verschil cabrinha BT &nitro BT??

bartvanb
Gast
Augustus 18, 2005, 00:05:04
edit2Rapporteer  
Hi there!!

1) Weet iemand het verschil tussen een cabrinha BT en een cabrinha nitro BT? of is er geen verschil?
2) ik wil m'n eerste kite kopen, twijfel tussen een nitro BT 12 m2 of een sling shot diesel 13m2? Wie kan mij advies geven?
Thanks. Bart
dkite

Berichten: 109
Antwoord #1 Augustus 18, 2005, 08:57:56
edit2Rapporteer  
1) Blacktip is van 2003. Nitro is van 2004 of 2005. BT en Nitro zijn in principe dezelfde kites alleen heeft de Nitro recon.

2) BT of Nitro als eerste kite kan wel maar de vraag is of je het snel leert. Dit zijn namelijk High Aspect Ratio kites (smal en lang) waardoor ze sneller zijn. Je springt er hoger mee en je kan er dus ook harder en sneller mee crashen. De diesel is meer een beginners kite maar verder kan ik je daar niets over vertellen. Zelf heb ik een CO2 gekocht als eerste kite (na een pak slaag te hebben gehad van een high AR naish kite)...na een jaartje als je een beetje kan springen ga je de eigenschappen van high AR kites waarderen en dan kan je switchen of er een bij kopen.

suc6
sjors niet online
Gast
Antwoord #2 Augustus 18, 2005, 10:36:35
edit2Rapporteer  
BT en Nitro zijn in principe dezelfde kites alleen heeft de Nitro recon.

Ja en de paus en sinterklaas zijn inbeginsel ook dezelfde persoon......

Wereld van verschil tussen die 2 kites al zijn het beide HR kites in de range van Cabrinha.
Staat ergens een vergelijk van alle 2004 en 2003 kites hier op kitehigh. Even goed zoeken.

Nitro is niet echt een beginnerskite, zeker de BT niet... Neem dan een Co2 zoals dKite zegt! Daar heeft hij wel gelijk in.
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #3 Augustus 18, 2005, 12:06:59
edit2Rapporteer  
Verschil tussen Bt 2003 en nitro 2004 is niet zo groot. Eigenlijk alleen die recon die op de nitro zit.

De nitro 2005 daarentegen is een hele andere kite. Met prospan wat ook daadwerkelijk werkt. Een nitro 12 2005 heeft beduidend meer power dan een 2004 nitro 12.
dkite

Berichten: 109
Antwoord #4 Augustus 18, 2005, 15:43:45
edit2Rapporteer  
Citaat
Ja en de paus en sinterklaas zijn inbeginsel ook dezelfde persoon......

 schater Hey Sjors was jou dat ook al opgevallen....

De 2003 BT en 2004 Nitro zijn exact hetzelfde. En inderdaad de 2005 is wel anders, maar valt nog steeds in dezelfde category kites...high AR jump machine voor intermediate/expert kiters. Ik heb zelf niet met de 2005 gevlogen maar ik geloof best dat door de pro-span de power flink toeneemt.

Volgens mij wil de originele poster helemaal niet in de details gaan maar wil ie gewoon ongeveer weten wat voor soort kite ie moet kopen... en inderdaad: Beter niet een BT of Nitro
(al wil ik mijn 2003 BT voorlopig nog niet kwijt...lekkere kite  ThumpsUp )

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.