Winterkleding

Arjen

Oktober 13, 2005, 13:24:04
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal. De koude dagen staan er aan te komen (al is er nu nog niets van te merken  Huh ) Dit is mijn eerste jaar kitesurfen. Ik zou graag zo lang mogelijk door willen gaan. Ik heb een 5mm winterpak. Is het aan te raden om handschoenen aan te schaffen en een lycra shirt met capuchon te kopen? Waar kan je dit voor een beetje normale prijs aanschaffen. Het liefst in omgeving Amsterdam. Alvast bedankt voor jullie reacties (hangloose_kitesmiley)
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #1 Oktober 13, 2005, 13:30:10
edit2Rapporteer  
een 5mm pak kan prima als je een ondergrens van 5 graden luchttemeratuur aanhoudt.
Handschoenen, schoenen en een cap zijn dan aan te raden.
Je kan dit voor een goede prijs krijgen bij decathlon in masterdam.
xray

Antwoord #2 Oktober 13, 2005, 13:32:42
edit2Rapporteer  
Handschoenen scheelt best wel, koud worden ze langzaam maar zeker toch maar dan ben je normaal gesproken toch al moe. Ik heb vingerhandschoenen van Pro Limit en die bevallen best goed. Ze zijn helaas niet getaped maar daar zou ik nu wel op letten.

Onder je pak in geen geval een lycra, dat kost alleen maar warmte. Zorg dat je een dunne (1mm) neopreen hebt, scheelt superveel.

Voor je hoofd schijnt voor je oren een kap goed te zijn maar persoonlijk vaar ik daar nooit mee, ik hoor graag wat ik doe!

Topsurf Vinkeveen heeft vast wel het een en ander!
harry Vogelezang
Gast
Antwoord #3 Oktober 13, 2005, 13:42:45
edit2Rapporteer  
Hi,

De allebeste pakken op de mark is O'Neill Psyco 2    5/3mm  hier kan jij de hele winter door zonder problemen !!!

Neem aub niet de Psyco 1 maar de " psyco 2 "

Te koop bij Old man in amsterdam of bij Van der Berg in Horen!!!!!

Veel plezier
Gr.
Harry 
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Oktober 13, 2005, 13:47:43
edit2Rapporteer  
Een cap is idd. minder relax, maar het went wel. Lees hier op de site bij tips alles over hoe je warm te houden in de winter. Als je een cap koopt, raad ik je aan er een te kopen die vast zit aan een body. Heb je gelijk al een extra laag onder je pak. Zo hou ik het makkelijk vol tot idd. 5graden lucht temperatuur.

Onthoud dat je 80% van je lichaamswarmte verliest via je hoofd. Dan is het ineens duidelijk waarom een cap zoveel scheelt.

Als je een losse cap koopt kan het vervelend zijn als je valt en zo een golf ijskoud water je nek in loopt.
KiteDemon

Antwoord #5 Oktober 13, 2005, 13:49:30
edit2Rapporteer  
Een neopreen cap is zeker aan te raden!
70% van je lichaamswarmte verlies je via je hoofd, dus als je de afkoeling daar kan afremmen dan kan je ook wat langer door blijven varen. Bij afkoeling raak je sneller uitgeput.
Neopreen handschoentjes of wantjes zullen je handen zeker warm houden zolang je bezig blijft op het water. Door de inspanning blijft de bloedsomloop op gang en zullen je handen ook redelijk warm blijven. Op het moment dat je aan de kant pauze neemt en even stilstaat dan koel je binnen 10 minuten razendsnel af. Dus bij temp. van 5 graden of minder dan zal het bij 1 sessie blijven zonder pauzes tussendoor. Na de sessie gelijk omkleden zolang de bloedomloop nog lekker stroomt om te voorkomen dat je helemaal afkoelt.
Arjen

Antwoord #6 Oktober 13, 2005, 14:13:29
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie snelle reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Thanx ThumpsUp ThumpsUp
slufterhufters.com

Antwoord #7 Oktober 13, 2005, 15:15:13
edit2Rapporteer  
Een Shorty over je pak aan scheelt ook enorm.

Maar een cap en handschoenen zijn zeker aanraders.
Bazaki_Thijs

Antwoord #8 Oktober 13, 2005, 15:55:18
edit2Rapporteer  
droogpak, kun je de hele winter door. zelfs als er een klein laagje ijs ligt het je het nog warm. en kost maar 239 euros. scheelt niet veel van een echte steamer
tom_beul
Gast
Antwoord #9 Oktober 13, 2005, 17:04:17
edit2Rapporteer  
Inderdaad een droogpak met bijvoorbeeld een jogingsbroek en trui eronder!
Of dat pakje van mystic wat je onder je gewone pak doet blijkt heel erg warm te zijn!
en volgens mij niet zo heel erg duur ik moet me zelf ook maar eens klaar gaan maken voor de winter, Ik heb nu 3/4mm pak Maar denk je dat dat gewoon met shorty eronder gewoon te doen valt en schoentjes en Cap...  Moet anders ook maar voor zoon droogpak gaan kijken lijkt me opzich wel lekker!
Bazaki_Thijs

Antwoord #10 Oktober 13, 2005, 17:25:26
edit2Rapporteer  
ja, Maar dan hoef je je ook nooit meer koud en nat staan te omkleden in 5 graden.
Fe®®y

Antwoord #11 Oktober 13, 2005, 17:29:03
edit2Rapporteer  
wat doe je met een droogpak eigenlijk met je hoofd, een losse neopreen cap ofzo.
Anders verlies je nog een hoop warmte, of zorg je voor weinig hersen activiteit dus weinig bloedstroom Huh.
flyingkite

