Zaterdag Schier als de wind NW blijft!!!
12.00 uur hoog water.
Als er een groepje naar Schier gaat zaterdag, ga ik graag mee.
Hoe laat pakken jullie dan `s ochtends de boot? Misschien wel handig daar ergens af te spreken met z`n allen.
Ben vandaag half Nederland doorgereden met de 8 in de kofferbak, maar het werd me iets te gek. 25 tot 30 knopen is geen probleem, maar zodra de vlagen richting de 40 knopen gaan houd ik het voor gezien.
1. Workum, er waren 2 jongens rond 12:00, maar die stopten ermee.
2, Mirns, waren wat meer mensen. Zaten zeer dikke windstoren tussen daar. Was nog een Duitser die de prullebak op het strand weg kopte. Hij maakte een sprong vanaf het water en hield de bar maar aangetrokken, en toen was het kaboem. Viel gelukkig allemaal mee. Bij iedere bui, om de 10 minuten, moest iedereen weer van het water af want er was geen houden aan.
3. Harlingen. was niemand. Stond boven op de dijk en bij vlagen moest je je goed schrap zetten.
4. Wijk aan Zee, daar waaide het nog wel een tikje harder dan op het Ijsselmeer. Ook zeer dikke vlagen. Waren 2 jongens bezig die er moeite genoeg aan hadden. Op de terugweg vanaf het strand kwam ik Ruben tegen die net was gestopt, heb helaas niks gezien van dat spektakel. Maar hij gaf aan `s avonds nog te gaan knallen in Scheveningen.
5. Scheveningen, Tja, daar waaide het ook. Waren 4 kiters, Ruben, Eddy X-Treme en nog 2 andere jongens en erg veel windsurfers. Man man man, wat gaan Ruben en Eddy HOOG zeg! Gekkenwerk. Erg vet om die mannen een keer live aan het werk te zien.
Het kriebelde wel erg, maar het verstand heeft toch gewonnen. Heb geen water aangeraakt vandaag.
Ben inmiddels in Utrecht, morgen misschien op de terug weg ff op Horst kijken of het daar te doen is, anders zaterdag helemaal los.
Groeten Mark