Wil ik toch even kwijt!

Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #25 Augustus 21, 2005, 22:31:15
edit2Rapporteer  
als je je kite perfect onder controle hebt, als je de regels weet, als je zonder problemen kunt varen.
dit vind ik geen beginner meer. maar gevordert ThumpsUp
beginner of niet?
Gast
Antwoord #26 Augustus 21, 2005, 23:40:48
edit2Rapporteer  
Joh, beginner of niet het kan iedereen eens overkomen! Je kan als niet beginner ook lompe dingen doen.
Elkaar helpen en vriendelijk reageren lost meer op dan een discussie wel of niet dokken. Het hangt van de situatie af! Wij zijn er niet bijgeweest en kunnen niet beoordelen wel of niet dokken.

Mijn motto:  met een vriendelijke lach en rustige praat los je meer op zonder een hoge verwachtng te hebben van de brokke maker.
plaaggeest

Berichten: 1209
Antwoord #27 Augustus 22, 2005, 00:20:51
edit2Rapporteer  
je kan beter op slufter gaan varen heb je toch minder debiele..(af en toe ook rare lui) over het algemeen varen daar toch de iets betere kiters! Maar heb hetzelf ook welis gehad op autoplaya ik stond even op het strand te chille en in een keer word er een leskite in me nek geparkeerd..levensgevaarlijk.
Merc
Gast
Antwoord #28 Augustus 22, 2005, 11:49:23
edit2Rapporteer  
Mijn motto: met een vriendelijke lach en rustige praat los je meer op zonder een hoge verwachtng te hebben van de brokke maker.

Ik ben het met deze gast eens:      (heb zelf nooit in zo'n situatie gezeten!!!)

Mensen jullie reageren wel heel bot op de beginners. Ik ben zelf ook beginner en ben blij als een betere kiter me helpt!! Als beginner kan het ook je onzekerheid zijn die toeslaat als een betere kiter meteen boos reageerd en over poen begint.

Want:
je voelt je toch al lullig en weet door die rare situatie misschien niet meer wat je moet doen. Als de betere kiter dan vriendelijk uitlegd wat je samen het beste kan doen om uit de knoop te komen en daarna voorsteld om ff te praten op het strand dan kan je echt wel over poen beginnen. Als een kiter tegen mij te keer  zal gaan zal ik maken dat ik zo snel mogelijk weg kom!            Een vriendelijke kiter daar wil wel mijn verzekering voor bellen. of....


Houd het een beetje vriendelijk en vooral gezellig met elkaar. Of zullen we bordjes op het strand plaatsen beginnerszone? en gevorderde zone?


Tukker

Berichten: 185
Antwoord #29 Augustus 22, 2005, 12:47:29
edit2Rapporteer  
Sorry hoor, maar begrijp niet welke kick gevorderden nog op auto-playa vinden. Ideaal voor beginners en klasjes. Dus niet zo gek dat er af en toe eens wat fout gaat.
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #30 Augustus 26, 2005, 01:11:40
edit2Rapporteer  
Dus niet zo gek dat er af en toe eens wat fout gaat.

En d'r ging vandaag weer bijna iets heeel erg fout. Ik was op Scheveningen aan het bodydraggen naar mijn board, hoor ik achter mij 'hooooo' en land er iemand met board en al 2 meter achter mij; hij was de controle totaal kwijt.. Instinctief beschermde ik mij al voor een grote klap, maar gelukkig bleef die uit!! Ik heb normaal gesproken geen kort lontje, maar nu schrok ik toch wel!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #31 Augustus 26, 2005, 11:16:32
edit2Rapporteer  
als je je kite perfect onder controle hebt, als je de regels weet, als je zonder problemen kunt varen.
dit vind ik geen beginner meer. maar gevordert ThumpsUp

Zonder problemen varen houd dan ook in 'hoogte kunnen lopen' neem ik aan?

zoja: Dan barst 't op schellinkhout van de beginners!!

