jetzu
|
Zo te zien gaat niemand het vanmiddag proberen op lauwersoog? Jammer is dat was ik eindelijk een keer een middagje vrij waait het niet....
|
|
|
piede
|
Hoezo waait het niet, kijk uit je doppen man. Je had naar workum moeten rijden...
|
|
|
Gertjan
|
Jetzu en wind voorspellen!?!?!!? Ga toch fietsen. het waait perfect voor een middagje lauwersoog. Maar dat ik hem dat dan weer moet vertellen terwijl ik aan het werk was.
Wij gaan nu ook nog even heen vanuit Bedum.
Wie gaan er zaterdag allemaal naar Lauwersoog?
|
|
|
|
jetzu
|
Ik kan best weer voorspellen hoor. Ik weet nu al dat het morgen gaat waaien... Maar ik dnek dat ik morgen naar mijn werk langs workum rij.
Nog meer die naar workum gaan?
|
|
|
Taco.
|
prima windje, met dank aan Gertjan als tipgever, Snel naar Loog gereden met Jurrien. Lekker 2 uurtjes gevaren met de 9m...
Gertjan hoe was het meer? Vanaf het wad zag het er spiegelglad uit met die aflandige wind! Beter dan die klotsbak....
|
|
|
jetzu
|
Het zal wel goed gaan. Hij neemt nog niet op en mijn 6 ligt nog bij hem. En ik dnek dat ik die morgen misschien wel nodig heb
|
|
|
Jurrien
|
jah lauwersoog was mooi! die 10 vaart ook prima! jammer dat die ene strut nog wel lek is...
morgen lauwersoog? of toch mirns/workum? iemand?
|
|
|
Jurrien
|
joo janjetze het is nu 22 knp op lauwersoog morgen! dus ik vertrek tussen 12 en half 1!
nog meer mensen?!
|
|
|
Gertjan
|
Vandaag was het meer lekker vlak maar wel vlagerig. Ben moest vanaf het midden van het meer terug zwemmen en de rest ook 10 minuten zwemmen omdat de wind op was. Was ik blij dat ik aan de kant stond te lachen. Het ging verder lekker, warm en zon.
Morgen gaan wij na het werk nog wel even naar lauwersoog als het weer een beetje goed is.
Ik hoorde net de weervoorspellingen op de radio en daar werd morgen tot kracht 8 voorspeld op het wad.
Jurien, Rick weet nog een 125 motor te koop voor weinig. (leuk dingetje)
|
|
|
Jurrien
|
oke! chill... 125 is wel weinig maar wel goed voor mij:p
windkracht 8 is wel veel:D
|
|
|
Gertjan
|
oke! chill... 125 is wel weinig maar wel goed voor mij:p
windkracht 8 is wel veel:D
Ja 400-600 cc lijkt er meer op om mee te beginnen maar 125cc doet het ook wel. Morgen maar even op meteo24 kijken naar de actuele wind voor je weg gaat.
|
|
|
Lord of the Boards
|
Dat wordt dus een beuldagje op het wad! Het tij is goed (15.20 hoog water). Kom net thuis uit de nachtdienst, dus ben er niet al te vroeg. Zit ook nog een beetje te twijfelen tussen Kornwerderzand en HvdB........... Straks eerst maar even de windverwachtingen checken.
|
|
|
Jacobus
|
Laat nog even weten wat het voor je word Jan, Jan H en ik gaan naar Workum rond 16.00h.
|
|
|
Jurrien
|
ik ga zo met ph naar het wad! we blijven tot 17 uur
|
|
|
|
Taco.
|
Wie gaat zaterdag naar het wad?
|
|
|
Gertjan
|
Bedum en omsteken gaan zaterdag naar het wad vanaf 12.30-13.00. Ik verwacht dat het water er wel vroeg is net als vorige week met die harde wind. Toen was het water ook al 2 uur voor tijd op een hoog niveau.
plannen veranderd we gaan naar Workum.
|
|
|
Jurrien
|
als het zo tering vlaggerig is als vandaag ga ik mooi weer op het lauwersmeer!
ik ben er ook rond die tijd!
|
|
|
Gertjan
|
Als het op de waddenzee vlagerig is heb je op het lauwersmeer nog meer last van vlagen. Dus ik snap je niet helemaal. En west is ook behoorlijk aflanding op het meer dat ik combinatie met vlagen is gegarandeerd terug zwemmen of naar Oostmahorn kiten.
|
|
|
Lord of the Boards
|
Beste HvdB kiters. Vandaag werd er op het Lauwersmeer gekite. Er werd alleen erg ver buiten de kitezone gevaren, tot irritatie van Staatsbosbeheer. Ze hebben gewaarschuwd dat er in ieder geval elk weekend een politieboot op het Lauwersmeer zal varen om de boel in de gaten te houden. Ze hebben opdracht om meteen te schrijven bij overtreding.
Wat ze het meest irriteert is dat er zo ver richting Oostmahorn gevaren wordt en vooral dat er langs het natuurgebied wordt gevaren (ten zuiden van de spot). We snappen wel dat het daar lekker vlak is met aflandige wind, maar het is ten strengste verboden.
Houd je dus zo veel mogelijk aan de regels. Beter voor iedereen en je eigen portemonnee in het bijzonder.
PS, ik weet dat er geen bord staat, maar de kitezone is wel afgebakend.
Groeten en kite-ze.
Jan
|
|
|
jetzu
|
Gaan er morgen nog mensen naar workum?
|
|
|
Taco.
|
Was het dit keer ook weer klotsen op het wad?
|
|
|
Taco.
|
Bedum en omsteken gaan zaterdag naar het wad vanaf 12.30-13.00. Ik verwacht dat het water er wel vroeg is net als vorige week met die harde wind. Toen was het water ook al 2 uur voor tijd op een hoog niveau.
Ik ben er wat later waarschijnlijk, mocht het 7m weer zijn op het wad dan rij ik door naar Workum. Hoe waren de omstandigheden vandaag?
|
|
|