Help me uit de brand!!

plasjuh
Gast
Augustus 27, 2005, 12:49:26
edit2Rapporteer  
hallo,

ik ben een beginnende kitesurfer (17 jaar) en heb al vlink op dit forum gelezen. Het is me alleen nog niet gelukt om in mn eentje te kiten (huilen_kitesmiley) daarom zou ik graag wat tips willen hebben over het oplaten van mn kite, wat de beste manier is en of het mogenlijk is om hem alleen op te laten en laten landen. als dit niet mogenlijk is en met z'n tweetjes moet, wil ik graag een oproep plaatsen of iemand ook beginner is, en op horst wil gaan kiten. neem dan kontakt met me op en dan kunne we misschien eens samen gaan, ik woon in leusden. mn mail is plasjuh@hotmail.com, dus meld je maar!!

nou ik hoop dat iemand me kan helpen, groeten plasjuh
NIELZZZZ

Antwoord #1 Augustus 27, 2005, 12:55:38
edit2Rapporteer  
KITEN DOE JE NOOIT ALLEEN!!!
en als je niemand mee kan of iets er zijn altijd wel mensen die je ff willen helpen!!! (hangloose_kitesmiley)
~Sjors RE-CO2

Antwoord #2 Augustus 27, 2005, 13:02:48
edit2Rapporteer  
als dit bericht net zo serieus is als je naam twijfel ik aan je oprechtheid.....

Gewoon aan een kiter vragen die ook bezig is op Horst of die je kite wil oplaten of wil aanpakken. Als er helemaal niemand is gewoon ook niet gaan kiten! als er iets gebeurd ben je alleen en dat kan levensgevaarlijk zijn.

Als je overigens niet weet hoe je je kite moet oplaten, zegt me dat dat je geen les hebt gehad en dan zou ik dat eerst maar eens gaan doen!

Sjors
Passie

Antwoord #3 Augustus 27, 2005, 13:05:14
edit2Rapporteer  
ik lees uit je post... dat je volges mij nog geen les hebt gehad.. bij de meeste scholen leer je toch hoe je en kite moet oplaten... en dat je het nooit in je eentje moet doen... en als 't waait zijn 'r toch altijd wel mensen op horst die je kunnen helpen ??
~Sjors RE-CO2

Antwoord #4 Augustus 27, 2005, 13:07:49
edit2Rapporteer  
@ P@scal  ThumpsUp
DaRipper

Antwoord #5 Augustus 27, 2005, 13:08:37
edit2Rapporteer  
... en dat je het nooit in je eentje moet doen...

Ooit van een zelfstart gehoord?
Passie

Antwoord #6 Augustus 27, 2005, 13:09:25
edit2Rapporteer  
wel vaker gezien.. maar als jij in je eentje ben.. en het gaat fout.. zal der waarschijnlijk ook niemand  je kunnen helpen.. en zeker als je beginner ben.. ?? ThumpDown
plasjuh
Gast
Antwoord #7 Augustus 27, 2005, 13:12:54
edit2Rapporteer  
ik heb wel lessen gehad, en ik kan ook wel vliegeren. baal alleen super dat er nooit mensen zijn  waarmee ik kan gaan, d8 misschien is er toch nog een mogelijk om het alleen te doen. en anders mogenlijkheid om met andere te gaan. dus vandaar, wou gewoon effe zekerheid, ik begrijp dat ik er gewoon heen moet gaan en proberen iemand mee te nemen.

bedankt voor jullie reactie bart mn echte naam.
Mn naam is Bart Plas dus vandaar, is plasjuh toch niet ver gezocht.
~Sjors RE-CO2

Antwoord #8 Augustus 27, 2005, 13:13:22
edit2Rapporteer  
Berg zand op je kite....

Ik ben zelf instructeur en vind dat niet iets wat je een beginner moet leren (vraag is dan wel wanneer leer je het iemand dan wel.... weet ik niet...??) Wat ik meestal doe is het principe uitlggen en dan extra benadrukken dat het prioriteit heeft de kite met 2 personen op te laten.

Zie het op het autostrand vaak misgaan iig.... te veel wind, te weinig zand,of te hard aan de lijnen trekken....
Kite valt naar achter, rolt in de powerzone, kite wordt gelanceerd met rider en al ---> AU!!!

Wat is de moeite om even iemand te vragen je te helpen... je kan hem toch ook moeilijk alleen laten landen (oke kan wel... maar...).

@Bart    Kreeg even andere ideen met betrekking tot je naam... dit verklaard een hoop.

Sjors
slingshot {Thomas}

Antwoord #9 Augustus 27, 2005, 13:15:36
edit2Rapporteer  
nooit alleen kite maar ik ben 15 en kan je wel keer een les geven of zo ik ben best vaak op horst dus heb je al mailtje gestuurt lttzz

{ik weet ook hoe je alleen je kite op kan laten}
Passie

Antwoord #10 Augustus 27, 2005, 13:16:53
edit2Rapporteer  
succes bart ... ik was trouwens laatst op brouwersdam.. deed zo'n gast 't ook.. die ging met z'n muil zand scheppen... en toen vroegen we de keer daarna dat hij 'm omhoog wou doen of we 'm moesten helpen.. toen zeejtie nee... ( in 't duits) dat gaat goed zo ( in het duits)... dus.. ik ga het zelf nooit doen..

en vind 't ook zelf niet zo safe om in je eentje te gaan kiten.. als je in de shit zit op 't water ofzo... of je kan om een of andere reden niet meer bij je boardje komen..is 't toch wel handig dat iemand 'm voor je kan gaan halen.. ( heb ik ook wel gemerkt Grin)
milamber

Antwoord #11 Augustus 27, 2005, 13:53:05
edit2Rapporteer  
ben ook regelmatig op horst. Zijn ALTIJD mensen die je kunnen helpen met oplaten en neerleggen van je kite! Lijkt me niet zo'n probleem dus.

Ben ook geen voorstander van het zelfstandig oplaten op het strand daar gezien de beperkte ruimte (t.o.v het strand aan zee).

Gewoon aan een mede kiter vragen dus!!! (en niet aan een omstander anders kan het alsnog een drama worden!)
Flakkee-John

Antwoord #12 Augustus 27, 2005, 14:02:17
edit2Rapporteer  
offtopic, mail even persoonlijk dan. Edit: Arjan
Merc
Gast
Antwoord #13 Augustus 27, 2005, 15:21:17
edit2Rapporteer  
ik lees uit je post... dat je volges mij nog geen les hebt gehad.. bij de meeste scholen leer je toch hoe je en kite moet oplaten... en dat je het nooit in je eentje moet doen... en als 't waait zijn 'r toch altijd wel mensen op horst die je kunnen helpen ??

helemaal mee eens!
Lord of the Boards

Antwoord #14 Augustus 27, 2005, 18:20:32
edit2Rapporteer  
Niet leren om je kite alleen op te laten. Dan sta je altijd als laatste op het water omdat je eerst al die andere kites moet oplaten

Als beginner zou ik er zeker niet aan beginnen. Eerst alles maar goed onder controle hebben en weten wat je kite doet als het even verkeerd gaat (dit kun je beter op het water ontdekken). Als je het dan uiteindelijk toch wil leren, oefen dan even samen met een paar buddies die eventueel je kite kunnen grijpen als het niet helemaal goed gaat. En met je hand aan je safety natuurlijk he!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.