Hellfish ?????

peterb

Berichten: 380
Augustus 18, 2005, 21:29:12
edit2Rapporteer  
Een maand of 2 werden we doodgegooid met testen, reviews etc van de Hellfish. Nu is het muis- en muisstil rondom deze kite van Best. Afgelopen weken op diverse stekken op het water gestaan maar nergens zo'n hellfish gezien. Weet iemand wat de status is, of is het 1 grote marketing joke geweest van Best om wat extra geld binnen te halen? Ik ben zeer benieuwd.
larssmits
Gast
Antwoord #1 Augustus 18, 2005, 22:05:10
edit2Rapporteer  
de hellfish is tijdelijk uit de productie genomen omdat er een stikselfout in de LE zat en daardoor kan iedereen ermee terug gaan, zoiets stond er op boardsports
bignelis

Berichten: 315
Antwoord #2 Augustus 18, 2005, 22:21:31
edit2Rapporteer  
Ik heb er zondag iemand mee het water op zien gaan....maar eigenlijk niet mee zien kiten. Ik heb er niet op gelet eerlijk gezegd, doe mij maar dandy kleurtjes in plaats van een spiegel in de lucht. Het was in oostvoorne trouwens.
kiteboy
Gast
Antwoord #3 Augustus 18, 2005, 22:47:28
edit2Rapporteer  
In oostvoorne ligt er 1. Die mag je volgens mij testen.

kiteboy
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #4 Augustus 18, 2005, 23:54:37
edit2Rapporteer  
Heb er op vakantie in Italië iemand mee zien varen. Hij had 15, ik 16 (maar weeg 85 kg) maar er waren ook gasten met 12 op het water. Naar mijn mening zijn die verhalen over superveel low-end volstrekte onzin. En van dichtbij is ie echt afschuwelijk lelijk, maar dat is mijn mening. Kitesurfmagazine en Access vonden 'm trouwens kennelijk niet de moeite waard om te testen.
BIG AIR
Gast
Antwoord #5 Augustus 19, 2005, 10:20:48
edit2Rapporteer  
Kitesurfmagazine en Access vonden 'm trouwens kennelijk niet de moeite waard om te testen.

Ik vind Best ook iets over de top met hun marketing machine, maar om nu te stellen dat ze niet getest zijn door Kitesurfmag en Acces omdat ze niet goed zouden zijn heeft toch met andere dingen te maken.

huib

Berichten: 453
Antwoord #6 Augustus 19, 2005, 10:22:12
edit2Rapporteer  
Kitesurfmagazine en Access vonden 'm trouwens kennelijk niet de moeite waard om te testen.

Ehhh niet de moeite waard om te testen. Als er een grote kitetest in deze bladen word gehouden zit Best daar nooit bij. Andere kleine merken trouwens ook niet. Is wel heel erg naief om te denken dat een kite getest alleen getest wordt als het tijdschrift het de moeite waard vindt.

Er is ook nog zoiets als een importeur die kites voor het testen beschikbaar moet maken. Zo zal er ook nooit een produkt helemaal afgekraakt worden als het echt slecht is want dan werkt de importeur de volgende keer niet meer mee.

Wat dacht je van autobladen of autoprogramma's op TV. Van het kleinste autootje wordt nog gezegd dat er veel ruimte is voor lange mensen. Alle berichtgeving is positief met wat kleine op- en aanmerkingen over de details.  Zelfs onze trouwe ANWB of de Consumentenbond zijn hier schuldig aan. Objectiviteit bestaat niet want iemand zal het toch moeten betalen.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #7 Augustus 19, 2005, 12:45:14
edit2Rapporteer  
Ik zeg niet dat ze niet goed zijn OMDAT ze zijn niet getest zijn! Maar als je bv de nieuwe surfmag leest staat ie bol van verslagen over de Nova en Crossbow omdat dat vernieuwende en werkende concepten zijn. Over de Hellfish werd beweerd dat ie de hele kitewereld op z'n kop zou zetten met mega low-end en hangtime maar dat is gewoon puur marketing geweest. Uiteindelijk werkt dat trouwens alleen maar averechts voor Best. Als je echt met 6 knopen het water op zou kunnen met zo'n ding dan hadden de meest kiters die ik ken er al een liggen!

