Kitesurfer gedood door windstoot

ErikB

Berichten: 876
Antwoord #25 September 17, 2005, 21:13:28
edit2Rapporteer  
Inderdaad lekker belangrijk of het nou negatief in het nieuws komt of niet.
Is iemand overleden en dat is gewoon te triest.

32 jaar echt niet normaal. ThumpDown
In en In triest en ik wens de familie Vader, Moeder, Vrouw/Vriendin en Vrienden heel veel sterkte toe.
Gecondeleerd.
Dieter

Berichten: 154
Antwoord #26 September 17, 2005, 21:15:58
edit2Rapporteer  
Artikel Laatste Nieuws: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_124929.html

Kitesurfer komt om na val van tien meter hoog
Op het strand van De Panne heeft een kitesurfer vrijdagavond een val van tien meter hoog gemaakt. De 32-jarige man uit Zaventem bezweek zaterdag aan zijn verwondingen.

De man was aan het kitesurfen toen hij plots door een windstoot in de lucht werd getild en meegevoerd. De kitesurfer viel uiteindelijk van een hoogte van zowat tien meter naar beneden. Hij kreeg ter plaatse de dringendste zorgen toegediend en werd met de MUG-heli naar een Roeselaars ziekenhuis overgebracht. Daar is hij zaterdagmorgen overleden.



Sterkte aan de nabestaanden
Proboarder
Gast
Antwoord #27 September 17, 2005, 21:19:32
edit2Rapporteer  
Ron-size//....... Ik denk dat je mij bedoelt met de ondoordachte reactie??

Met respect heb ik gecondoleerd aan de nabestaanden nogmaals.

Maar even op de ondoordachtheid terug te komen, ik heb een eigen mening over het heengaan van een persoon namelijk dat de dood niet bestaat!! (ondoordacht ik dacht het niet!!) (geschokt_kitesmiley)

*suus...
Gast
Antwoord #28 September 17, 2005, 21:58:15
edit2Rapporteer  
f*ck ..
dit is zeker heavy.. ben er ff stil van..

gecondoleerd
DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #29 September 17, 2005, 22:08:41
edit2Rapporteer  
Ja las het in de telegraaf echt balen. veel sterkte aan de familie


De middag editie zeker?!
~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Antwoord #30 September 17, 2005, 22:59:38
edit2Rapporteer  
Beroerd om te lezen. Veel sterkte aan nabestaanden van deze man.

Rond die tijd stond ik op de maasvlakte en kwam er een enorm donkere bui langs. Het water werd grijs en storm deed golven wegwaaien. Was gelukkig, door voorzichtigheid uit ervaring, nog niet op het water evenals anderen bij ons.. 10 minuten later was de lucht weer kraakhelder..

Vreselijk dit!
airmaster
Gast
Antwoord #31 September 17, 2005, 23:09:18
edit2Rapporteer  
Condoleances voor onze kitegenoot
kitesurfer
Gast
Antwoord #32 September 17, 2005, 23:50:56
edit2Rapporteer  
op muiderberg afgelopen vrijdag ook ene kiter naar het ziekenhuis ivm gat in zijn hoofd een kiter de dijk opgetrokken de bosjes in en de kite bleef tollen boven de bomen vlak bij de kerktoren.
na enige tijd hadedn ze de kite die boven de begraaf plaats hing eruit
Marc de Munnik

Berichten: 1252
Antwoord #33 September 18, 2005, 12:16:36
edit2Rapporteer  
DE PANNE/BRUSSEL - Op het strand van De Panne heeft een kitesurfer vrijdagavond een val van tien meter hoog gemaakt. De 32-jarige man uit Zaventem bezweek zaterdag aan zijn verwondingen.

De man was aan het kitesurfen toen hij plots door een windstoot in de lucht werd getild en meegevoerd. De kitesurfer viel uiteindelijk van een hoogte van zowat tien meter naar beneden. Hij kreeg ter plaatse de dringendste zorgen toegediend en werd met de MUG-heli naar een Roeselaars ziekenhuis overgebracht. Daar is hij zaterdagmorgen overleden.


http://www.nu.nl/news/593602/21/Kitesurfer_gedood_door_windstoot.html
http://www.telegraaf.nl/buitenland/25643771/Kitesurfer_gedood_door_windstoot.html
- WJ -

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #34 September 18, 2005, 19:36:50
edit2Rapporteer  
Ik lees het nu pas voor het eerst....afschuwelijk.

Zulke ongelukken horen niet te gebeuren tijdens het beoefenen van je favoriete sport. Dieptriest voor de man en zijn nabestaanden, vrienden & familie.

Gecondoleerd.
Merc
Gast
Antwoord #35 September 18, 2005, 19:52:59
edit2Rapporteer  
het is zo jammer.. dat dat bij zo'n mooie sport gebeurd niet?

Met alle mooie sporten zijn er risico's! Fam en bekenden sterkte!

Beste mensen onderschat het weer niet! Safty of niet daar denk je echt niet aan in bepaalde situaties.

DaRipper

Berichten: 370
Antwoord #36 September 19, 2005, 00:30:21
edit2Rapporteer  
Trok die aan zijn safety?? eigelijk toen die omhoog ging

Denk jij daar tijd voor te hebben als het inmiddels flink fout aan het gaan is?! Get alive!
Rudolf

Berichten: 391
Antwoord #37 September 19, 2005, 02:44:31
edit2Rapporteer  
Ik denk eigenlijk dat het niet slim is om aan je safety te trekken als je al boven land zit. De kite werkt als parachute bij grote hoogtes. Zonder de kite zal je harder naar beneden vallen dan mét. 

Om van het verhaal te leren: ik denk niet dat je de tijd hebt om aan je safety te trekken bij zo'n windvlaag. Het beste lijkt me dus om :

1) Als er een bui aankomt, kite neer.

2) Blijf van de kant! Ik neem aan dat deze Belg is verongelukt vanwege een klap op het strand.

3) Als je dan toch gelift wordt en boven land terecht komt, wacht tot je weer naar beneden komt en trek meteen aan je safety.
Ik denk dat we ons ook moeten realiseren dat kitesurfen, met welke veiligheidsmiddelen dan ook, toch een sport blijft waar we nooit ALLES onder controle hebben. We proberen er echter wel alles aan te doen om de controle zo groot mogelijk te maken.

Sterkte voor de nabestaanden!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.