Antwoord #12 Oktober 13, 2005, 17:54:30
edit2Rapporteer  
jep... gebruik een losse cap (wel over je nek machet heen) of als het nog niet heel koud is een muts van neopreen!
Fe®®y

Antwoord #13 Oktober 13, 2005, 18:59:55
edit2Rapporteer  
wat zijn de ervaringen met het droogpak van intersurf sneek van € 239.-
ziet er leuke uit voor die prijs.
Marc de Munnik

Antwoord #14 Oktober 13, 2005, 19:02:00
edit2Rapporteer  
pff... Ik moet er nog niet aan denken. Ik ga pas winterstuff kopen als ik het echt koud begin te krijgen!
andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #15 Oktober 13, 2005, 19:36:10
edit2Rapporteer  
Handschoenen scheelt best wel, koud worden ze langzaam maar zeker toch maar dan ben je normaal gesproken toch al moe. Ik heb vingerhandschoenen van Pro Limit en die bevallen best goed. Ze zijn helaas niet getaped maar daar zou ik nu wel op letten.

Onder je pak in geen geval een lycra, dat kost alleen maar warmte. Zorg dat je een dunne (1mm) neopreen hebt, scheelt superveel.

Voor je hoofd schijnt voor je oren een kap goed te zijn maar persoonlijk vaar ik daar nooit mee, ik hoor graag wat ik doe!

Topsurf Vinkeveen heeft vast wel het een en ander!

Eeuh een lycra onder je pak scheelt wel hoor, over je pak dat moet je niet doen. Als je um onder je pak draagt dan is dat alleen maar warmer. Dat is tenminste mijn ervaring.
-M@rc-

Logs: 0 | 17 uur
Antwoord #16 Oktober 13, 2005, 20:44:05
edit2Rapporteer  
Ik zie dat sommigen hier ruimte hebben om een shorty onder het pak te dragen. Dan is je pak dus te groot en heb je het altijd koud.

Droogpak klinkt goed maarre lijkt me dan wel nodig om kitepants te dragen ter bescherming van het pak. Iemand ervaring?
joop

Antwoord #17 Oktober 13, 2005, 21:24:48
edit2Rapporteer  
Hoi,

Heeft iemand wel eens geprobeer een cap onder het nekmanchet van een droopak te doen?

Voordeel: geen koud water in je nek

Mogelijk nadeel: - Droogpak sluit niet goed af
                       -nekmanchet rekt uit en sluit niet meeer goed af  zonder cap.

Die laatste lijkt mij niet zo erg aangezien het altijd lekker is om met een cap te varen als  het zo koud is dat je je droogpak wilt gebruiken.

Groet Joop
joop

Antwoord #18 Oktober 13, 2005, 21:28:01
edit2Rapporteer  
droogpak, kun je de hele winter door. zelfs als er een klein laagje ijs ligt het je het nog warm. en kost maar 239 euros. scheelt niet veel van een echte steamer

Hoi Thijs,

Heb jij sokken laten aanzetten of vaar jij met extra dikke schoentjes.

Ik heb net zo'n droogpak bij Intersurf gekocht maar was in eerste instantie van plan met mijn standaard surfschoentjes door te varen. Ik begin achteraf toch te twijfelen of die wel warm genoeg zijn.

Groet Joop
xray

Antwoord #19 Oktober 13, 2005, 21:41:20
edit2Rapporteer  
@Andy
Laboratoriumstest hebben aangetoonds dat een lycra warmte kost, alleen dunne neopreen shirts werken!
Bazaki_Thijs

Antwoord #20 Oktober 13, 2005, 22:18:40
edit2Rapporteer  
Hoi Thijs,

Heb jij sokken laten aanzetten of vaar jij met extra dikke schoentjes.

Ik heb net zo'n droogpak bij Intersurf gekocht maar was in eerste instantie van plan met mijn standaard surfschoentjes door te varen. Ik begin achteraf toch te twijfelen of die wel warm genoeg zijn.

Groet Joop

Ik vaar zelf NOG niet met een droogpak, Maar Iedereen hier wel ( Van intersurf sneek ) Ik zou er als het echt koud is wel sokjes aan laten zetten. want dan kun je er met je normale sokken in en blijf je helemaal droog.
litewave

Antwoord #21 Oktober 13, 2005, 23:10:35
edit2Rapporteer  
Ik heb er wel 1 van intersurf, is een goed pak van pvc en ik heb hem nu een jaar en nog steeds heel.
En idd ik draag er wel een broek over, ik moet er wel bij zeggen dat je met gecrashte kiteloops niet totaal droogblijft.
Emiel

Antwoord #22 Oktober 13, 2005, 23:37:32
edit2Rapporteer  
4/3 pak+schoonmaakhandschoenen en schoentjes,KLAAR tot 2 graden kan je knallen:D
marliesje

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #23 Oktober 11, 2013, 11:28:25
edit2Rapporteer  
Hi

Ik heb een 4/3 pak maar vind t toch wat fris met alle waterstarten die ik als beginner maak nu... Als je even stilstaat is t al snel koud.
Ik heb nog wel n shorty...
Maakt het nog uit of ik deze er over (zoals ik hier boven lees) of er onder doe qua warmte???

http://www.prolimit.com/boots/products/watersealed-heat-boot/ dat zal ook wel schelen?

So_Surreal

Logs: 0 | 14 uur
Antwoord #24 Oktober 11, 2013, 11:33:40
edit2Rapporteer  
Vorig jaar in November nog met een 5/4/3 pak geweest.
Op het water alleen koud aan de handjes, dit jaar maar ION Claws's kopen.
Verder had ik het alleen koud met het omkleden.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.