Tips voor Tarifa

zteve

Berichten: 39
Augustus 14, 2005, 01:17:42
edit2Rapporteer  
wie heeft er ervaring met een kitesurfvakantie naar Tarifa en daarbij wat goede DO's en DONT'S opgedaan. Ik vertrek over twee weken, maar ben een beetje aan het surfen op internet om wat meer info over tarifa te vinden. Wij vliegen op Malaga en willen daar een auto huren om vervolgens twee weken op campings te bivakkeren.
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #1 Augustus 14, 2005, 07:24:23
edit2Rapporteer  
Ik ben vorig jaar 6 weken geweest, waarvan 4,5 week in Tarifa.

Ga naar camping Rio Jara. Dat is de eerste camping die je tegenkomt aan je linkerhand als je Tarifa voorbij rijdt. Het is een simpele camping, maar het is goed verzorgd allemaal. Het scheelt ook een heel eind lopen als je na het stappen geen taxi meer kan krijgen (alhoewel het nog steeds ver is...........)
Zoek op de camping een plek waar je met Levante wind een beetje in de luwte staat. Als het een keer gaat waaien, waait het goed door, ook 's nachts. Wij stonden vorig jaar op de plek waar de placemark staat op de foto. Dit is een perfecte plek.

Kitespots voor Levante (schuin aflandig bij de camping): Las Dunas (bij Club Mistral), Bolonia, Canos de Mecca.
Kitespots met Poniente (schuin aanlandig): Hele strand tussen Las Dunas en Tarifa. Soms zelfs op het strand voor de camping, als dit onderloopt.

Canos de Mecca is een mooie spot, maar wel gevaarlijk. Bij laag water komen de rotsen boven water langs het hele strand. Het moet in Tarifa ook flink doorwaaien, wil je in Canos genoeg wind hebben.
Als het kan moet je echt al je kites meenemen.
Neem geen standaard tentharingen mee (want die krijg je echt niet in de grond daar), maar van die spijkers en een goede hamer.

En doe vooral rustig aan en ga niet te vroeg het water op. Het is soms best moeilijk als het waait, maar je kan echt het best pas rond een uur of 2 's middags het water op gaan. Dan pas wordt het goed. Als je eerder gaat, heb je grote kans dat de wind nog aan het toenemen is. Dan sta je dus na een half uurtje varen weer te pompen. Als je naar Bolonia gaat, kun je eerst nog even chillen in een relaxte strandtent.

Tarifa is echt super chill. Het leven is super relaxed. Alles rustig aan, de hele dag door. 10 uur 's avond warm eten is geen uitzondering. Tarifa zelf is ook erg relaxed. Supersfeertje daar, vooral het oude Tarifa, met de smalle steegjes. Overal gezellige kroegjes en terrasjes en iedereen is relaxed. Volgend jaar ga ik weer 6 weekjes die kant op. Heb er nu alweer zin in.............

karim chioua
Gast
Antwoord #2 Augustus 14, 2005, 08:05:33
edit2Rapporteer  
ik ga de twee september voor een week ik heb alles via happy sport auto appertement super relax . loser
miscine zie ik daar nog .
groetjes karim .
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #3 Augustus 14, 2005, 10:44:07
edit2Rapporteer  
Ik ben wel een paar keer eerder dan 2 uur het water op gegaan, en dat was niet fijn! Vaar je weg met een 16m2 en ben je underpowered, dan neemt hij telkens een knoopje toe. Voor je het weet heb je je hele depowerstrap al ingetrokken....en dan moet je echt het water af.

Echt super constante wind, maak je hier in Nederland niet mee, althans uit een richting. Ben vergeten welke wind, maar schuin aanlandig vanaf Las Dunas (grote zandduinen aan het einde van het strand).
zagy

Berichten: 804
Antwoord #4 Augustus 14, 2005, 14:34:30
edit2Rapporteer  
tip, geniet ervan.
idd al je kites. met levante ergens anders naartoe gaan, die is soms niet leuk meer zo hard
Silversurfer1

Berichten: 383
Antwoord #5 Augustus 14, 2005, 16:45:04
edit2Rapporteer  
staat een heel artikel over tarifa in de nieuwste uitgave van Access kiteboarding magazine (nr 3 2005)...
Joris

Berichten: 1631
Antwoord #6 Augustus 14, 2005, 18:59:05
edit2Rapporteer  
ik heb zelf ook een een week op Rio Gara gezeten, leuke camping direcht aan het strand, zeker aan te raden.
ralph local@noordwijk

Berichten: 412
Antwoord #7 Augustus 15, 2005, 00:38:36
edit2Rapporteer  
ik heb lekker 2 weken in canos gezeten... helemaal top daar (t is wel 60 kilometer rijden)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.