dimitri
Gast
|
Je ziet het, ik ga een paar keer op m`n bekflip omdat het ff wennen is.
Maar wat ik er na een dagje 12 knp van kan zeggen is dat het een aanrader is.
Zit een lekkere flex in met een heerlijke pop, hang hem maar eens aan je voeten.
|
|
|
|
THEGREEN
![](/forum/avs/avatar_1680.png)
|
Nou?? Wat wou jij dan? N?
Neej sorry, ik was er niet helemaal bij met m'n hoofd... ik wilde eigenlijk zeggen Z 13 knopen... en ik had gehoopt op 17 knopen of meer, vandaar.....
|
|
|
peterb
![](/forum/avs/avatar_1668.png)
|
Op ijmuiden lekker kunnen varen van 15:00 tot 17:30. Toen voel de wind weg.
|
|
|
Mr. krabs (niet ingelogd)
Gast
|
De hele dag wind ![ThumpsUp](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsup.gif) . (tenminste daar leek t wel op) Rij ik na mn werk zo rond 16:30 naar t water is er totaal geen wind meer ![ThumpDown](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsdown.gif) .. zucht. Van mij mag die herfst wel komen ![Joepie](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/pbjslayer.gif) . Duurt allemaal veels te lang (cry_kitesmiley). Mr. krabs
|
|
|
vinnie
![](/forum/avs/avatar_464.gif)
|
't was flink bout op enkhuizen, waren met z'n tweeen aan het proberen, heb enkele meters gevaren, verder wou niet. Later kwam er nog een viertal van Schellinkhout kijken. Daar bleef het bij, was wel lekker zonnig.
|
|
|
drifter
![](/forum/avs/avatar_219.png)
|
Ja was wel oke, toch nog redelijk kunnen varen met 12. Slufter is toch wel een mooie plek. Achter de laatste bank kiten, (aflandig dus) is echt kicke. Maar niet zonder gevaar, moesten er weer 3 uit het water gevist worden.
|
|
|
Naish........what else???
![](/forum/avs/avatar_303.png)
|
Als je daar gaat kiten(achter de zandbank) vraag je om problemen! De politieboot lag al klaar! Als je maar lang genoeg wacht, gaat het vanzelf een keer verkeerd en moet er weer dure hulp ingeschakeld worden(redding). Gewoon domme actie die niet nodig is, waarom? Het betrof wederom ervaren riders die het "goede"voorbeeld zouden moeten geven!!
|
|
|
xray
![](/forum/avs/avatar_265.png)
|
Tegen het eind van de dag weer 2 relatieve beginners uit het water gehaald door de KNRM. 1 was achter de zandbank en dropte zijn kite, kreeg die 20m R4 zonder 5th dus niet meer gestart en moest door de reddingsbrigade op de kant gezet worden. Zwemmen is er niet bij op de Slufter, dat weten veel mensen blijkbaar ook nog niet. Op dat moment besloot zijn kitemaatje hetzelfde te doen en daarmee werd dezelfde show nog een keer opgevoerd, de jongens van de reddingsbrigade waren toch nog in de buurt nietwaar!
Anway, ook ik heb nog ff achter de zandbank gevaren, mea culpa, want het was helemaal niet nodig (maar wel lekker). Het stuk voor de zandbank was meer dan groot genoeg, ettelijke honderden meters. Als je nog niet superzeker met je spullen bent blijf er dan lekker voor, als er dan wat misgaat dan kom je mooi op de zandbank uit en is er allemaal n iets aan de hand!
|
|
|
xray
![](/forum/avs/avatar_265.png)
|
Nog even voor de duidelijkheid, de rode streep is de zandbank. Zoals je kunt zien meer dan genoeg plek! ![](http://www.xray-on.nl/slufter.jpg)
|
|
|
dimitri
Gast
|
Kijk eens naar dat droog gevallen stuk strand.
