naish23
Geen avatar
|
Is niet echt te voorkomen, daarom varen veel wavers gewoon met 4 lijnen. Als je 5th te kort is valt ie inderdaad sneller uit de lucht. Maak 'm zo lang dat als je je bar aantrekt de vijfde lijn net strak komt te staan.
|
|
|
Erik Verhe1j
|
Yep! Bij mij gebeurt het ook wel eens.. vaak komt het na wat kloten wel weer goed. Als er een lijntje in de trailing edge van je kite zit gestikt zal hij niet zomaar door scheuren.
Groetjes Erik
|
|
|
xray
|
Een handigheidje is ook als je voelt dat de kite uit de lucht komt vallen om dan je 5e lijn binnen te halen, de kite kan dan niet doorslaan en de lijn eromheen wikkelen!
|
|
|
semen
|
Inderdaad niet te voorkomen echter het was gisteren extreem vlagerig dus goede kans dat het niet aan je set up heeft gelegen. Als je kite dan toch naar beneden komt , zie x-ray En Wacko, volgens mij moet er net slack ontstaan in je vijfde lijn als je je bar naar je toe haalt, dus je lijn van je y splitsing naar je leading edge moet dan een beetje slap komen te staan.
|
|
|
WIMPIII
|
ok dan, bedankt heren. Zal het in de gaten houden .
|
|
|
Leander
Logs: 0 | 4 uur
|
Ik heb dit gisteren ook gehad. Kite crashte en kwam op een golf en sloeg door. Heb hem maar gauw flink laten vieren en hard erachter aan gezwommen. Was gelukkig niks aan de hand. Daarna op het land weer rustig de lijnen in orde maken en je kan weer verder.
|
|
|