jaapd
|
Hoi, Bedankt voor jullie tips! Super! NOg een vraagje. Is het woensdagmiddag en donderdagmiddag goed te doen aan de wadkant bij het lauwersoog voor een amateur? De voorspellingen zien er goed uit. Alleen is het water er pas om 5 uur.
|
|
|
Taco.
|
vandaag wezen wakeboarden was super heb de front flip gesticked (grinnik_kitesmiley)
maar mijn enkel banden verrekt!!! (cry_kitesmiley) dus denk dat ik voorlopig effe van het water af ben (cry_kitesmiley)
Shit man! Hopen dat het snel herstelt. Zware blessure of valt het mee?
|
|
|
peter.
|
hoop volgende week wel weer te boarden
|
|
|
big_ben_lair
|
halo ik ben nieuw met deze sport (kan wel goed waterskieen en windsurfen. oja ik kan wel kiten op het land. mn grootste foil is een 4 lijns 4m^2) en ik vroeg me af wanneer er weer eens gevaren wordt op het zuidlaardermeer?
hoi Jordi, zuidlaren zijn soms mensen met ZW, die zitten niet op een forum. het is daar alleen ABSOLUUT geen beginnerspot: vlagerige wind, paaltjes en je mag niet in het zwemmers gebied komen (het stuk waar je wel kan staan). mirns en workum zijn wel goede beginnerspots bij lauwersoog is de wadkant evnt ook geschikt voor leren kitesurfen. maar een les is zo ie zo wel een aanrader ivm de safety systemen en self rescue. Groet Ben http://www.northernair.nl
|
|
|
Jordi_1990
|
hallo ik woon naast deze spot en de oostkant is gewoon sta diepte. je moet er alleen even kome (motorboot heb ik dus voor mij geen probleem.) vlagerig klopt. ik surf er ook erg veel, rot vlagen altijd... voor les is geen geld helaas vandaar dat ik een kite-maatje met ervaring zoek zeg maar
|
|
|
big_ben_lair
|
zuidlaren is echt een nasty spot, waar ik (en andere) alleen uit pure nood heen gaan. alles dieper dan je kruis heb je geen grip meer vanwege het sjorren van die kite. de enige spot die word gebruikt is bij meerstad waar ook die surfspot zit. hier moet je via de opening naar buiten lopen want inde zomer doet de politie lastig over het zemmers gebied en ze kunnen je hiervoor een boete geven van ongeveer 160 euro.
|
|
|
|
|
Lude
|
Voor les geen geld, maar uitrusting wel? vreemd.
|
|
|
jetzu
|
Ja inderdaad. En als je niet naar advies wil luisteren en het beter weet, waarom vraag je het dan nog?
|
|
|
Lude
|
Trouwens... er komt volgensmij weer een wat constanter windje aan!! Misschien maar naar workum om hele dag te kunnen knallen! Of gaan er mensen t meer op?
|
|
|
jetzu
|
Ik zie voor deze week een hele hoop noorden wind. Is het misschien een leuk idee om donderdag middag naar schier te gaan? dan kun je daar 's avonds kiten en dan daar pitten dan kun je er de volgende ochtend ook weer los en dan 's middags weer terug.
(als de wind zo blijft natuurlijk)
|
|
|
Jimmy
|
Ik ben net terug van een weekje Terschelling **** wind gehad. Mijn kite viel nog uit de lucht op het strand, waardoor mijn middelste strut knalde. Ik heb de kite inmiddels al bij kiterepair liggen. Die zeiden dat dit de 3e North al was binnen korte tijd, waarbij de strut uit elkaar knalde. De reparatie wordt rond de 100,- geschat. Echt kloten nu het lekker gaat waaien, dat ik niet kan kiten.
|
|
|
Gertjan
|
Ik zie voor deze week een hele hoop noorden wind. Is het misschien een leuk idee om donderdag middag naar schier te gaan? dan kun je daar 's avonds kiten en dan daar pitten dan kun je er de volgende ochtend ook weer los en dan 's middags weer terug.
(als de wind zo blijft natuurlijk)
wat dacht je van elke avond lekker op lauwersoog kiten Jetzu. Getij is namelijk niet erg gunstig voor Schier. En ik ga er niet slapen voor 1 nacht.
|
|
|
Lude
|
Ik ga lekker naar workum. Behalve als er mensen het lauwersmeer op gaan...
|
|
|
Taco.
|
Gasten waar zitten jullie vanaf morgen, redelijke voorspellingen voor de komende dagen.
|
|
|
Gertjan
|
Deze gast gaat s`avonds of einde van de middag naar lauwersoog als het waait en niet regent.
|
|
|
Dibbus
|
Hebben jullie enig iede of er een bus langs het strand rijdt? 9292ov kent de straat niet. Of is het lopen vanaf de haven?
|
|
|
Gertjan
|
Hebben jullie enig iede of er een bus langs het strand rijdt? 9292ov kent de straat niet. Of is het lopen vanaf de haven?
Naar lauwersoog met de bus wordt inderdaad uitstappen bij de haven en dan doorlopen langs de dijk, maar dat is nog wel 15 min. lopen. Waar woon je dan?
|
|
|
JeWeDe
Geen avatar
|
Alaaf, Wie gaat er donderdag het water op bij lauwersmeer oid of lauwersoog wad? ik wil graag rijden of mee rijden, wat uitkomt. laat maar weten @ gertjan ga jij ook donderdag naar lauwersoog? ride ON!
|
|
|
Taco.
|
Gertjan, idd flink regen voorspeld voor het noorden. Morgen helaas nog andere verplichtingen. Als het weer beter wordt zit ik weer op de camping in Workum.
|
|
|
Jordi_1990
|
joepi morgen is mn kite er en gelijk wind! nu alleen nog even me erg goed in de safety verdiepen voor de noodgevallen...
|
|
|
Taco.
|
Jordi, leuk voor je dat je zo'n zin hebt om te kiten, maar uit je vorige bericht maak ik op dat je er nog weinig kaas van hebt gegeten. Er is vast wel iemand die liever niet ziet dat er wat met je gebeurt en die paar tientjes voor een lesje wil voorschieten.
Ik mag hopen dat je niet in je eentje met vlagerige aflandige wind op het zuidlaardermeer gaat kiten? Zelfs gevorderden wagen zich daar niet aan. Eén stuurfout en een flinke vlaag en het kan afgelopen zijn...
|
|
|
Gertjan
|
Alaaf, Wie gaat er donderdag het water op bij lauwersmeer oid of lauwersoog wad? ik wil graag rijden of mee rijden, wat uitkomt. laat maar weten @ gertjan ga jij ook donderdag naar lauwersoog? ride ON!
als het donderdag droog is en wind dan ga ik wel heen wad kant.
|
|
|