kentyman
|
beginners: zoek de ruimte op en ga uit de buurt van de drukke zones (dan maar even een stukje verder lopen)
gevorderden: blijf bij beginners uit de buurt, vaar er met een ruime boog omheen en als je een beginner iets doms ziet doen probeer die beginner daar dan beleefd en bedaard op aan te spreken en te helpen (ipv af te zeiken)
|
|
|
Spoon
|
sorry, nu ik mn post terug las dacht ik "ai, dat had ik wel iets subtieler mogen doen". Ik heb een cursus gehad. Dat is het enige wat ik tot nog toe met kite-surfen heb kunnen doen omdat ik gewoonweg het geld er niet voor heb. (ben hard aan het sparen ) toen ik die cursus had was er geen hond op het strand (lees: 2 andere leerlingen en 4 kiters stuk verderop en paar mensen op het strand.) dus voor mij was het druk afgelopen zondag! Daar zal ik dan maar aan moeten wennen dat het dus dan ook véél drukker kan worden. Ik heb helemaal geen bezwaar tegen "een stukje verder lopen", als ik daar een stuk strand voor mezelf allen heb! Maar ik heb wel een bezwaar tegen de manier hoe er gedacht word over beginners. Niet iedereen is er voor in de wieg gelegd, dat weet ik maar als je het niet probeert dan weet je dat niet. Volgends mij is er gewoon geen enkele sport of hobby waar er zo gedaan of gepraat word tegen beginners... word het een beetje zat.
|
|
|
rEwd
|
Ooit op een skipiste gestaan? Ooit geskate? Bij iedere sport waar je jezelf makkelijk kunt blesseren is het altijd de schuld van een beginner... JA HIJ KEEK NIET UIT! Hallo, het is een beginner, hij heeft de skills niet om abrubt te stoppen of een bocht te maken... Laat m gewoon klooien en zorg ervoor dat hij geen gevaar is, ook niet voor zichzelf!
Waarschijnlijk was er niets gebeurd als de "gevorderde" bezig was geweest op zijn niveau, en niet als een ongeleide projectiel rondknallen zonder controle... Nou poe poe, wat ben je dan goed :/
|
|
|
roeb
Gast
|
Ik ben zelf ook een beginner en oefen nu op Schellinkhout. Hier is het meestal ook druk, maar dan loop ik een aardig stuk uit de kant, waar ik alle ruimte heb en er inprincipe niemand om me heen is. Dit gaat dan altijd goed, omdat de (meeste) ervaren kiters verder op surfen, maar dan heb je er altijd wel weer een paar die bij je in de buurt moeten komen.. Dan blijf ik maar rustig afwachten en zet ik mijn kite op 12 uur om niemand tot last te zijn..
Op zo'n moment denk ik dan van: je kan kan ook uit de buurt blijven (naar de ervaren kiter), ik loop niet voor de grap 500 meter of meer het water in..
|
|
|
diederik
|
Was afgelopen pasen in Oostvoorne en heb nooit ruzie o.i.d. met kitescholen of andere kiters. Er was echter een schooltje met best warroos en een marrokaanse instructeur (niet ter discriminatie maar ter herkenning) ik vroeg hem bij het passeren of hij zijn kite even naar de andere kant zou willen sturen (heel beleeft) zodat ik er langs kon (volgens mij algemene regel bij het passeren)...Werd ik gdvrdm totaal uitgescholden door deze kl**tzak!!!!
We gaan hier niet aanzetten tot kwaadaardig gedrag. Situaties maak je persoonlijk op het strand. Edit: Arjan
|
|
|
jessevdam
Geen avatar
|
Ik heb wel is mee gemaakt op workum dat de beginners kris kras door het water gingen staan (niet de scholen die gaan netjes bij elkaar staan zo als moet), dat is pas echt irritant want alles moet er dan omheen varen. Gelukkig gaan de beginners meestal wel netjes bij elkaar staan zodat we er weinig last van hebben. Het is is ook best wel irritant als de hele kantlijn volstaat, dus een gat overlaten waar mensen op en af stappen is ook wel zo prettig.
|
|
|
FunkyoneNL
|
ik kan al1 voor mezelf praten maar ik zoek de ruimte voor anderen en sowieso voor mezelf zodat ik me volledig kan focussen waar ik voor kom en dat is kiten.....
|
|
|
Joa!
