Psychotic
|
Die zwarte kappen ruk je er zo af, afzagen (aan 2 kanten de zelfde hoeveelheid!) gaatje boren, goed vijlen,knoopjes leggen en zwarte kappen weer terug, desnoods doet een beetje bison wonderen.......
|
|
|
joop
|
Hoi JT, Klinkt in ieder geval heel eenvoudig Met 'goed vijlen' bedoel je afvijlen/schuren van de zaagrand? Groet John Die zwarte kappen ruk je er zo af, afzagen (aan 2 kanten de zelfde hoeveelheid!) gaatje boren, goed vijlen,knoopjes leggen en zwarte kappen weer terug, desnoods doet een beetje bison wonderen.......
|
|
|
Psychotic
|
yup, of even een kunstof dopje in de bar doen, het laaste wat je wilt is een brekende leaderlijn midden op de noordzee........
|
|
|
Globe @ work
Gast
|
Tape de uiteinden even in als je gaat zagen, gebruik de fijnste zaag die je kan vinden en zorg dat je 'nat' zaagt. Zo voorkom je splinteren van het carbon. Is een fluitje van een cent, zo'n barretje inkorten.
|
|
|
joop
|
Bedankt allemaal!
Groet John
|
|
|
Psychotic
|
laatste tipje, dat zaagsel wil je niet op je handjes, jeukt als de ziekte
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Die zwarte kappen gaan er niet zo vlot af. Vergt wat draaien en trekken maar ze zitten niet verlijmd...
|
|
|
knar
Geen avatar
|
Als je na het afzagen de afgezaagde stukken in de lengte aan beide zijden inzaagt, dan vallen de kunststof stoppen eruit. Vervolgens kun je ook de 2 paar busjes uit de restanten halen door de borglipjes iets in te knijpen. Je kunt dan alles opnieuw gebruiken.
|
|
|
peter.
|
hoe krijgen jullie de touwtjes dan van de bar af??? moet ik alle knoopjes uit touwen halen???
|
|
|
|
peter.
|
jah ben ik achter (huilen_kitesmiley), maar half uurtje kauwen en ik had al de 6 knoopjes er uit heb van mijn 22inch bar een 18 inch bar gemaakt is top gelukt maar ik heb dus nu 27 meter lijnen aan de bar het is bedoeld voor mij 10m en 6m hoeveel meter lijnen zouden jullie er van maken 24 of 20 ????
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
De lijnlengte ligt aan wat je wilt gaan doen met je kites, hoe korter je lijnen hoe explosiever en directer je kite wordt maar je gaat wel inleveren op low-end en hangtime en de timing van je sprongen wordt anders.
|
|
|
peter.
|
ik wil eigelijk alles hangtime en exposief denk dat ik er maar 24m lijnen van ga maken
|
|
|
Elevation
|
24 is oke, 20 m op 10 is beetje arelext denk ik..
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Ik vloog alles op 25 meter maar sinds kort een Ozone Instinct 9 op 23,5 meter. Gaat lekker hoor. Ik zou voor 24 meter gaan...
|
|
|
peter.
|
jah zit ook al te denken om naar 23meter te gaan net weer een metertje korter:p
|
|
|
Gertjan
|
he Peter je Rhino is een snelle kite dus 24 m lijkt me wel goed. Voor je 6m kite lijkt me 20m ook genoeg, kun je hem nog langer door varen. En je hebt minder ruimte nodig voor het oplaten en landen.
Ik heb zelf 20m lijnen met een verlengsetje van 5 meter. Werkt ook prima.
|
|
|
peter.
|
das ook een idee gewoon 18m voor mijn 6:p en dan verlengen met 6m voor de 10:p dan kan ik de kites echt hard loopen
|
|
|