Afstelling North bar(2006).

ouddorp-rules

Oktober 15, 2005, 06:15:06
edit2Rapporteer  
Zijn hier mensen die al met de nieuwe bar van North gevaren hebben? Zoja, hoe hebben jullie hem in het 1e geval afgestelt?
Ik heb hem op het droge dusdanig afgestelt dat als de de-powerlijnen volledig gedepowerd is(strap op z`n langste stand) zijn de stuurlijnen en depowerlijen net zo lang zijn! De 5e lijn is een paar cm korter.
Ik heb de kite al in de lucht gehad maar het waaide niet hard genoeg voor het perfect afstellen.
Bij voorbaat bedankt  ThumpsUp
svennie
Gast
Antwoord #1 Oktober 15, 2005, 19:55:04
edit2Rapporteer  
de 5e lijn kan je heel los laten hangen, maar dan heb je der geen voordeel aan bij het depoweren. verder zou ik em afstelle dat je stuurlijne net 2 cm korter zijn dan je depowerlijnen als je je bar helemaal naar je toe trekt, dan kan je heerlijk unhooken en ook lkkre hangtime houden.
bartengelen
Gast
Antwoord #2 Oktober 17, 2005, 09:55:09
edit2Rapporteer  
volgens kitefroum.com en kite-surf.com: voorste pigtails aan kite zijn korter dan achterste om eventuele rek van lijnen op te vangen, maar lijnen schijnen niet te rekken! Maar met dit in het achter hoofd:

optie 1: als bar volledig ge-powered is (bar naar je toegetrokken, strap geheel open) moeten lijnen even lang zijn, maar moet je de kite de pigtails even lang maken dat is de voorste 75mm verlengen (kan met pigtails die in zakjes in kite opgborgen zitten)

optie 2: Wil je pigtails niet verlengen dan moet je de backlines 75mm lager op barlijnen zetten. Maar deze optie wordt niet aangeraden!

Eerste optie beter en logischer daar North ervanuit ging dat voorste lijnen zouden rekken.

Ben zelf nog niet uit wat als je depower koord lengte gaan varieren. Daarnaast zoek ik nog oplossing voor de rode bal bij de clamcleat, met koude handen (handschoenen) en veel wind trek je die niet makkelijk aan.

ouddorp-rules

Antwoord #3 Oktober 17, 2005, 10:05:46
edit2Rapporteer  
Heb gisteren na 3 keer aanpassen, wat trouwens super makkelijk gaat, de bar aardig goed afgesteld. Blijft toch een persoonlijke kwestie dat afstellen! Het is wel ff wennen als je al een poosje die andere bar gewend was.
ErikB

Antwoord #4 Oktober 17, 2005, 12:39:14
edit2Rapporteer  

optie 1: als bar volledig ge-powered is (bar naar je toegetrokken, strap geheel open) moeten lijnen even lang zijn, maar moet je de kite de pigtails even lang maken dat is de voorste 75mm verlengen (kan met pigtails die in zakjes in kite opgborgen zitten)

Ben zelf nog niet uit wat als je depower koord lengte gaan varieren. Daarnaast zoek ik nog oplossing voor de rode bal bij de clamcleat, met koude handen (handschoenen) en veel wind trek je die niet makkelijk aan.

Optie 1 heb ik ook zo gedaan de pigtails van de Rhino6 zijn al even lang dus die pigtails in de zijkanten heb je niet nodig.

Dat met die clamcleat is inderdaad erg klote om te depoweren bij veel wind.
Heb het idee dat de bar kleiner is dan z'n voorganger.
bartengelen
Gast
Antwoord #5 Oktober 17, 2005, 12:54:45
edit2Rapporteer  
Bar is zeker kleiner dan voorganger, ken mensen die alle maten op buitenkant varen. Als oplossing voor bal op "strap" kun je oh shit loop van slingshot gebruiken of trapeze handvat van catamaran. Koop je in set van 2, dus ik heb er een over als iemand interesse heeft.

Rhino6 hoe heb je je lijnen uiteindelijk afgesteld? Als je de lengte van je depower koord gaat varieren dan maak je je front lijnen toch weer korter/langer ten opzichte van baack lines?

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.