Als je hoogte kán lopen,  ListenToMe doe dat dan! ipv dat macho gedoe op minder dan 10mtr van 't strand(je). En vervolgens hier lopen zieken en zeiken over die 'beginnende stuntels'.  loser
20 stuks in de eerste 50 mtr van 't strand, nog eens 50 mtr verder varen met z'n 3-en. Ik kan het met de beste wil van de wereld niet begrijpen  (sealedlips_kitesmiley) .  (bazuin_kitesmiley)Doe jezelf en al die anderen een lol en zoek in godsnaam de ruimte.
voorbeeld woensdagavond: Ik achteruitlopend links/rechts kijkend, vlieger hoog/laag naar gelang nodig. Komt er zo'n wannabe aankachelen waarbij ik op tien mter niet kan bepalen of ie onder of boven langs gaat. Waar moet ik dan mijn kite heen sturen?
Kan een keer gebeuren als je van of naar 't stand wil, maar 4x dezelfde lul de behanger.... loser

Ik ben iig van pure ellende na 5 kwartier gestopt. (huilen_kitesmiley)

ps.: Hulp en sfeer op het strand is overigens prima! (ook wat waard)  (kiss_kitesmiley)
ps2.: Denk dat dit vooralsnog mijn heftigste reply is, maar ik wilde het wel ff kwijt.
Spinnerfreak

Berichten: 270
Antwoord #32 Augustus 26, 2005, 11:30:18
edit2Rapporteer  
Ja ik was gister ook bij Schellinkhout en probeer ook aldoor zoveel mogelijk hoogte te lopen, maar dat wil helaas nog niet zo heel goed lukken. Het gaat gelukkig wel steeds beter. Moet uiteindelijk toch nog een stuk tegen de wind in lopen voordat ik weer kan gaan.
Mick
Gast
Antwoord #33 Augustus 26, 2005, 11:35:15
edit2Rapporteer  
Ik vind het hele ware woorden Wouter...

Als je als gevorderde hoogte kan lopen dwing je volgens mij ook meer respect af bij beginners dan dan je langs het strand blijft kachelen en dat iedereen steeds moet bukken en kapriolen met z'n kite moet uithalen om geen crash te veroorzaken. Volgens mij werk je hier alleen maar meer ongelukken mee in de hand want de meeste kitesurf ongelukken gebeuren op het strand zelf.

Heb het op het autoplaya, helaas, te vaak meegemaakt dat er een gevorderde kiter langs het strand denderd en dat je als een soort doolhof het water in moet zien te komen. En als je dan, zéér vriendelijk, vraagt of die wat meer hoogte wil gaan lopen krijg je een grote muil terug. Ja dan word ik ineens ook niet meer zo aardig en dan heeft die echt dubbel pech als die m'n kite ramt want dan laat ik hem dus gewoon dokken.

Zo ik heb gesproken (lucht wel ff op trouwens) schater
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #34 Augustus 26, 2005, 11:48:00
edit2Rapporteer  
Wat is er raar aan?
Als ik je reactie zo lees zitten we allebei aan de beginnerkant van de vergelijking. Ben het helemaal met je eens.
Ik wil het echter niet op een crash laten aankomen.
Punt 1, is dat voor beide levensgevaarlijk (zeker zo dicht op de kant). 2: je gear is aan barrels en 3: moet je dan je cash nog maar zien te incasseren.

@wannakite
Alle respect hoor, maar als je moet lopen, loop je dus geen hoogte (Ikook niet)
Maar ga dan ook niet doen of je het wel kan en tussen de echte first-timers door boeren. Met alle risico's van dien.
Spinnerfreak

Berichten: 270
Antwoord #35 Augustus 26, 2005, 11:52:34
edit2Rapporteer  
Waar zou ik dan volgens jou wel moeten 'boeren' ?
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #36 Augustus 26, 2005, 12:01:55
edit2Rapporteer  
Iig iets hoger dan de rest van de stuntels (daar reken ik mezelf ook toe). De kans dat jij van je rail en/of je plank getrokken wordt (en een 20mtr bodydrag maakt) lijkt mij vele malen kleiner dan dat dat mij gebeurd.

