Peter Lynn vanuit water starten

vidibox
Gast
Augustus 14, 2005, 17:40:17
edit2Rapporteer  
Heb mijn cursus gehad en wil kopen, e.e.a. doorgenomen en huidige voorkeur gaat uit naar een Peter Lynn Venom 13m (ben 189, 75 kg). (Alternatief Cabrinha CO2)
Wat zijn de alg. ervaring van Peter lynn kite gebuikers? En Hoofd vraag is hoe "makkelijk" start je de kite als ie in 't water is gecrashed.
HANS

larssmits
Gast
Antwoord #1 Augustus 14, 2005, 18:03:58
edit2Rapporteer  
als hij op z'n leading edge is gestord kun je gewoon naar de hoek zwemmen en dan gaan de tips op elkaar liggen en als je helemaal in de hoek is dan klapt hij open en vlieg je weg. Maar je hebt wel kans dat hij binnenstebuiten gaat liggen ofzo en dan kun je zwemmen  loser

maar ook al ben je een beginner dan heb je nog maar een kleine kans dat hij in het water valt
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #2 Augustus 14, 2005, 18:27:40
edit2Rapporteer  
Ik ben zelf ook nog wel beginner. Maar mijn ervaring is dat ze nauwelijks het water indonderen. en als ze er indonderen. stijgen ze meestal snel weerop. gewoon beetje klooien.
Beste techniek is om aan de tip die onder ligt het touw te trekken. Maar als het goed is staat dit allemaal op de instructie video die je bij je kite krijgt. werkt pefect..
Maar geloof me als je je kite goed kan besturen ligt dat ding echt niet vaak in het water.
mijne heeft er dit seizoen nog niet ingelegen Smiley
vidibox
Gast
Antwoord #3 Augustus 15, 2005, 23:32:17
edit2Rapporteer  
Wie heeft meer ervaringen met Peter Lynn met name de Venom??
Bovenste heren Thanx voor de info
mette
Gast
Antwoord #4 Augustus 16, 2005, 10:22:08
edit2Rapporteer  
ervaringen genoeg, misschien ff zoeken, of specifieker zijn in je vraag... Ik ben in ieder geval heel tevreden van m'n Venom13. Mooiste voorbeeld is een instructeur die ik maandag op Vpolder eens liet testen. Hij vond het een schitterende kite. En in citeer: "Nou, die draait zeker even snel als een tube hoor". De arme man werd door zijn maats meteen bestempeld als overloper... (grinnik_kitesmiley) Kon zijn positieve mening echter niet temperen YeSS

En relaunch: in 2 jaar nog nooit nodig gehad. Wel geoefend en net zoals met een tube: als je de techniek kent is het geen probleem. En, neen, ze lopen niet meteen vol water...  Binneste buiten is niet zo'n probleem terug crashen en opnieuw binneste buiten laten draaien (dan zit hij weer goed). Dan naar de kant varen en even de twists uit je lijnen doen. Je kan ook met de kite binneste buiten varen, maar dan is het sturen omgekeerd, niet echt makkelijk dus...

test er eens een...
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #5 Augustus 16, 2005, 11:22:40
edit2Rapporteer  
Venom tour !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon testen
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #6 Augustus 16, 2005, 12:07:49
edit2Rapporteer  
Hierbij de link:

http://www.vliegerop.nl/vtour/
Joost--

Geen avatar

Berichten: 1016
Antwoord #7 Augustus 16, 2005, 12:33:41
edit2Rapporteer  
misschien 4 september maar is proberen mee te pakken. wel een leuk verjaardagscadeautje Grin
gaastra kiter

Berichten: 233
Antwoord #8 Augustus 16, 2005, 14:34:58
edit2Rapporteer  
vraag aan iemand of je die foil mag testen dan kan je zelf je mening geven hoe de foil kite. Joepie
Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #9 Augustus 16, 2005, 18:56:15
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een Venom 16, het is echt een topkite !!! Lekker stabiel en super relaxed varen en vooral super springen  (geschokt_kitesmiley)
Het enige nadeel is dat ze meestal een heel klein groot beetje liegen over het windbreik van die foils......... Die 16 m2 die ik heb vaar ik meestal pas als de tubes 12 m2 het water opgaan. Ik zou ook zeggen dat die 16 m2 vergelijkbaar is met een 12 m2/14 m2 tubekite. Ik heb ook een peter lynn guerilla 13 m2 en die is vergelijkbaar met 10/11 m2 tubekite....... foils hebben dus veel wind nodig

 
kiteboy
Gast
Antwoord #10 Augustus 16, 2005, 19:13:34
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een s arc 840. Ik kom daar eerder mee weg dan me x3 10m2. Mocht je keer in oostvoorne zijn mag je mijn s arc wel testen.

kiteboy
kiteboy
Gast
Antwoord #11 Augustus 16, 2005, 19:16:44
edit2Rapporteer  
Nog 1 klein dingetje Kleis. Het hangt ook af wat voor board je hebt. 1 Keer waaide het echt bijna niet en mocht ik een breede plank lenen van 160 lang. En vaarde goed weg met me s arc terwijl de rest met allemaal grote kite's bezig waren. Alleen kon ik niet springen daar was die wel te klein voor.

kiteboy
Vietcong windhoos

Berichten: 225
Antwoord #12 Augustus 16, 2005, 22:55:18
edit2Rapporteer  
T is inderdaad maar een 135 boardje. Alleen met krap 7 m/s begint de pret al met m'n F-one 16, met die Venom 16 en zelfde board toch pas bij 8 m/s. Herstarten van die Venom is trouwens goed te doen... meestal vliegt de kite na een crash gelijk weer de lucht in omdat hij als het ware op het water stuitert....

