichten: 132
Augustus 13, 2005, 18:27:04
edit2Rapporteer  
Ook Globeriderkites komt nu met hun versie van de BOW kite. Hier de eerste info waarin je oa kan zien hoe simpel de bar bij hun wordt in vergelijking met die van Cabrinha: www.globekites.com/gksonic
De kite ziet er op de foto's die kunt downloaden super stevig uit!

Ben benieuwd wie er nog meer volgen, en wie de beste versie op de markt zet. Die krijgt mijn geld waarschijnlijk  (grinnik_kitesmiley)
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #1 Augustus 13, 2005, 18:55:17
edit2Rapporteer  
Ziet er goed uit! ThumpsUp
Simpele bar met weinig bardruk en een stukken minder ingewikkelde bridle.
Hoe meer fabrikanten zicht op dit concept storten hoe beter. Het komt de onwikkeling alleen maar ten goede. Uiteindelijk hebben we binnen 2 jaar een bowkite die simpel is en zonder de nadelen van eerste modellen die nu op de markt verschijnen.
xray

Berichten: 3688
Antwoord #2 Augustus 13, 2005, 19:15:10
edit2Rapporteer  
Tja, daar ben ik nog niet zo zeker van, beter ja maar de voor en nadelen zitten in het concept!
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #3 Augustus 13, 2005, 19:36:54
edit2Rapporteer  
Tja, daar ben ik nog niet zo zeker van, beter ja maar de voor en nadelen zitten in het concept!

Concept is niks mis mee, maar moet nog verder doorontwikkeld worden.
De eerste Wipika Classic lijkt van geen kanten meer op de huidige kites maar is wel hetzelfde basisconcept.
Alleen zullen de ontwikkelingen nu sneller gaan omdat er nu meerdere fabrikanten aan de slag gaan hiermee. Vroegah...had je alleen Wipika en Naish.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Augustus 13, 2005, 19:49:34
edit2Rapporteer  
Wow! ziet er goed uit. Dit gaat de goede kant uit. Wie volgt?
cassius
Gast
Antwoord #5 Augustus 13, 2005, 21:33:19
edit2Rapporteer  
Hopelijk zal de prijs ook iets schelen t.o.v. cabrinha, over het algemeen zit dat wel goed met Globe kites
b.v.o

Berichten: 570
Antwoord #6 Augustus 13, 2005, 22:06:19
edit2Rapporteer  
ziet er goed uit wat zullen de aan komende jaren ons te bieden krijge zo te zien wel veel betere bar, 5e lijn element, meer de-power sneller enz ziet er goed uit  ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Augustus 13, 2005, 22:58:40
edit2Rapporteer  
Dat KPO systeem is misschien wel de sleutel tot beter sturen. Die Cabrinha Xbow heeft ze op de bar zitten, waardoor de uitslag van je bar verdubbelt wordt (je stuurbeweging wordt verdubbeld) Ben ook erg benieuwd naar de BOW van Naish. De foto's zagen er al goed uit.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #8 Augustus 14, 2005, 00:22:53
edit2Rapporteer  
dan hadden ze een goede vooruitziende blik van globe!
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #9 Augustus 14, 2005, 00:30:11
edit2Rapporteer  
lijkt me wel leuk om eens te proberen ThumpsUp
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #10 Augustus 15, 2005, 20:46:52
edit2Rapporteer  
Hmmm, dit vindt ik tot nu toe wel de best uitziende "BOW" kite.
Lekker simpel, en alle voordelen van het BOW concept.   ThumpsUp
~Sjors RE-CO2

Berichten: 1376
Antwoord #11 Augustus 15, 2005, 21:12:01
edit2Rapporteer  
Op het eerste gezicht ziet het er wel leuk uit ja.....

Maar de bar heeft geen depowerstrap...... lekker aftunen is er dus niet meer bij... 
Vaar je de kite van 10-25 knopen in 1 stand... lijkt me niet ideaal.

Je hebt ook een 3 lijns bar.... waarvan de depower lijn halverwege in 2 opplitst....
Dit is niet nieuw, dit is gepikt van de Buster school kites van North.
Uit ervaring weet ik dat die dingen onwijs safe zijn... meteen totale depower... maar mee varen.. ho maar! ech niet fijn. Je ziet ook als je de bar loslaat gaat ie wel tegen de stopper, alleen kan je er dan nooit meer bij zonder je depower lijn een stuk in te trekken.....

Dit systeem verdient nog een beter oog... Maar ik zou er wel eens mee willen varen...
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #12 Augustus 16, 2005, 08:23:35
edit2Rapporteer  
De bar verdient nog wel wat meer aandacht, maar dit zal nog wel protostadium zijn.
Maar minder bardruk, geen katrollen en teringzooi bij de bar, toch snel draaien en simpele toming. Kortom lekker simpel en geen toeters en bellen om iets werkend te krijgen.
Het lijkt erop dat Globerider weer wat verder is dan Cabrinha en de rest. Nog ff afwachten wat de performance is van dat ding. Over een half jaar kunnen we alle nieuwe bowtypekites naast elkaar zetten.
janjo
Gast
Antwoord #13 Augustus 16, 2005, 09:34:58
edit2Rapporteer  
HEY GASTEN

Leuk zo'n minimale bar maar probeer hem maar eens terug te draaien
na een zooitje 360's GAAT NIETLUKKEN DAN LIGT DE KITE AL IN HET WATER.
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #14 Augustus 16, 2005, 09:41:07
edit2Rapporteer  
HEY GASTEN

Leuk zo'n minimale bar maar probeer hem maar eens terug te draaien
na een zooitje 360's GAAT NIETLUKKEN DAN LIGT DE KITE AL IN HET WATER.


Lezen!!

"De bar verdient nog wel wat meer aandacht, maar dit zal nog wel protostadium zijn"
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #15 Augustus 16, 2005, 10:18:38
edit2Rapporteer  
Dit ziet er wel een stuk beter uit dan de Nova of de Xbow.
Ben benieuwd waar de rest mee komt.
gaastra kiter

Berichten: 233
Antwoord #16 Augustus 16, 2005, 15:07:34
edit2Rapporteer  
dat zie er cker goed uit en de prijzen hoe duur.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.