Hoe beter je bent, hoe hoger je vaart lijkt mij een leuk uitgangspunt. Geen garantie op nul ongelukken overigens.
Mick
Gast
Antwoord #37 Augustus 26, 2005, 12:04:32
edit2Rapporteer  
@wouterb

Klopt dat we beiden aan de beginnende kant zitten  schater. En ik kan alleen maar zeggen dat ik het gewoon met jee eens ben. Ik probeer ook tenkoste van (bijna) alles een crash te vermijden maar als ik echt geen kant op kan met m'n kite (omdat er bijvoorbeeld mensen op het strand lopen) dan moet je wat natuurlijk. Ik snap de frustraties van de gevorderden onder ons maar ik neem dat je je "big-airs" toch ook liever niet in de buurt van andere kiters maakt?

Kortom: Praat met elkaar op het strand en probeer elkaar frustraties een beetje te begrijpen. Beginners houden een ruimte vrij waar de gevorderden kunnen starten (al wordt dat tegenwoordig steeds moeilijker met al die vaste startplaatsen die ons worden opgelegd) en vaar als gevorderde niet dicht lang de kant. Lijkt mij toch niet al te moeilijk.
naish23

Geen avatar

Berichten: 762
Antwoord #38 Augustus 26, 2005, 12:35:33
edit2Rapporteer  

En d'r ging vandaag weer bijna iets heeel erg fout. Ik was op Scheveningen aan het bodydraggen naar mijn board, hoor ik achter mij 'hooooo' en land er iemand met board en al 2 meter achter mij; hij was de controle totaal kwijt.. Instinctief beschermde ik mij al voor een grote klap, maar gelukkig bleef die uit!! Ik heb normaal gesproken geen kort lontje, maar nu schrok ik toch wel!

Misschien probeerde hij je board te pakken?
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #39 Augustus 26, 2005, 12:37:32
edit2Rapporteer  
Door te kiteloopen en keihard downwind te gaan?
_Otto_
Gast
Antwoord #40 Augustus 26, 2005, 12:39:19
edit2Rapporteer  
In Duitsland krijg je als je net je rijbewijs hebt een enorme sticker op je ramen dat je beginner bent, die moet er een paar maanden op blijven zitten. Misschien kunnen ze ook wel van die stickers maken voor ons (voor mij iig)...
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #41 Augustus 26, 2005, 12:40:39
edit2Rapporteer  
Op je ramen? Ja, dat vind ik het niet zo gek dat je rijdt als een beginner  (tong_kitesmiley)

Die duitsers...
Tukker

Berichten: 185
Antwoord #42 Augustus 26, 2005, 12:57:00
edit2Rapporteer  
Ja, was weer gezellig druk op Scheveningen. Veel heavy horizontale moves dicht bij de vloedlijn.
Idd niet leuk om daar tussendoor te moeten draggen naar je boardje......!

's avonds laat nam de wind nog flink toe! Sommigen bleven omtuigen naar kleiner:-)

NU issie ook goed!
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #43 Augustus 26, 2005, 13:00:53
edit2Rapporteer  
Ja, en vlak voor dat het donker werd, kwamen er een hele sloot windsurfers aan! Die konden in het licht van de bliksem nog even door gaan. Bikkels hoor!
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #44 Augustus 26, 2005, 13:09:42
edit2Rapporteer  
ik kan me helemaal vinden in gevorden die uit de buurt moeten blijven van beginners maar soms zoeken ze de confrontatie ook zelf op 
bijv deze zomer op een avond in de duitse bocht (brouwersdam) met hoogwater en aanlandige wind waren we met zn 4en voor n fotograaf bezig [er was voor de rest niemand op de bdam] komt er een beginner die geeneens 10m kan varen tussen ons in liggen met zn kite de hele tijd op 12uur terwijl er op de rest van de hele dam niemand bezig was..
Jurrien

Berichten: 2149
Antwoord #45 Augustus 26, 2005, 14:04:47
edit2Rapporteer  
ik zoek zelf altijd de ruimte op en als ik wil springen of een trick wil oefenen kijk ik wel of ik de ruimte en tijd heb ThumpsUp.
vaak vaar ik ook voor de menigte (als die er is) en niet door de menigte Huh
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.