Venom is een topkite, maar heeft wel veel wind nodig  ListenToMe
mette
Gast
Antwoord #13 Augustus 17, 2005, 10:27:10
edit2Rapporteer  
Venom is een topkite, maar heeft wel veel wind nodig  ListenToMe

hier kan ik je toch niet in bijtreden. Misschien is het voor die 16 anders maar mijn Venom 13 vaar ik naast 14-12m tubes. Kan hem echter wel houden als de tubes met een 10-9 afkomen/moeten switchen naar.
85 kg, underground FLX (2005) 132x39

Met mijn phantom 18 merk ik dat wel een beetje. Komt pas echt tot leven bij 15 knopen en dan pak ik liever mijn V13. Die dan al voldoende power heeft om fun te zijn... Ik neem aan dat die venom 16 dan toch beter zou moeten zijn onder de 15 knopen.

Zeker dat je lijnen ok zijn, of speel eens met de internal strap. Maakt soms een heel verschil!

Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #14 Augustus 17, 2005, 12:27:55
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf een Venom 16, het is echt een topkite !!! Lekker stabiel en super relaxed varen en vooral super springen (geschokt_kitesmiley)
Het enige nadeel is dat ze meestal een heel klein groot beetje liegen over het windbreik van die foils......... Die 16 m2 die ik heb vaar ik meestal pas als de tubes 12 m2 het water opgaan. Ik zou ook zeggen dat die 16 m2 vergelijkbaar is met een 12 m2/14 m2 tubekite. Ik heb ook een peter lynn guerilla 13 m2 en die is vergelijkbaar met 10/11 m2 tubekite....... foils hebben dus veel wind nodig

 

Dacht ik dus ook, van de week stond er ook een 16 venom op het water terwijl de rest met 12 stond, ik zelf stond zelfs met 8 ondanks ik toch 70 weeg. Jongens je kan echt al heel snel klein varen al geloven jullie het niet. Dan moet je niet gaan voor de big-airs. maar voor wakestyle tricks en kiteloops. Wil je old-school pak je een maatje groter!
mette
Gast
Antwoord #15 Augustus 17, 2005, 15:46:28
edit2Rapporteer  
misschien is het woord RANGE hier beter op zijn plaats dan? Als je die 16 venom dan ook vaart als er 16M tubes in de lucht zijn, dan is het helemaal goed! Minder wisselen = meer tijd op het water!

En toch blijf ik bij mijn eerdere bewering dat ik mijn venom 13 opdezelfde moment vaar als tubes van eenzelfde maat..... misschien dan toch iets V16 specifiek? Iemand andere/aanvullende ervaringen? Hoe zit het met de venom 19??

@ marc, weet je zeker dat het een 16 was, staat er namelijk niet in het groot op (jammer genoeg) en de kleur zegt ook niet alles
Marnix2611
Gast
Antwoord #16 Augustus 17, 2005, 16:46:32
edit2Rapporteer  
Hallo Mette en andere forumgasten,

ik ben de instructeur op wie Mette doelt van afgelopen maandag. Ik had zelf mijn bedenkingen bij de Venom vanwege het waterstarten. Ik heb zelf kunnen constateren dat de kite wanneer je de bar loslaat langzaam weer naar 12 uur vliegt. Verder kan ik over de waterstart zelf niet veel zeggen. Wel mocht ik de kite testen in zo'n 14/15 knopen met als ik het goed heb een boardje van 132 bij 39, ik weeg zo'n 78 kg. Ik kon uitstekend upwind varen en nog mooier, ik had echt een fantastisch mooi sprongetje met landing, dat ging zo supermakkelijk, ik was echt onder de indruk, vooral in die wind met zo'n plankje en mijn gewicht. De bardruk vond ik ook opvallend licht. Na het lezen van de review in de Access en de korte test maandag heb ik besloten een 13m aan te schaffen. Dus Mette, ik hoop dat we binnenkort samen een keertje kunnen knallen op Vrouwenpolder. Nog bedankt voor het lenen, groet, Marnix
mette
Gast
Antwoord #17 Augustus 17, 2005, 19:36:49
edit2Rapporteer  
yo marnix,

graag gedaan hoor... misschien moet ik volgende keer maar eens een waterstart demonstreren. T'is alleen zo verdomd moeilijk die dingen in het water te krijgen als je een beetje kan kiten  Joepie

cya next time,
maarten

ah ja, neem misschien een andere kleur, ARC-rider en kuddedier gaan namelijk niet zo goed samen  (grinnik_kitesmiley)
maarten80

Geen avatar

Berichten: 58
Antwoord #18 Augustus 17, 2005, 19:38:55
edit2Rapporteer  
(heb me maar meteen ff geregistreerd) - mette ben ik dus
gerco

Berichten: 128
Antwoord #19 Augustus 17, 2005, 21:22:39
edit2Rapporteer  
Je kan ook met de kite binneste buiten varen, maar dan is het sturen omgekeerd, niet echt makkelijk dus...

hou je bar dan gewoon ook omgekeerd Huh
maarten80

Geen avatar

Berichten: 58
Antwoord #20 Augustus 17, 2005, 22:02:46
edit2Rapporteer  
inderdaad, maar ik wou niet de indruk wekken dat je een ARC altijd en eender hoe kan vliegen...  Huh
ARC-Rider

Berichten: 182
Antwoord #21 Augustus 18, 2005, 12:04:44
edit2Rapporteer  


ah ja, neem misschien een andere kleur, ARC-rider en kuddedier gaan namelijk niet zo goed samen  (grinnik_kitesmiley)

Inderdaad, een ARC-Rider is geen kuddedier Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.