fuertafentura tijdens kerst

Ferries
Gast
September 03, 2005, 23:40:30
edit2Rapporteer  
Tijdens het zoeken naar een betaalbare kitelocatie om te vluchten voor de kerstdiners e.d.  (sealedlips_kitesmiley) zijn we o.a. bij Feurta uitgekomen. Ik vraag me alleen af of er dan nog wel wat te kiten valt. Iemand ervaring???

Mauritius / australie of zuid-afrika lijken mij te duur. (andere suggesties welkom). Beetje natuur/cultuur voor als het niet waait is een pre (vriendinnen gaan ook mee InLove).

Thanks,

Ferry

drifter

Antwoord #1 September 03, 2005, 23:47:55
edit2Rapporteer  
De winterperiode is dicht bij huis eigenlijk niet zo goed. Je moet best wel geluk hebben om fatsoenlijke wind te krijgen.
Geld voor fuerte, egypte enz.

Dat is ook een  beetje het lullige. Dan is het hier in Nederland te koud, maar ik fuerte en egypte staat dan niet de goede wind.

Je zou eigenlijk nu moeten gaan. Schiet hier niet echt op met de nazomer. Daar leek het wel goed te waaien.
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #2 September 04, 2005, 01:30:49
edit2Rapporteer  
Oneens, misschien dat wij mazzel hadden maar wij zijn er geweest met 6 man( fuerte) met kerst en oud en nieuw(2003-2004) en hadden van de 15 dagen, 14 dagen wind.

Alleen vielen de stranden erg tegen, erg veel lava stranden en rotsen.
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #3 September 04, 2005, 07:44:56
edit2Rapporteer  
Wind is in die periode niet zeker maar wel waarschijnlijk. Normaliter moet je dan een aantal dagen kunnen varen, weliswaar minder dan in juli/augustus...

Er is echter weinig te beleven op het eiland qua cultuur e.d., kun je vergeten. Idd vulkaanlandschap, welhaast alsof je op de maan rondloopt. Mijn vrouw wil nooit meer terug naar dat kale eiland...

Ik heb evt. nog wel ergens windstatistieken liggen... Je vraag is immers zou oud als het begin van het windsurfen! Huh
mit
Gast
Antwoord #4 September 04, 2005, 18:43:25
edit2Rapporteer  
Staan die statistieken online??

Darkwing
Gast
Antwoord #5 September 04, 2005, 18:45:54
edit2Rapporteer  
Ergens op dit forum, staat ook een verslagje van Jalou en Kevin langeree, door Arno gepost.

Ze waren er ook in de winter naartoe gegaan, en ik dacht dat ze niet elke dag wind hadden, maar dat er toch wel dagen met wind waren.
Bazaki Louis
Gast
Antwoord #6 September 04, 2005, 22:36:19
edit2Rapporteer  
Statistieken staan op www.flagbeach.com
Darkwing
Gast
Antwoord #7 September 05, 2005, 13:26:47
edit2Rapporteer  
Alleen het weer klopte niet echt, toen ik er was stond er soms dat er 3/4bft was 's middags, terwijl ik dan makkelijk met een 8 meter kon varen (ik weeg 55 kilo) Zeker meer als 18 knopen. Soms begint de wind ook pas wat later te waaien, en dan staat er op de site 0 tot 1bft, klopt dus niet echt iets van!

(Maar goed, het word maar 2 keer per dag gemeten)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.