Daar is het bewijs, dat we de hele dag het water aan bonken hebben kunnen rippen.!!!!!
|
|
|
slufterhufters.com
![](/forum/avs/avatar_188.gif)
|
Nogmaals... de Slufter is geen beginnerspot, onverantwoord als je daar wel het water opgaat.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Volgens mij is het probleem dat de beginners zelf niet weten dat zij beginners zijn, en als ze hun eerste rakje op het autostrand gemaakt hebben direckt naar de Slufter komen. Dus moeten we misschien schrijven welke skills je minimaal moeten hebben om veilig op Slufter te kunnen varen.
|
|
|
Dikkiedik
![](/forum/avs/avatar_566.png)
|
Ik ben nog nooit daar in de buurt wezen kiten, maar wat is er zo apart aan de Slufter dat het geen beginnersspot is? Stroming of vanwege die kudde gevorderde kiters die zich de slufterhufters noemen of genoemd worden?
|
|
|
Leander
![](/forum/avs/avatar_536.png)
Logs: 0 | 4 uur
|
Er staat enorm veel stroming. In de geul stroomt het zelfs met 6km/uur. Je kan hier niet even snel naar de kant zwemmen. Met hoog water kunnen er ook redelijk hoge golven onstaan en wordt het een enorme klotsbak.
|
|
|
SerG
Gast
|
Eeeeeeeeeeeeeee Slufter hufters, hahahaha (grinnik_kitesmiley) goeie naam !! maare hebbie wel eens met noord of zuide wind langs de NoordHollandse en ZuidHollandse kust gevaren ?? (bedoel niet bij de pieren!!) staat namelijk ook een suppppppppppppppper stroming !! dusssssssssssss daar mogen we ook al niet varen ?? duhhhhhhhhh (sealedlips_kitesmiley) ik zeg niets meer, laat andere dat maar doen.............. ![loser](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/loser.gif)
|
|
|
Naish........what else???
![](/forum/avs/avatar_303.png)
|
Waar het om gaat is het volgende: Bij aflandige wind(ZO) kun je bij de Slufter terecht indien je achter de zandbaken blijft, valt je kite, strand je altijd op de zandbank en dus is er geen probleem. Wanneer je wel achter de zandbank gaat loop je veel risico: a) je kite valt en je krijgt hem om wat voor een reden niet meer gestrart. B) De wind valt weg en je kunt geen hoogte meer lopen! Tuurlijk komt er redding, alleen kost het een hoop onnodig geld en veel krediet. Het lopen van ONNODIGE risico's is dom!!!!
|
|
|
slufterhufters.com
![](/forum/avs/avatar_188.gif)
|
En dan hebben we het over laag water.
Bij hoog water kan je nergens staan, dan is de stroming overal.
|
|
|
Leander
|
@serg: ik kan je vertellen dat de stroming bij bv. zandvoort niets is vergeleken bij de stroming van de slufter. Daar kan je vaak nog niet eens in blijven staan. laat staan zwemmen.
|
|
|
SerG
Gast
|
wel eens bij Egmond geweest met afgaand tij ?? kan je ook niet blijvenstaan, idem voor Bergen, enz, enz........... en daar heb je geheel al geen zandbanken midden in zee die je kunnen redden !! dussssssssss, de Slufter is gewoon een hele mooie beginners spot tussen strand en zandbanken in................ ![ThumpsUp](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsup.gif)
|
|
|
Leander
|
Als je zo eigenwijs bent, dan kom maar eens een keer in het water liggen op de slufter. En Egmond en Bergen, etc. is ook geen beginnersspot.
Doe gewoon normaal en laat de beginners gewoon naar Oostvoorne, muiderberg, horst, etc. gaan. Daar zullen ze het veel sneller en veiliger leren. Als ze goed kunnen varen, hoogte kunnen lopen, waterstart in diep water maken en upwind kunnen bodydraggen, dan kunnen ze het op de slufter proberen.
|
|
|
SerG
Gast
|
jij je zin................... genoeg gezegd (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|