Niet meer op kiten op het Haringvliet (hellevoetsluis)???

martijn85

Geen avatar

September 01, 2005, 09:38:51
edit2Rapporteer  
Gister werd ik van het water afgehaald bij Hellevoetsluis  (strandtent de Quak) door de  . Hij vertelde dat er niet meer gekite mocht worden op het Haringvliet...... Ik heb hier nog nooit van gehoord en het staat ook nergens aangegeven. Op deze site staat het zelfs als een kitespot aangegeven. En ik voer ook niet in de vaargeul.
Hij vertelde ook dat er niet meer gekite mocht worden vanwege een BK-2 regelement, iemand ooit van gehoord??? Hij vertelde dat je achter de Haringvlietdam wel mocht kiten. Dit is dan bij het strand van Rockanje. Maar ik weet wel weer dat je daar dus juist NIET mag kiten.
Is er iemand die hier meer van weet????

Laterr
Antwoord #1 September 01, 2005, 11:48:02
edit2Rapporteer  
Dat klopt dat je daar niet meer mag kiten (PBR) is zeker wel bekend bij de kiters hier.
Dat is voor mij ook weer nieuw dat je aan de andere kant wel mag kiten.
Zeker niet in het hoogseizoen. Hoe kom je daar trouwens zonder een eind te lopen?
Mooie spot
naish23

Geen avatar

Antwoord #2 September 02, 2005, 15:00:20
edit2Rapporteer  
Ik heb hier vroeger veel gevaren maar kan er niet heel rouwig over zijn dat het nu verboden is, de wind is namelijk altijd vlagerig. Maar het slaat natuurlijk nergens op dat kiten daar nu niet meer is toegestaan, je vaart namelijk in de hoek van het Haringvliet waar boten niet kunnen komen... als je hier echt graag wil surfen moet proberen om een ontheffing aan te vragen.
dimitri
Gast
Antwoord #3 September 02, 2005, 16:58:33
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook veel op het Haringvliet gekite (woon in Helevoet) maar dat dat daar niet meer mag is voor mij ook nieuw

Bij rockanje strand (dat is aan de andere kant van de dam)
ben ik ook regelmatig te vinden
maar je moet je daar NIET ikzeg NIET vertonen als het druk is want dan verziek je het voor de andere

het wordt daar oogluikend toegestaan
maar met teveel mensen wordt je zeker weggestuurd
martijn85

Geen avatar

Antwoord #4 September 02, 2005, 19:39:22
edit2Rapporteer  
Ik denk ook nie dat ze er moeilijk over gaan doen als het geen strandweer is, op zich wel relaxte plek als de wind uit het zuiden komt, dan ben je meestal helemaal alleen. Toen ze me zondag van het water haalde was het ook echt 30 graden en heel veel boten, alleen dan vaart de  rond.
En in de hoek varen inderdaad helemaal geen boten, zwaar onzin dat het verboden is. Ik denk maar gewoon kiten, als er een lekker windje staat en wat minder weer is.
joey

Antwoord #5 September 07, 2005, 10:01:42
edit2Rapporteer  
Gewoon op rockanjestrand kiten. Als er veel wind staat is t lekker rustig en wordt je ook niet van t water gehaald  door de ThumpsUp
tron javolta

Antwoord #6 September 07, 2005, 11:30:07
edit2Rapporteer  
Yep wij zijn er een paar weken geleden ook vanaf gehaald met hetzelfde argument... té suf...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.