Gast
|
Waarom niet gewoon de situatie als als kiteguru op het moment inschaten en de juiste plek\wind pakken? Als je echt zo een goede kiter bent dan handel je gewoon goed in een dergelijke situatie lijkt mij?
|
|
|
Frits
|
Kite op 12 uur zetten kan trouwens ook heel irritant zijn..
|
|
|
marciemarc
Gast
|
ik ben ook nog in het beginnersstadium (lees: ik kan wel gewoon varen, hoogte houden/lopen en wat kleine sprongetjes) maar als ik op horst aan het kiten ben krijg k het soms ook nog wel benauwd als het daar druk is (cry_kitesmiley) (vaarde daar altijd met een rhino4 en een rood directional board, maar sinds gister heb ik mijn jaime pro )...snap daar soms niet waarom sommige mensen hun tricks zo dicht mogelijk op de kant willen doen..gebeurd niet altijd hoor en zeker niet door iedereen, maar komt vrij vaak voor... ik vaar zelf het liefst een stuk het water op zodat k de ruimte heb en geen hinder heb van de de totale beginner..wil daar niet te dicht bij in de buurt komen want weet zelf hoe vervelend dat is...maar denk ook dat het wel een kwestie van opletten is voor de mensen die het al wel kunnen... heb elkaar gewoon lief dat komt het allemaal goed
|
|
|
kentyman
|
... ik vroeg hem bij het passeren of hij zijn kite even naar de andere kant zou willen sturen (heel beleeft) zodat ik er langs kon (volgens mij algemene regel bij het passeren)... Dat is een beetje een akelige reactie van die instructeur, maar jij moet als (ik neem aan meer gevorderde kiter) gewoon zorgen dat je niet bij die school in de buurt komt! Dus zowel fout van hem als fout van jou vind ik (beginnners zoek de ruimte op, gevorderden blijf bij beginners uit de buurt!)
|
|
|
waterrat
Gast
|
Conclusie: dat iedereen, beginner, gevorderd recht heeft op zijn ding! En dat het koppie erbij moet worden gehouden. Gun elkaar de lol! Gun elkaar het te leren, en het verder uit te breiden. Iedereen heeft al de nodige slokken water op....laten we daar maar op proosten! Vriendelijke groet, een beginnende gevorderde
|
|
|
Beakz
Gast
|
Volgens mij was het helemaal niet zo druk op de Bdam dit weekend. Ik heb zondag echt genoeg ruimte gehad om honderden meters op het gemakkie al downwinded mijn waterstart te oefenen. Het is gewoon een kwestie van op de juiste plek het water in gaan, en de Bdam is groter als alleen het Duitse dorp, dus raad ik je aan even te kijken waar je het water in gaat als beginner.
Groet,
medebeginner
Ik was er 2de paasdag even en toen ik aan kwam rijden d8 ik daar past niemand meer bij maar idd als je iets meer naar links ging in debuurt van de buggys dan was er genoeg plek om te oefenen. Ik begin volgende week eindelijk (als de wind niet totaal verdwijnt)
|
|
|
SuzieQ
Geen avatar
|
Maar wat is dan: 50 m downwind. Als je aanlandige wind hebt dan is downwind dus helemaal aan de rand van het water? Wat mij juist niet zo slim lijkt want er moet toch ook opgestapt worden? En die 50 m snap ik dan helemaal niet. Of wordt bedoeld dat je 50 m het water in moet?
|
|
|
diederik
|
... ik vroeg hem bij het passeren of hij zijn kite even naar de andere kant zou willen sturen (heel beleeft) zodat ik er langs kon (volgens mij algemene regel bij het passeren)... Dat is een beetje een akelige reactie van die instructeur, maar jij moet als (ik neem aan meer gevorderde kiter) gewoon zorgen dat je niet bij die school in de buurt komt! Dus zowel fout van hem als fout van jou vind ik (beginnners zoek de ruimte op, gevorderden blijf bij beginners uit de buurt!) Als er langs de gehele linie (areaal van zo'n 100) meter lesgegeven wordt dan MOET ik daar wel langs...als je een beetje hoogte wil houden dan komt het voor dat je elkaar passeert...en nogmaals DE INSTRUCTEUR had de kite in zn handen geen leerling, ik had dit gezien en dacht daarom dat ik zonder gevaar kon passeren en dat hij (zoals een instructeur zou moeten handellen) zijn kite een paar meter op zij zou doen....maar tja....
|
|
|