Iemand ervaring met een X2 met fifth?

trettrettret

Berichten: 108
Oktober 24, 2005, 22:43:42
edit2Rapporteer  

Aloha,

Heeft er iemand toevallig fifht op zijn of haar X2 gebouwd?

Ik ben het namelijk aan het overwegen, alleen vroeg ik me af wat er dan allemaal aan de vliegeigenschappen van de kite veranderd.

Gaat de kite sneller of langzamer draaien? wordt mn windbereik anders, ik heb namelijk gehoord van wel. en wordt mn airtime minder of misschien juist meer?

Stengel

Berichten: 67
Antwoord #1 Oktober 25, 2005, 16:16:26
edit2Rapporteer  
ik heb een 5e op mijn X2 16 meter gebouwd en de highend is aanzienlijk verbeterd.
Je moet wel even pielen om je juist afstelling te vinden maar als je die eenmaal hebt dan is het echt een prima toevoeging.

Ik heb drie knopen in de neusljin gelegd. De middelste voor normale wind  15 knp. de bovenste voor hardere wind 18 knp en de onderste voor minder wind 12 knp. het totale bereik is van 14 tot 18 knopen veranderd in 12 tot 20 knopen. (alhoewel ik bij 20 knopen meestal 12m pak)
 
Ook het relaunchen is een eitje meteen 5e op een 16 meter.

Greets

Stengel
Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 Oktober 25, 2005, 17:28:04
edit2Rapporteer  
Niet met een X2 maar wel een WiPiKa Amp. Idd neemt high end toe doordat het depowerbereik groter wordt. Kite staat stabieler door de ondersteuning van de LE met de 5th lijn en zelf starten en relaunchen is voortaan helemaal een eitje. Ik heb zelf met een naaimachine met vrije arm in 15 minuten een 5th bevestiging op de LE gestikt. Al mijn Amps en ook mijn Black Tip zijn inmiddels ermee uitgerust...
trettrettret

Berichten: 108
Antwoord #3 Oktober 26, 2005, 09:47:47
edit2Rapporteer  
Okee relaxe,

Een X2 heeft idd weinig high end dus dat is beter dat ie iets meer wordt!

Ik had brenkie er ok nog over gesproken, en die zei dat de stuur eigenschappen er niet door verminderd werden. Dus ik ga er maar snel een fifh op bouwen.

Nino

Berichten: 333
Antwoord #4 Oktober 31, 2005, 10:44:21
edit2Rapporteer  
Howdy,

Ik heb een X2 10 m2 laten ombouwen. Daardoor:
- is 'ie veel beter te depoweren en langer te houden (een behoorlijke verbetering omdat de X2 een behoorlijk trekpaard is)
- Stuurt'ie ietsje sneller en lichter.
- Loopt'ie beter hoogte
- Heel misschien is'ie wel ietsje langzamer geworden, maar daarvan ben ik niet zeker.

Ik ben er erg tevreden over.

Greetz.
Nino
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.