ja, voor de boel weer dichtvriest wil ik toch echt mijn droogpak testen.
en maak je geen zorgen, er komt begin 2010 nog wel een koufronje langs.
hopelijk weer met genoeg sneeuw,met mijn homemade snowboard knallen, en anders lekker schaatsen.
vond deze verwachting via google, is van 9-12-2009, en tot nu toe klopt het aardig.
word dus weer snowkiten
(maar dan wel na een paar sessies op t water
)
De kern van de winter komt in januari te liggen.
1. In december zal de kou wel een groot deel van Europa in z’n greep krijgen, maar in Nederland moeten we rekenen op enigszins kwakkelend weer waarbij sneeuwval zal voorkomen. Een plaatselijk witte kerst heeft dit jaar goede papieren. De gemiddelde temperatuur zal in december beneden normaal liggen, tussen 0 en +2.
2. In januari wordt de kou heviger, opnieuw gepaard gaand met sneeuwval. Ik verwacht een gemiddelde temperatuur in januari aanzienlijk beneden normaal, tussen -2 en +1. In januari is de kans groot dat we opnieuw (voor de derde keer op rij) op natuurijs staan; ik verwacht daarbij wel verstoring van de ijskwaliteit door sneeuwval of regen en ijzel.
3. Voor februari verwacht ik een meer normaal weerbeeld met een afwisseling van koud en zacht weer maar geen spraakmakende wintersituaties meer.
4. Voor de gemiddelde temperatuur kom ik uit op ongeveer +1°. Het koudegetal schat ik in op iets tussen 50 en 110.