En Huib, het  lijkt me heel sterk dat Best geen kite zou willen uitlenen voor een test in een kitemagazine. Maar ik ben het zeker met je eens dat je die test verslagen met een flinke korrel zout moet nemen. Als in kitesurfmag. op bladzijde 2&3 een megagrote advertentie staat van de Crossbow dan zullen ze op blz 30 echt niet schrijven dat ze 'm te duur vinden ofzo, wat wel een van de grote nadelen van deze kite is.
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #8 Augustus 19, 2005, 12:58:40
edit2Rapporteer  
Puur een geld kwestie dat Best niet meegenomen wordt in de tests. Hier zal ongetwijfeld dor het betreffende merk ook geld voor neergeteld moeten worden. Best maakt sowieso al weinig tot geen reclame.

Maar inderdaad, die Hellfish is volgens mij ook de lelijkste kite op de markt.
huib

Berichten: 453
Antwoord #9 Augustus 19, 2005, 16:27:38
edit2Rapporteer  
Die Hellfish op Oostvoorne schijnt één van de eerste proto's te zijn maar het aluminiumfolie van het doek liet al heel snel los. Ziet er niet uit.

Ik heb hem even in mijn handen gehad maar het waaide niet echt hard. 18m was goed te doen en de helvis was 13. Het is gewoon een kite met hele dunne LE en hele dunne struts. Daardoor wordt ie sneller maar natuurlijk krijg je daardoor niet opeens een mega low end.

Dat zo'n brede boog van een X-Bow of nova wel betere low end geeft, ja dat snap ik dan wel. Bij hetzelfde aantal vierkante meters heb je meer werkend oppervlak wat wind vangt.
zagy

Berichten: 804
Antwoord #10 Augustus 19, 2005, 19:14:26
edit2Rapporteer  
heb ook een 15 gezien, was dan wel in de handen van iemand die niet goed kon kiten maar ik was met een 12 aan het knallen en die 15 sloeg nergens op
RHK
Gast
Antwoord #11 Augustus 19, 2005, 20:33:38
edit2Rapporteer  
Ik heb een Hellfish 13 gehad. En het klopt dat de eerste productielijn niet in orde was. Deze zijn allemaal teruggeroepen. De mijne vloog niet (alleen achteruit tenzij de vijfde lijn op grote spanning was gezet).

De kite is ongeveer 25% lichter en de tubes zijn heel erg dun. Het materiaal ziet er verkreukeld uit en is niet zilver (alleen proto's). Het is een transparant soort wit (niet mooi maar ook niet echt lelijk). Het rekt niet en de LE en struts voelen erg hard aan. Je kan en moet de LE en Struts oppompen tot zo'n 10 psi, maar door de stijfheid van het materiaal en de dunheid van de struts is dat in praktijk eigenlijk niet zo veel.

Een aantal zijn ontploft, de mijne niet, maar ben gebeld dat er een designfout in het productiemodel zat waardoor deze terug werd genomen. Best heeft mij persoonlijk gebeld en ook bevestigd dat de 13 niet mijn 16 en 12 kan vervangen (zoals de ads zeiden). Allemaal erg eerlijk en goede service.

Er is overigens wel een test in het US kitemagazine verschenen en die is zeer positief. Ik denk dat het een zeer goede kite is die zich kan meten met de beste kites. En de dunne LE heeft denk ik zeer veel voordelen in de zin van weerstand. Jammer alleen dat ze hun productieproces nog niet helemaal onder controle hebben. Nog een jaartje wachten en ik denk dat cuben fibre toch wel de toekomst is.

Probleem is de productie
gaast
Gast
Antwoord #12 Augustus 21, 2005, 10:49:25
edit2Rapporteer  
In tenerife wilde iedereen die een helfish had gekocht m gelijk weer verkopen...
Het doek waaide vol met zand (dan wordt ie toch zwaarder). Het voer net als elke andere kite zij de verkoper die erg ontevreden was over zijn kites die hij had gekocht en ze gelijk weer kwijt wilde. het prototype was totaal verschillend aan het type dat op de markt kwam
misschien zijn dat de redenen waarom hij niet verkocht wordt? loser
WaZuP

Berichten: 1458
Antwoord #13 Augustus 21, 2005, 12:40:31
edit2Rapporteer  
Op www.ikiteboarding.com waren ze er ook positief over behalve dan van de low end rest vonden ze gewoon goed en hij was wel een stuk sneller door dat hij zulke dunne tubes heeft maar daardoor kan ie ook weer makkelijk doorkniken als ie op het water ligt tijdens een herstart.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.